För administratörer

Aktivera Mitt Företag

För att du som administratör ska kunna hantera avtal, tjänster och abonnemang på Mitt Företag, måste du koppla ditt konto på Företagsportalen till Mitt Företag. Det sker med hjälp av Telenor ID. När det är gjort så har du aktiverat Mitt Företag!

Har du inte tidigare haft tillgång till Företagsportalen eller Mitt Företag?
Då behöver du eller den som är firmatecknare först ansöka om tillgång.

Så gör du aktiveringen steg för steg:

  

1. Kontrollera dina avtalsuppgifter

2. Logga in eller skapa Telenor ID

Steg 3

3. Aktiveringen är klar!

När du har loggats in på Mitt Företag är aktiveringen genomförd. Framöver så loggar du in med ditt Telenor ID på Mitt Företag.

Logga in via telenor.se/mittforetag för att komma åt Mitt Företag och Företagsportalen.

Mitt Företag

  • Vi kommer att be dig följa de här stegen första gången du loggar in.

    För dig som är administratör:
    För att kunna logga in som administratör måste din huvudadministratör ge dig behörighet och skicka en aktiveringslänk till dig. 

    1. Följ aktiveringslänken i mejlet.
    2. Välj att skapa nytt eller logga in med befintligt Telenor ID-konto.
    3. Klart.

    För dig som medarbetare:
    Om du redan har ett Telenor ID kan du logga in direkt i Mitt Företag annars kan du följa guiden nedan.

    1. Gå till Mitt företag.
    2. Välj skapa ett nytt Telenor ID.
    3. Ange din e-postadress
    4. Skriv in engångskoden du får via e-post.
    5. Skapa ett lösenord.
    6. Klart.

    När du har loggat in i Mitt Företag kan du lägga till ditt mobilnummer och företagsabonnemang och koppla det till ditt Telenor ID.

  • Om företaget redan har ett självbetjäningskonto så kan den som är inloggad som huvudadminstratör lägga till nya administratörer via Mitt Företag.

    Lägg till en administratör i Mitt Företag

    1. Logga in på Mitt Företag
    2. Skifta till Företagsportalen med hjälp av den blå rutan högst upp. Tryck på ikonen för företagsinställningar.
    3. Välj Hantera administratörer.
    4. a) Om administratören redan finns registrerad i Företagsportalen kan du gå vidare till steg 5.
      b) Skapa en ny administratör, välj vilka kontobehörigheter administratören ska ha och tryck på spara.
    5. Skicka en aktiveringslänk till administratören via sms eller e-post.
    6. Administratören måste sedan aktivera sitt konto via aktiveringslänken för att få rätt administratörsbehörigheter.
  • Om du som administratör har loggat in på Mitt Företag men kan inte se några avtal eller abonnemang så kan det bero på följande,

    Du har inte fått behörighet

    Kontakta din huvudadministratör för att få rätt behörighet.

    Ditt företag har inte ansökt om tillgång till Mitt Företag

    Om ditt företag inte tidigre har haft tillgång till Mitt Företag eller Företagsportalen behöver du eller den som är firmatecknare först ansöka om tillgång – chatta med oss eller ring så hjälper vi dig.

    Kopplingen saknas mellan Företagsportalen och Mitt Företag

    Om ditt företag har haft tillgång till Företagsportalen behöver du koppla Företagsportalen till Mitt Företag. När kopplingen är gjord har du aktiverat Mitt Företag och du ska kunna se företagets avtal och abonnemang.

  • Vi har stängt inloggningen till Företagsportalen och istället behöver du som administratör logga in på Mitt Företag. Via Mitt Företag når du Företagsportalen.

    Kom ihåg att du först måste aktivera Mitt Företag för att fortsättningsvis kunna administera abonnemang i både Mitt Företag och Företagsportalen.

