Sommar, sol och sand i jobbmobilen?

Med vår mobilförsäkring Trygg 48 får du en utbytesmobil inom 2 dygn. Just nu bjuder vi på de 12 första månaderna, därefter 119 kr/mån.

Tryggare mobil i sommar

Mobilförsäkring - Trygg 48

Har mobilen gått sönder eller blivit stulen? Med Trygg 48, en försäkring för mobiltelefonen, får du en utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett. 


Sommarkampanj!
Just nu bjuder vi på försäkringen de 12 första månaderna, därefter 119 kr/mån. Erbjudandet gäller när du köper med en ny mobil.


Gäller i hela EU

Trygg 48 gäller även när du är ute och reser i EU. Men det är bara vid stöld/förlust som vi har möjlighet att skicka ut en ersättningsmobil till dig i det land du befinner dig. Tänk på att du måste polisanmäla stölden i det land du befinner dig.

Så här skaffar du Trygg 48

Du tecknar försäkringen när du köper din mobiltelefon eller surfplatta med abonnemang. Det går även bra att teckna mobilförsäkringen när du handlar i webbutiken.


Mobil 119 kr/mån (Just nu 12 månader fritt)
Surfplatta 59 kr/mån

Gör så här

  1. Gör en back-up av din mobil, om du inte redan har gjort det. Vet du inte hur du gör, kolla här eller besök din närmaste butik.
  2. Är mobilen trasig gör du en skadeanmälan.
  3. Om mobilen eller plattan är stulen ska du först göra en polisanmälan och sedan spärra enheten på Mitt Företag eller genom att ringa oss på 020-222 222.

Vad händer sen?

  1. Du får din utbytesmobil inom 48 timmar (vardagar) från det att din skadeanmälan är registrerad och komplett.
  2. Du betalar självrisken.
  3. Om din mobil är trasig skickar du den till oss inom 5 dagar efter det att du har fått din nya. Vi står för porto och emballage. Glöm inte att stänga av "Hitta min telefon"-funktionen innan du skickar mobilen.
  4. Har du frågor om din pågående skadeanmälan? Ring 08-420 038 99 

 

Populärt

Gör en snabb behovsanalys

Med en snabb behovsanalys får du en bra översikt och kan enkelt jämföra abonnemang och tjänster.

Lästips

Om mobilen försvinner på resan

Att tappa bort eller bli bestulen på mobilen är aldrig roligt. Vi ger dig tipsen på hur du ska agera om det händer.

Vanliga frågor

  • Du tecknar Trygg 48 när du köper en ny mobil eller surfplatta med Telenorabonnemang.

    Trygg 48 gäller för den senaste mobilen eller surfplattan du köpt och använder med ditt Telenor-abonnemang. Om du får en ny mobil eller surfplatta av oss, fortsätter Trygg 48 att gälla för den. Detsamma gäller om du själv köper en ny produkt.

  • Till exempel fukt-, tapp- och glasskador, stöld och förlust. Vid godkänd stöld/förlust täcker mobilförsäkringen även upp till 10 000 kr i trafikkostnader om någon använder din stulna eller borttappade mobil för att ringa, sms:a och surfa.

  • För dig med Trygg 48 får du vid godkänd skada en likvärdig mobil eller surfplatta inom 48 timmar, vardagar räknat. Allt du betalar är självrisken. Läs här om hur du gör en skadeanmälan

    • Gör en backup om du inte redan gjort det. Läs om hur du säkerhetskopierar innehållet i din mobil i våra guider
    • Ta bort eventuella kodlås
    • Avaktivera Hitta min iPhone
  • Nej, det gör den inte.

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Helhetslösningar för alla företag
Våra helhetslösningar 

Kundservice alltid öppet

Hjälp och support på dina villkor
Till kundservice

Stabilt och säkert nät

Stabilt och säkert nät
Vårt nät

Kontakta oss

Vad behöver ditt företag?

Våra företagsrådgivare står redo att vägleda ditt företag med de lösningar som passar för just er. Kontakta oss om du vill prata mer om ert företags möjligheter.