Det digitala kontoret växer för varje år. När antalet funktioner blir fler ökar kraven på att samla det digitala arbetet. Med en plattform för all kommunikation skapar ni smidiga övergångar mellan videomöten, telefonsamtal och jobbchatten. Gör dig redo för ett kontor som är digitalt på riktigt.
Lyft ditt företag till nästa nivå
Effektivisera din arbetstid
Samla all kommunikation
Det här är tjänsten Smart Kommunikation Teams
Microsoft Teams har blivit ett av de viktigaste arbetsverktygen för kommunikation i det digitala kontoret.
Nu finns det möjlighet att integrera er nuvarande telefonilösning med Teams – vilket skapar smidiga övergångar mellan telefonsamtal och videomöten, samtidigt som ni samlar all kommunikation på ett ställe.
Det gör att kontakten med kunder, medarbetare och andra blir mer effektiv. Ta nästa steg på er resa mot ett kontor som är digitalt på riktigt genom Smart Kommunikation Teams.
1. Underlätta vardagen
Oavsett om du är uppkopplad på mobilen eller datorn kan du ta emot samtal. Med en enda enhet att hålla reda på skapar ni en enklare vardag för era medarbetare.
2. Bättre samarbete
Telefoni i Teams främjar samarbetet på arbetsplatsen. Genom att samla all kommunikation i en allt-i-ett-lösning kan ni sluta leta efter information på flera olika ställen.
3. Ökad trygghet
I det digitala kontoret har mobilen blivit ett ovärderligt arbetsverktyg. Med Smart Kommunikation blir datorn en backup om du tappar bort mobilen eller får den stulen.
4. Lägg tid på rätt saker
Lägg fokus och energi på det som utvecklar er kärnverksamhet, snarare än drift och underhåll. Den smidiga administrationen kräver nämligen väldigt lite handpåläggning.
5. Kom igång snabbt och enkelt
Implementeringen av Smart Kommunikation Teams är enkel och koordineras av Telenor. Lösningen är också skalbar vilket gör att fler medarbetare och avdelningar kan ansluta.
Genom ett nära samarbete med Microsoft kan Telenor erbjuda nästa nivå av telefoninfrastruktur till Teams. För dig som kund innebär det:
Enkel integration
Smidig implementering med Telenor. Det behövs ingen IT-tekniker.
Bättre samtalskvalitet
Operator Connect ger förbättrad samtalskvalitet och samtalskontroll.
Pedagogiskt gränssnitt
Möjlighet att hantera all administration i ett och samma gränssnitt, Teams Admin Center.
Fördelning av nummer
I admin-läget kan du enkelt fördela alla företagsnummer genom en enkel peka-och-klicka-funktion.
Konferensnummer
Med Operator Connect är det enkelt att ta med dig ditt konferensnummer.
Mobil linjestatus
Med hjälp av Mobil Linjestatus kan användare enkelt prenumerera på tillgänglighetsstatus på en kollegas mobiltelefon och se detta visuellt i sin Teamsklient i datorn eller i Teams-appen i mobilen.
Kunskap och kompetens
Kunskap och kompetens är en nyckel för en lyckad utrullning av M365 och Teams, oavsett om det är med eller utan telefoni i Teams. Här kan Telenor erbjuda rena konsulttjänster, men även resurser för utbildning.
Telenor Recording
Med Telenor Recording kan du spela in olika typer av medier. I sin enklaste form är det med din Telenor One-anknytning, men tjänsten erbjuder också inspelning av Teams-samtal. Teams-inspelningen stödjer också Compliance Recording för kunder med höga krav på en inspelningstjänst. Teams-inspelningen kan erbjudas oavsett om det gäller nationella eller nationella behov.
Teams växel
Med Teams Växel får kunderna en toppmodern företagslösning för full integration med Telenors tjänster mot Teams. Lösningen innehåller bland annat Call Center/Contact Center, telefonist, svarsgrupper, Auto Attendant, IVR:er och statistik. Tjänsten är också integrerad med Telenor OneX där lösningen kan hantera både Mobil Linjestatus och hänvisningar.
Telenors svarstjänst Teams
Telenor Svarstjänst är en professionell lösning med centralt placerade telefonister. Tjänsten kan fungera i flera olika medier och som standard är den helt integrerad med Telenors molnväxel Telenor One X. Som en extra funktion kan tjänsten också integreras med kundens Teamslösning för prenumeration av statusinformation.
Nordisk / global kommunikation
Teams telefoni kan även erbjudas för kunder som har verksamhet i övriga Norden eller som har behov av telefoni på globala destinationer.
Framtidens digitala samarbete
43 %
Så stor andel av kontorsarbetarna menar att de spenderar för mycket tid på att växla mellan olika digitala verktyg, enligt en McKinsey-studie.
Med det flexibla kontoret är rätt verktyg och snabb uppkoppling avgörande för att lyckas med framtidens digitala arbetssätt.
Ladda ner vår guide för att få en flygande start!
1. Lång erfarenhet av framtiden
Telenor har lång erfarenhet av telefoni i Teams. Redan 2018 blev vi den första operatör i Norden att ansluta oss till Microsofts globala Technology Adaption Program (TAP).
2. Skräddarsydda lösningar
Kombinationen av vårt nära samarbete med Microsoft och via API:er kan vi addera funktionalitet som skapar skräddarsydda lösningar som passar ditt företag.
3. Kunskap och kompetens
Som en av världens största operatörer har vi lång erfarenhet av att få ihop er vardag – i allt från telefoni till nätverk. Vi har därför kunskapen och kompetensen som krävs för att skapa det digitala företaget.