    Logga in på Mitt Företag

     

Telenor ID

  • Telenor ID, som är en uppdatering av Connect ID, är Telenors inloggningslösning som du använder för att logga in på våra tjänster.

    Tjänster som använder Telenor ID: Mitt Företag, Mitt Företag app, Telenor One 2.0, Webbutiken för företagskunder, Mitt Telenor, Capture, Mina Kontakter och Wifi Management.

    Du kan skapa ett personligt Telenor ID med din mejladress eller mobilnummer. Du behöver inte ha ett Telenor-abonnemang för att skapa ett Telenor ID.

    Är du företagskund? Här kan du läsa mer om uppdateringen

  • Du kan skapa ett Telenor ID med din e-postadress eller ditt mobilnummer. Det behöver inte vara ett nummer från Telenor.

    Skapa ett Telenor ID med din e-postadress

    1. Gå till mittforetag.telenor.se
    2. Välj Skapa ett Telenor ID längre ner på sidan.
    3. Ange din e-postadress och välj fortsätt.
    4. Uppge engångsskoden som skickades till dig via mejl.
    5. Välj ett lösenord och upprepa.
    6. Ditt Telenor ID är nu skapat!

    Skapa ett Telenor ID med ditt mobilnummer

    1. Gå till mittforetag.telenor.se
    2. Välj Skapa ett Telenor ID längre ner på sidan.
    3. Ange ditt mobilnummer och välj fortsätt.
    4. Uppge engångskoden som skickades till dig via sms.
    5. Ange din e-postadress.
    6. Verifiera din e-postadress genom att uppge engångskoden som skickades till dig via mejl.
    7. Välj ett lösenord och upprepa.
    8. Ditt Telenor ID är nu skapat.

    Bra att veta! Du behöver inte skapa ett Telenor ID om du sedan tidigare har ett Connect ID, då kan du använda samma uppgifter för att logga in.

  • Du kan använda samma uppgifter som för Connect ID när du loggar in via Telenor ID, din e-postadress eller ditt mobilnummer. När du loggar in med e-post får du en kod skickad via mejl och vid inloggning med mobilnummer skickas det som sms.

    Har du inte tillgång till mejlinkorgen eller mobiltelefonen dit verifikationskoden skickas behöver du höra av dig till oss. Kontakta oss på 020-222 222  om du har problem med att logga in så hjälper vi dig.

    Glömt lösenordet? 
    Om du har glömt lösenordet kan du börja med försöka logga in. Uppge din e-postadress eller mobilnummer och verifiera med engångkoden som skickas via mejl eller sms. Sedan väljer du "Glömt lösenord". Då skickas en återställningskod till dig via sms eller e-post.

  • Du kan se mer information om ditt Telenor ID och byta e-postadress, telefonnummer och lösenord på https://manage.telenorid.com.

    Uppdatera inloggningsuppgifter

    1. Gå till https://manage.telenorid.com 
    2. Välj Sign in längre ner på sidan.
    3. Logga in med ditt Telenor ID.
    4. Klicka på boxen där det står Sign in options.
    5. Här kan du uppdatera dina inloggningsuppgifter.

    Glömt lösenord

    1. Gå till inloggningssidan där du vill logga in.
    2. Ange din e-postadress eller ditt mobilnummer.
    3. Ange verifikationskoden som skickas till dig via sms eller e-post.
    4. Välj Glömt lösenord.
    5. En återställningskod skickas till dig via sms eller e-post.
    6. Ange återställningskoden
    7. Skapa ett nytt lösenord!
  • Telenor ID är en uppdatering av Connect ID och du kan logga in med samma inloggningsuppgifter. De stora skillnaderna som du som företagskund kan lägga märke till är:

    • Namnbytet från Connect ID till Telenor ID.
    • Förändringar i designen.
    • Tydligare för dig som vill logga in och för dig som vill skapa ett nytt konto.
    • Ett extra säkerhetslager med tvåstegsverifiering när du skapar ett konto och när du loggar in.