Din ångerrätt

Här hittar du vad som gäller om du ångrar ditt köp, vill göra en retur eller byta din produkt. Men även vad öppet köp innebär och hur det fungerar när du har köpt din produkt via webbutiken. 

Om du har köpt din produkt på distans, t.ex. på webben eller i kundservice så har du 14 dagars ångerrätt. Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss, ring 020-222 222 så hjälper vi dig. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Vi betalar eventuella fraktkostnader. Om produkten är använd kan du behöva betala för den värdeminskning som uppstått. Detta kan du enkelt undvika genom att inte använda produkten/tjänsten förrän du bestämt att du vill behålla den.

Ångerrätt gäller aldrig om din tjänst har fullgjorts och du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras eller om du brutit förseglingen på en produkt och produkten inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl.

Är köpet gjort i en Telenorbutik har du ingen ångerrätt. Om du köpt en mobil/surfplatta med ett nytt abonnemang så omfattas du då istället av Öppet köp.

Testa oss i 14 dagar med Öppet köp

Nyfiken att testa Telenor på öppet köp och uppleva ett nät av högsta kvalitet? Vi bygger hela tiden ut och förbättrar vårt nät, testa själv med den mobil du vill ha i 14 dagar och lämna tillbaka om du inte är nöjd.

Om du inte skulle vara nöjd kan du lämna tillbaka abonnemanget tillsammans med mobilen eller surfplattan du köpt. Självklart får du använda mobilen eller surfplattan under de 14 dagarna för att testa oss ordentligt. Du betalar bara för din användning, som t.ex. del av månadsavgift utlandssamtal och betaltjänster. Frakten är självklart kostnadsfri.

Öppet köp gäller:

  • Testa abonnemanget och mobilen/surfplattan i 14 dagar från försäljningstillfället eller när varan anlände till utlämningsstället.
  • Du får använda eventuell hårdvara du köpt.
  • Hårdvaran som ångras ska vara i nyskick och lämnas tillbaka i originalkartong tillsammans med alla inkluderade tillbehör.

Öppet köp gäller inte:

  • Om du köpt ett abonnemang hos en extern återförsäljare.
  • Om du förlänger ett befintligt abonnemang.
  • På kontantkort
  • Om du endast vill lämna tillbaka hårdvaran och inte abonnemanget.
  • På tillbehör där förpackningen är bruten.
  • Om försäkring blivit nyttjad eller hårdvaran legat på service