Spärra företagsabonnemang

Är din jobbmobil försvunnen? Här hittar du information om hur du spärrar ett företagsabonnemang/sim-kort. När abonnemanget är spärrat går det inte att ringa till eller från det nummer som är kopplat till simkortet. 

Så spärrar du ditt företagsabonnemang

Du kan spärra via Mitt Företag, via knappval eller genom att kontakta oss. Har du ett extra sim-kort för data blir det också spärrat. Du är betalningsansvarig för alla kostnader fram till att abonnemanget har spärrats.

Spärra via Mitt Företag:

  1. Logga in på Mitt Företag
  2. Gå till abonnemanget.
  3. Välj knappen spärra vid sim-kortet.
  4. Skapa och fyll i en fyrsiffrig kod - spara koden!
  5. Klicka på spärra.


Spärra via knappval:
Ring oss på 020-222 222 eller 222 från en Telenormobil och följ instruktionerna.


Ta bort spärr
Om du valde en spärrkod vid spärrtillfället kan du själv ta bort spärren i Mitt Företag.

Har du glömt din spärrkod?
För att öppna upp ett abonnemang utan spärrkod, behövs en skriftlig begäran. Underlaget ska vara undertecknat av den som är betalningsansvarig och skickas till:

Telenor Sverige AB
371 80 Karlskrona
Fax: 0455-33 12 22

  

Mitt Företag

Logga in

Chatta eller ring

Kontakta oss

Fler sätt att nå oss

Våra kontaktuppgifter