För administratörer

Aktivera Mitt Företag

För att du som administratör ska kunna hantera avtal, tjänster och abonnemang på Mitt Företag, måste du koppla ditt konto på Företagsportalen till Mitt Företag. Det sker med hjälp av Telenor ID. När det är gjort så har du aktiverat Mitt Företag!

Har du inte tidigare haft tillgång till Företagsportalen eller Mitt Företag?
Då behöver du eller den som är firmatecknare först ansöka om tillgång.

Så gör du aktiveringen steg för steg:

  

1. Kontrollera dina avtalsuppgifter

2. Logga in eller skapa Telenor ID

Steg 3

3. Aktiveringen är klar!

När du har loggats in på Mitt Företag är aktiveringen genomförd. Framöver så loggar du in med ditt Telenor ID på Mitt Företag.

Logga in via telenor.se/mittforetag för att komma åt Mitt Företag och Företagsportalen.

Mitt Företag

  • Vi kommer att be dig följa de här stegen första gången du loggar in.

    För dig som är administratör:
    För att kunna logga in som administratör måste din huvudadministratör ge dig behörighet och skicka en aktiveringslänk till dig. 

    1. Följ aktiveringslänken i mejlet.
    2. Välj att skapa nytt eller logga in med befintligt Telenor ID-konto.
    3. Klart.

    För dig som medarbetare:
    Om du redan har ett Telenor ID kan du logga in direkt i Mitt Företag annars kan du följa guiden nedan.

    1. Gå till Mitt företag.
    2. Välj skapa ett nytt Telenor ID.
    3. Ange din e-postadress
    4. Skriv in engångskoden du får via e-post.
    5. Skapa ett lösenord.
    6. Klart.

    När du har loggat in i Mitt Företag kan du lägga till ditt mobilnummer och företagsabonnemang och koppla det till ditt Telenor ID.

  • Om företaget redan har ett självbetjäningskonto så kan den som är inloggad som huvudadminstratör lägga till nya administratörer via Mitt Företag.

    Lägg till en administratör i Mitt Företag

    1. Logga in på Mitt Företag
    2. Skifta till Företagsportalen med hjälp av den blå rutan högst upp. Tryck på ikonen för företagsinställningar.
    3. Välj Hantera administratörer.
    4. a) Om administratören redan finns registrerad i Företagsportalen kan du gå vidare till steg 5.
      b) Skapa en ny administratör, välj vilka kontobehörigheter administratören ska ha och tryck på spara.
    5. Skicka en aktiveringslänk till administratören via sms eller e-post.
    6. Administratören måste sedan aktivera sitt konto via aktiveringslänken för att få rätt administratörsbehörigheter.
  • Vi har stängt inloggningen till Företagsportalen och istället behöver du som administratör logga in på Mitt Företag. Via Mitt Företag når du Företagsportalen.

    Logga in på Mitt Företag

     

Telenor ID

  • Telenor ID är Telenors inloggningslösning som du använder för att logga in på våra tjänster.

    Tjänster som använder Telenor ID: Mitt Företag, Mitt Företag app, Webbutiken för företagskunder och Mitt Telenor.

    Du kan skapa ett personligt Telenor ID med din mejladress eller mobilnummer.

  • Du kan skapa ett Telenor ID med din e-postadress eller ditt mobilnummer.

    Den 15 maj 2024 förbättrar vi inloggningen för Telenor ID
    För att ta ett steg mot en enklare och säkrare hantering av våra tjänster inför vi den 15 maj 2024 nya inloggningsmetoder för Telenor ID. Du kommer framöver behöva använda dig av en mejladress för att logga in. Läs mer

    Skapa ett Telenor ID med din e-postadress

    1. Gå till Mitt Företag och klicka på Skapa konto.
    2. Klicka på Skapa konto med Telenor ID.
    3. Klicka på fliken Skapa ny.
    4. Ange din mejladress och välj fortsätt.
    5. Ange engångskoden som har skickats till din mejladress.
    6. Välj ett lösenord och upprepa.
    7. Ditt Telenor ID är nu skapat!

    Skapa ett Telenor ID med ditt mobilnummer

    1. Gå till Mitt Företag och klicka på Skapa konto
    2. Klicka på Skapa konto med Telenor ID.
    3. Klicka på fliken Skapa ny.
    4. Ange ditt mobilnummer och välj fortsätt.
    5. Uppge engångskoden som skickades till dig via sms.
    6. Ange din e-postadress.
    7. Verifiera din e-postadress genom att uppge engångskoden som skickades till dig via mejl.
    8. Välj ett lösenord och upprepa.
    9. Ditt Telenor ID är nu skapat.
  • Telenor ID inloggning
    När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms. Om mejlet inte finns i din inkorg eller skräppost kan du testa att skicka koden igen. Avsändaren på mejlet är notification@telenorid.com.

    Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss.

    Glömt lösenordet? 
    Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.

    BankID inloggning

    För att kunna logga in med BankID i Mitt Företag behöver du vara administratör samt ha lagt in ditt personnummer i Mitt Företag. 

  • Du kan se mer information om ditt Telenor ID och byta e-postadress, telefonnummer och lösenord på https://manage.telenorid.com.