Virusskydd för mobil

Våra mobiler är mer utsatta idag än vad vi tror. Virus, malware, spyware, nätfiske och skadliga wifi-nätverk kan komma åt din data. Skydda företagets mobiler med Lookout Premium.

Lookout Premium

Precis som med datorer behöver du även skydda företagets mobiler från intrång. Företagets mobiler innehåller känslig information som data, lösernord, inlogg och tillgång till företagsinformation. Mobilen har inte ett automatiskt virusskydd. Med appen Lookout Premium får du det skydd ni behöver.

Vad är Lookout Premium?

Lookout är en av världens ledande antivirus- och säkerhetsappar som har över 100 miljoner användare. Appen ger dig ett heltäckande skydd för din mobil eller surfplatta genom antivirus, stöldskydd och säker surf på publikt wifi. 

I appen ingår även rådgivning om vilka personliga uppgifter som du delar i dina appar. Du får även hjälp att spåra din telefon om du tappar bort den.

  • Pris

    Lookout Premium kostar endast 15 kr ex moms/månad och kostnaden kommer på din vanliga Telenor-faktura. Du kan använda appen i totalt 5 mobiler/surfplattor.

  • Kom igång direkt
    1. Sms:a LOOKOUT till 222.
    2. Kontakta kundtjänst.
    3. Teckna tjänsten i någon av våra butiker.

    När du har tecknat tjänsten så får du ett sms från oss som innehåller en personlig länk där du kan ladda ner appen. Därefter skapar du ett konto genom att följa instruktionerna.

    Du har nu tillgång till Lookout Premium!

  • Så fungerar Lookout

    Appar

    Virus, spionprogram och ransomware är skadliga program som kan gömma sig i till synes vanliga appar. Lookout söker igenom din mobil och tar hand om eventuella virus.

    Nätfiske

    Att klicka på en länk i mobilen kan vara riskabelt. Genom nätfiske (”phishing”) kan din personliga information hamna i fel händer. Lookout Safe Browsing söker igenom varje länk du klickar på för att säkerställa att du surfar säkert – oavsett om länkarna kommer via e-post, textmeddelanden eller sociala medier.

    Förlorad mobil

    Om du blir av med din mobil så kan Lookout leta upp den. Du kan också låsa mobilen på distans och radera bilder, meddelanden, kontakter och inloggningsuppgifter. Om Lookout upptäcker att något inte står rätt till med mobilen (t ex om sim-kortet tas ut) så får du ett mejl med information om var mobilen är. Dessutom kan du trigga ett ljudalarm på mobilen, även om den är i tyst läge. Praktiskt om du har tappat bort den!

    Säkert wifi

    Brukar du ansluta till wifi så fort du får chansen? Vissa nätverk kan vara skadliga. Lookout håller koll på dem och varnar dig om ett wifi är skadligt.

    Hackade tjänster

    Lookout varnar dig om en tjänst eller app du använder har blivit hackad. Då kan du snabbt byta lösenord.

Vanliga frågor

  • Vad har Lookout för integritetspolicy?

    Här hittar du Lookouts integritetspolicy. Lookout är mycket mån om din integritet och arbetar aktivt med integritetsfrågor.

    Du kan också läsa mer om Lookouts integritetsprinciper här.

  • Lookout ber att få tillgång till information i min telefon. Varför?

    Det är för att funktionerna i Lookout ska fungera som de ska. Här är några exempel:

    Åtkomst till ljudinställningar
    Detta behövs för att funktionen Scream ska fungera.

    Låsinställningar
    Detta behövs för att Lookout ska kunna fjärrlåsa din telefon om du till exempel tappar bort den eller om den blir stulen.

    GPS-åtkomst
    Detta behövs för att du ska kunna spåra din telefon

    Här kan du läsa om alla åtkomster Lookout-appen behöver.

  • Vad är Safe Browsing i Lookout Premium?

    Med funktionen Safe Browsing kan du surfa på öppna nätverk, läsa e-post och skicka meddelanden utan att behöva fundera på om internetanslutningen är säker. Funktionen fungerar just nu enbart i Android-enheter.

    Lookout håller dig skyddad genom att:

    • Automatiskt blockera websidor som är skadliga (t ex phishing-sidor eller sidor som innehåller virus)
    •  Upptäcka eventuella virus eller hot i textmeddelanden, e-post eller Facebook-länkar

    När du aktiverar Lookout Premium får du automatiskt tillgång till Safe Browsing. För att börja använda funktionen:

    1. Gå in under Settings i Lookout-appen och går därefter in på Safe Browsing.
    2. Bocka i rutan för Safe Browsing. Klart!
  • Vad innebär funktionen Breach Report?

    Breach Report håller dig uppdaterad om eventuella säkerhetsläckor hos populära digitala tjänster.

    Om en tjänst exempelvis har utsatts för en läcka av användaruppgifter, får du en nyhetsnotis om detta i Lookout-appen. Notisen ger en kort beskrivning av vad som hänt och länkar även vidare till den sida där du kan läsa mer om vad läckan innebär.

  • Varför bör jag använda Lookout istället för Apples ”Hitta min iPhone”?

    Det finns några grundläggande skillnader mellan Lookout för iOS och Apple’s “Hitta min iPhone”.

    1. ”Hitta min iPhone” syftar till att hjälpa dig om du har tappat bort din telefon. Lookout-appen är mer omfattande än så. Den hjälper dig inte bara att hitta din telefon, den skyddar också mobilens innehåll så att det inte hamnar i orätta händer. Lookouts funktioner hjälper dig också att spåra din telefon på en karta och ger ifrån sig ljudalarm om du vill.
    2. I Lookout finns funktionen Signal Flare som automatiskt sparar information om telefonens geografiska position om batteritiden är lägre än 10%.

      Om du skulle tappa bort mobilen när batteritiden är så pass låg, kan du logga in med ditt Lookout-konto på www.lookout.com och spåra var din mobil befann sig senast. Det ökar chanserna att hitta den.
    3. Till skillnad från Apples ”Hitta min iPhone”, finns Lookout-appen tillgänglig för både iOS, Android och Kindle-enheter. Om du har en kombination av dessa, kan du med Lookout vara säker på att alla enheterna är säkrade från virus. Och att de är spårbara.
  • Hur avslutar jag Lookout Premium?

    Om du vill avsluta Lookout Premium sms:ar du STOPP LOOKOUT till 222.

    Tjänsten har en månads uppsägningstid.

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Helhetslösningar för alla företag
Våra helhetslösningar 

Kundservice alltid öppet

Kundservice öppet dygnet runt
Till kundservice

Stabilt och säkert nät

Stabilt och säkert nät
Vårt nät

Kontakta oss
Företagsrådgivare hos Telenor

Personlig företagsrådgivare

Har du frågor kring ditt abonnemang eller din faktura? Ring vår kundservice på 0200-15 90 88 så hjälper vi dig.

Vill du komma i kontakt med någon av våra kunniga säljare för pris- och offertförfrågningar eller få personlig rådgivning kring vilka lösningar som passar dig och ditt företag bäst?
Lämna dina uppgifter i vårt formulär så hör vi av oss inom kort.

Fyll i kontaktinfo här