Mobilförsäkring

Med vår försäkring Trygg 48 skyddar du mobilen mot stöld, förlust, fuktskador och funktionsfel även efter att garantin har gått ut. Du får dessutom en utbytesmobil inom 2 dygn.

Har mobilen gått sönder eller blivit stulen? Med Trygg 48, en försäkring för mobiltelefonen, får du en utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett.


Så här skaffar du Trygg 48

Du tecknar försäkringen i samband med att du köper din nya mobiltelefon eller surfplatta.

Erbjudande

Just nu fritt i två månader

När du köper en mobil eller surfplatta får du testa försäkringen Trygg 48 fritt i två månader. Under prövotiden får du ett sms där du har möjlighet att avaktivera försäkringen. Vill du behålla försäkringen gör du ingenting och kostnaden läggs på din faktura. Trygg 48 kostar 119 kr/mån för mobil och 59 kr/mån för surfplatta.


Gäller i hela världen

Trygg 48 är försäkringen som gäller även när du är ute och reser i hela världen. Tappar du bort eller blir bestulen på din mobil skickar vi en ersättningsmobil till det land där du befinner dig. Tänk på att du måste polisanmäla stölden i det land du befinner dig i. Du kan få betala tull och skatt om du befinner dig i ett land utanför EU, det är tyvärr inget vi kan påverka, men vi kan alltid se till att du får en ersättningsmobil.

Gör så här

  1. Gör en back-up av din mobil, om du inte redan har gjort det. Vet du inte hur du gör, kolla här eller besök din närmaste butik.
  2. Är mobilen trasig gör du en skadeanmälan.
  3. Om mobilen eller plattan är stulen ska du först göra en polisanmälan och sedan spärra enheten på Mitt Företag eller genom att ringa oss på 020-222 222.





Vad händer sen?

  1. Du får din utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett.
  2. Du betalar självrisken.
  3. Om din mobil är trasig skickar du den till oss inom 5 dagar efter det att du har fått din nya. Vi står för porto och emballage. Glöm inte att stänga av "Hitta min telefon"-funktionen innan du skickar mobilen.
  4. Har du frågor om din pågående skadeanmälan?
    Ring 08-420 038 99 

 

Mer information & villkor

Villkor för Trygg 48

Har du en fråga? Här nedan finns svar på de vanligaste frågorna.

  • Du tecknar Trygg 48 när du köper en ny mobil eller surfplatta med företagsabonnemang.

    Trygg 48 gäller för den senaste mobilen eller surfplattan du köpt och använder med ditt abonnemang. Om du får en ny mobil eller surfplatta av oss, fortsätter Trygg 48 att gälla för den. Detsamma gäller om du själv köper en ny produkt.

  • Till exempel fukt-, tapp- och glasskador, stöld och förlust. Vid godkänd stöld/förlust täcker mobilförsäkringen även upp till 10 000 kr i trafikkostnader om någon använder din stulna eller borttappade mobil för att ringa, sms:a och surfa.

  • För dig med Trygg 48 får du vid godkänd skada en likvärdig mobil eller surfplatta inom 48 timmar, vardagar räknat. Allt du betalar är självrisken. 
    Läs mer om hur du gör en skadeanmälan

    • Gör en backup om du inte redan gjort det. Läs om hur du säkerhetskopierar innehållet i din mobil i våra guider
    • Ta bort eventuella kodlås
    • Avaktivera Hitta min iPhone
  • Nej, det gör den inte.

Vi vägleder dig och ditt företag

Madeleine, Andreas och Fredrik vägleder gärna ditt företag med unika kommunikationslösningar. Allt du behöver göra är att lämna dina uppgifter så kontaktas du snart.