Faktura

Här hittar du allt om din faktura med guide, våra fakturatjänster och svar på vanliga frågor.

Vanliga frågor och svar

  • Varför får jag betala för flera månader på min första faktura?

    Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Hur kan jag slippa pappersfaktura?

    Välj att betala via autogiro eller e-faktura istället för via pappersfaktura, så slipper ni dessutom betala fakturaavgift.

    Läs mer om autogiro och e-faktura

    PDF-faktura

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Företagsportalen istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Företagsportalen.

  • Kan jag få flera fakturor samlade i en?

    Skulle du vilja samla ihop flera fakturor i en? Alla kollegor på företaget som har samma abonnemangsform kan faktureras i en gemensam samlingsfaktura. Ring Kundservice på 020-222 222 så hjälper de dig.

  • Vad är "förhöjd månadsavgift"?

    Står det "förhöjd månadsavgift" på fakturan så innebär det att ni varje månad betalar för en telefon, ett modem, en dator eller router som ni valde i samband med att abonnemanget tecknades.

  • Vad kan jag se och administrera via företagsportalen?

    Via Företagsportalen kan du se och administrera mycket på egen hand. Det gäller även  företagets fakturor. I inloggat läge kan du exempelvis:

    • Se ofakturerat saldo
    • Se er fakturahistorik
    • Ändra fakturaadress och användaruppgifter (fakturaadress kan inte ändras för samlingsfaktura)
    • Ändra betalningsvillkor (faktureringsintervall, förfallodatum)
    • Administrera dina samlingsfaktura

Autogiro och e-faktura

Fakturatjänster