Roaming utomlands

Priser för att ringa och surfa utomlands

Här ser du vad det kostar att ringa, sms:a, mms:a och surfa med ditt företagsabonnemang när du reser i EU/EES, övriga Europa och Världen. Har du en äldre tilläggstjänst, kan andra priser gälla för dig. När du besöker ett land får du ett välkomst-sms med dina priser. Trevlig affärsresa!

Ring fritt inom företaget i hela världen

Med företagsabonnemanget Affärspaketet EU kan du ringa och ta emot samtal från dina kollegor oavsett var du är i världen. Du kan dessutom ringa, sms:a och mms:a till samma pris som i Sverige och använda upp till 100 GB surf när du reser i EU/EES.

Tips för din affärsresa

  1. Ska du ut och resa utanför EU/EES, köp Surfpaketet så har du ett fast pris för surf under 14 dagar. Välj det land du ska resa till så ser du vilket Surfpaket som gäller där.

  2. Slå på data-roaming i din mobiltelefon.

  3. Du som företagskund kan alltid ringa vår Kundservice på +46 708 222 222, dygnet runt och kostnadsfritt - var i världen du än befinner dig.

 

 

Inför din resa

  • Ta reda på priset till det land du ska till

    Leta upp landet du ska till i rullistan. Ska du resa till ett land inom EU/EES gäller samma priser som hemma.

    Tips! Beställ ett sms med priser från den mobil/det abonnemang du vill veta kostnaden för.

    1. Sms:a namnet på landet (t ex. USA) till nummer 10615.
    2. Nu får du ett välkomst-sms med de priser som gäller för dig i det landet.
  • Slå på surfen på resan

    Här hittar du information om hur du slår på data-roaming på din telefon. 

    Aktivera data-roaming på en iPhone

    Aktivera data-roaming på en Samsung-telefon

    Aktivera data-roaming på Sony

  • Vad ingår i företagsabonnemanget Affärspaketet EU?

    Med Affärspaketet EU kan du ringa, sms:a och mms:a från det besökta EU/EES-landet till svenska telefonnummer och till lokala nummer i det landet du besöker. Det gäller även mellan två EU/EES-länder. Samtal med särskild taxa, trafik i satellitnät och samtal från Sverige till utlandet ingår inte. Du kan använda hela din surfmängd både inom Sverige och när du är på resa i EU/EES. Dessutom kan du ringa fritt i hela världen till dina kollegor som också har Affärspaketet EU.

  • Hur mycket surf kan jag använda när jag reser i EU/EES?

    Hur mycket surf du kan använda i EU/EES beror på vad som är inkluderat i ditt företagsabonnemang i Sverige.

    Affärspaketet EU

    1 GB, 5 GB, 30 GB, 100 GB, 200 GB: Använd hela din surfmängd i EU/EES

    Affärspaketet EU

    Obegränsat: Använd 100 GB i EU/EES

    Övriga abonnemang

    Upp till 19 GB i Sverige: Använd hela din surfmängd i EU/EES 
    20-29 GB i Sverige: Använd 20 GB i EU/EES 
    30-149 GB i Sverige: Använd 30 GB i EU/EES 
    150-200 GB i Sverige: Använd 40 GB i EU/EES 
    Obegränsad surf i Sverige: Använd upp till 30 GB i EU/EES 
    Kundunika erbjudanden: Kontakta din säljare för information

  • Behöver jag stänga av min röstbrevlåda utomlands?

    Att ta emot meddelanden till röstbrevlådan är alltid kostnadsfritt, att lyssna av den kostar som ett samtal till Sverige. Du behöver alltså inte stänga av eller inaktivera röstbrevlådan även om du åker utomlands.

Under resan

  • Hur lyssnar jag av min röstbrevlåda utomlands?

    Ring +46 708 222 888 och slå in din personliga kod. Har du glömt koden så skickas en ny ut via sms efter två felaktiga försök.
    Att lyssna av röstbrevlådan kostar som ett vanligt samtal till Sverige

  • Slå på surfen på resan

    Här hittar du information om hur du slår på data-roaming på din telefon. 

    Aktivera data-roaming på en iPhone

    Aktivera data-roaming på en Samsung-telefon

    Aktivera data-roaming på Sony

  • Vad ska jag göra om min telefon försvinner när jag är utomlands?
    • Om du blir av med din telefon utomlands måste du omgående ta kontakt med Telenors Kundservice på +46 708 222 222. Det är gratis att ringa Telenors Kundservice oavsett varifrån i världen du ringer.
    • Om du har tillgång till dator och internet kan du även spärra ditt abonnemang på Mitt Företag under "Abonnemang".
    • För att ingen olovlig ska kunna använda din mobiltelefon är det viktigt att din förlust anmäls hos Polisen.
    • Det är mycket viktigt att du spärrar ditt abonnemang hos oss då det kan bli väldigt kostsamt om detta inte sker.
    • Vi rekommenderar dig även att använda ett lösenkodslås till din mobiltelefon. Du kan gå i under Inställningar i din mobiltelefon för att sätta igång denna funktion.

    Läs mer om spärr av abonnemang

  • Kontakta vår kundservice

    Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på +46 (0) 708 222 222. Vi har öppet dygnet runt och det är kostnadsfritt när du ringer med ett Telenor-abonnemang.

  • Hur gör jag om surfvolymen tar slut?

    När du reser i zonen som gäller för ditt abonnemang:
    När surfen är slut får du ett sms med frågan om du vill köpa ytterligare surf. Du beställer önskad surfvolym genom att svara på sms:et. Vill du inte köpa ytterligare surf, väntar du tills perioden är slut. När ny period börjar har du återigen möjlighet att använda surfvolymen i ditt abonnemang utomlands när du reser i zonen som gäller för ditt abonnemang.

    När du reser utanför zonen som gäller för ditt abonnemang:
    När surfen är slut får du ett sms med frågan om du vill köpa ytterligare surf. Du beställer genom att svara ja på sms:et. Vid midnatt svensk tid nollställs din surf.