Mobilförsäkring - Trygg 48

Ibland händer det som inte får hända. Kanske din mobil eller surfplatta skadas, går sönder, försvinner eller stjäls. Skulle olyckan vara framme behöver du inte vänta länge. Med Telenors mobilförsäkring Trygg 48 har du en likvärdig enhet i din hand redan inom två arbetsdagar. Trygg 48 gäller för den senaste mobilen eller surfplattan du köpt och använder med ditt Telenor-abonnemang. 

Testa fritt i 2 månader

Dina två första månader är gratis. Därefter får du ett sms där du kan avaktivera Trygg 48. Är du nöjd så gör du ingenting, mobilförsäkringen förlängs automatiskt månadsvis.

Så här skaffar du Trygg 48

Du tecknar försäkringen när du köper din mobiltelefon eller surfplatta med abonnemang. Det går även bra att teckna mobilförsäkringen när du handlar i webbutiken eller ta med produkt och kvitto till butik inom 14 dagar och teckna Trygg 48 där. 

Vi finns till din hjälp på resan

Blir din mobil stulen under din resa inom EU/EES skickar vi en ny utbytesenhet till dig så fort din skadeanmälan är registrerad och komplett. Tänk på att du måste polisanmäla stölden i det land du befinner dig.

  • Gör en skadeanmälan
    1. Är mobilen trasig gör du en skadeanmälan.

    2. Gäller det stöld eller förlust, börja med att göra en polisanmälan och spärra din mobil/surfplatta innan du gör anmälan. Här finns en guide som visar hur du gör.

    3. Vi skickar din utbytesmobil eller -surfplatta till närmaste utlämningsställe inom två arbetsdagar efter att din skada har godkänts.

    4. Du betalar självrisken.

    5. Skicka din skadade mobil eller surfplatta till oss senast 5 dagar efter det att du hämtat ut din utbytesmobil eller -surfplatta. Glöm inte att stänga av ”Hitta min telefon”-funktionen och att föra över information från din gamla till din nya mobil innan du skickar tillbaka den.

    6. Har du frågor om din pågående skadeanmälan? Ring 08-420 038 99.

  • Så undviker du skador

    Så undviker du skador, damm och fukt

    Här kan du få lite tips på hur du undviker de vanligaste skadorna.

    • Använd skyddsfodral och displayskydd för att skydda din telefon mot fall, damm, repor och väta.

    • Låt inte din telefon ligga tillsammans med nycklar eller andra hårda, kantiga föremål som kan skada skärmen eller orsaka andra skador på telefonen.

    • Även temperaturförändringar och luftfuktighet bör undvikas eftersom det kan skapa kondens.

    • Skydda kontakterna mot damm, smuts eller vätska och undvik att sätta in kablarna på felaktigt sätt.

    Fuktskador på mobiltelefonen

    Tillverkningsgarantin omfattar inte skador i en mobiltelefon som uppkommit av väta – så kallade fuktskador. Fukt kan skapa korrosion i mobiltelefonen som kan störa telefonens funktionalitet, och det i sin tur kan leda till att telefonen blir obrukbar. Fuktskador repareras inte eftersom mobiltelefonens funktionalitet och kvalitet inte kan säkerställas efter utförd service.

    Vanliga orsaker till fuktskador:

    • Användning av mobiltelefon när det regnar eller snöar – telefonen utsätts för väta.

    • Mobiltelefonen har tappats i vätska av något slag.

    • Mobiltelefonen har förvarats nära kroppen i samband med motion – telefonen utsätts för fukt i form av svett.

    • Mobiltelefonen har varit utsatt för växelvis kyla och värme varvid kondens har uppstått.
  • Priser, villkor och självrisker

    Priser mobilförsäkring


    Mobiltelefon: 119 kr/mån
    Surfplatta: 59 kr/mån

    Villkor och självrisker

    Som momspliktigt företag betalar du samma självrisk som en konsument, men du betalar moms på hela skadeersättningsbeloppet. Momsen drar du naturligtvis av i din bokföring precis som vanligt.

Kontakta företagsrådgivare för information om pris och beställning.

Vanliga frågor

  • Hur kommer jag igång med Trygg 48?

    Du tecknar Trygg 48 när du köper en ny mobil eller surfplatta med Telenorabonnemang, eller inom 14 dagar efter köpet. Glöm inte att ta med produkten och ditt kvitto till en Telenorbutik om du vill teckna försäkringen efter köptillfället. Försäkringen kan i nuläget inte tecknas på telenor.se.

    Trygg 48 gäller för den senaste mobilen eller surfplattan du köpt och använder med ditt Telenor-abonnemang. Om du får en ny mobil eller surfplatta av oss, fortsätter Trygg 48 att gälla för den. Detsamma gäller om du själv köper en ny produkt.

  • Vad täcker Trygg 48?

    Till exempel fukt-, tapp- och glasskador, stöld och förlust. Vid godkänd stöld/förlust täcker försäkringen även upp till 10 000 kr i trafikkostnader om någon använder din stulna eller borttappade mobil för att ringa, sms:a och surfa.

  • Hur gör jag skadeanmälan om jag har försäkring hos Telenor?

    För dig med Trygg 48 får du vid godkänd skada en likvärdig mobil eller surfplatta inom 48 timmar, vardagar räknat. Allt du betalar är självrisken. Läs mer här

  • Vad ska jag tänka på innan jag skickar in min trasiga mobil/surfplatta på reparation?
    • Gör en backup om du inte redan gjort det. Läs om hur du säkerhetskopierar innehållet i din mobil i våra guider
    • Ta bort eventuella kodlås
    • Avaktivera Hitta min iPhone
  • Täcker Trygg 48 tillbehör?

    Nej, det gör den inte.

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Helhetslösningar för alla företag
Våra helhetslösningar 

Kundservice alltid öppet

Kundservice öppet dygnet runt
Till kundservice

Stabilt och säkert nät

Stabilt och säkert nät
Vårt nät