Nu blir Telenor och Bredbandsbolaget ett.

Den uppkopplade vardagen påverkar också hur vi jobbar. Vi surfar lika mycket på kontoret som när vi är på språng. Det enda som skiljer är vilken typ av uppkoppling vi har. Därför blir Bredbandsbolaget och Telenor nu ett. För att du ska kunna samla mobilt och bredband under ett och samma tak. Med både mobilt och bredband samlat hos oss kan vi bli bättre tillsammans och hjälpa ditt företag.

Så vad händer nu?

Som kund hos Telenor får du tillgång till kundservice och möjligheten att få värdefulla tips och råd av våra företagsrådgivare.


Är ditt företag tidigare kund hos Bredbandsbolaget kommer du känna dig hemma hos Telenor, eftersom Bredbandsbolaget sedan länge har varit en del av Telenorfamiljen.

Vi finns här för dig
Från och med nu finns kundservice för alla fasta och mobila tjänster hos Telenor. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på telefonnummer 020-222 222 eller besök telenor.se/foretag. På webben hittar du guider, felsökningshjälp och svar på vanliga frågor.

Frågor och svar

Här har vi samlat lite bra-att-ha-info där du hittar svar på de vanligaste frågorna.

  • Kommer min tjänst och utrustning påverkas av förändringen?

    Nej. Dina tjänster och tilläggstjänster hos oss kommer att fungera precis som vanligt. Du behåller din e-postadress och från och med nu når du den genom att logga in här.

  • Måste jag byta till Telenor?

    Bredbandsbolaget kommer inte att finnas kvar efter den 15 maj. Om du önskar säga upp din tjänst på grund av förändringen så gäller ordinarie bindnings- och uppsägningstider.

  • Hur blir det med min bindningstid?

    Din eventuella bindningstid påverkas inte av förändringen.

  • Hur kommer min faktura se ut framöver?

    Din faktura kommer se ut precis som vanligt, förutom att avsändare är Telenor.

  • Vem ska jag betala min faktura till?

    Du betalar till samma bank-/postgironummer som tidigare. Enda skillnaden blir att det nu är Telenor som är mottagare av betalningen.

  • När kommer den första fakturan från Telenor?

    Du kommer fortsätta faktureras med samma tidsintervall som tidigare. Den första fakturan du får efter den 15 maj kommer att vara från Telenor.

    Första fakturan från Telenor kommer att rullande ske från och med fakturadatum 2018-06-01, med fortlöpande tidsintervall som du som kund har innan 15:e maj.

  • När kommer den första fakturan från Telenor om jag har månadsfaktura?

    Din första faktura kommer från Telenor 2018-06-01

  • När kommer den första fakturan från Telenor om jag har kvartalsfakturor?

    Det beror på när ni fick er sista faktura, och hur långt fram i tid kund är fakturerad.

    Exempel:

    Faktura 2018-05-01

    Fakturerade för tjänster t o m 2018-08-31

    1:a faktura 2018-08-01.

  • Jag har autogiro/e-faktura. Behöver jag göra något särskilt?

    Nej, du kommer fortsatt få din faktura på samma sätt. Skillnaden blir att fakturan kommer från Telenor istället för Bredbandsbolaget och att det är Telenor som är betalningsmottagare. Autogiro fortlöper som vanligt, dock under Telenors namn.

  • Jag får min faktura via Kivra idag. Kommer jag fortsätta få det?

    Ja, din faktura kommer fortsatt att levereras via Kivra om det är så du får den idag.

  • Jag är kund hos både Bredbandsbolaget och Telenor idag. Betyder förändringen att jag kommer få allt på samma faktura?

    Om du idag får en faktura från Bredbandsbolaget och en ifrån Telenor, så kommer du fortsatt erhålla två fakturor.

  • Kommer det att bli en samlingsfaktura från Telenor?

    Nej, vi kan inte erbjuda samlingsfakturor.