Autogiro och e-faktura

Vi har flera olika betalningsalternativ, välj det betalningssätt som passar dig bäst.

Betalningsmetod Avgift
e-faktura 0 kr
Autogiro med pappersfaktura 19 kr
Autogiro med sms-notifiering 0 kr
Pappersfaktura 19 kr

Så här kommer du igång med autogiro eller e-faktura.

Du ansluter dig till autogiro och e-faktura hos din internetbank, inte via Telenor. Så här går du tillväga:

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Leta upp fliken för autogiro/e-faktura. Oftast hittar du den under samma flik som där du betalar dina fakturor.
  3. Sök på Telenor Sverige AB.
  4. Skriv in ditt kundnummer. Ditt kundnummer hittar du på Mina sidor, i Företagsportalen och på din pappersfaktura.
  5. Signera. Klart!

Bra att veta

E-fakturan är kopplad till ditt företags kundnummer hos Telenor. Om du har ett Telenorabonnemang och sedan tecknar ett nytt behöver du därför beställa e-faktura även till det nya abonnemanget.

Om du vill beställa e-faktura och har ett organisationsnummer krävs att företaget är kund hos Nordea, Handelsbanken eller Swedbank.

Andra betalningsalternativ

Pappersfaktura

Väljer du pappersfaktura som betalningsalternativ tillkommer en avgift på 19 kronor (exkl. moms) per faktura. Genom att skaffa e-faktura eller autogiro och sms-påminnelse kan du undvika den kostnaden.

Bank- och Plusgiro

Vårt bankgironummer är 5331-1338 och vårt plusgironummer är 4792603-5.

Betalning från utlandet

För att betala från utlandet, ange följande uppgifter:

  • SWIFT/BIC: NDEASESS
  • IBAN-nummer: SE2195000099603447926035

Ange också alltid fakturanummer eller kundnummer.

Vanliga frågor

  • Hur ser jag att min ansökan om Autogiro/e-faktura gått igenom?

    Det är olika från bank till bank. De flesta banker skickar ut en bekräftelse per post när din ansökan om autogiro har godkänts. Kontakta din bank för att få veta hur deras rutiner ser ut samt hur lång tid det tar.

    För e-faktura så ser du direkt på din internetbank att allting är ok.

    Om anmälan till Autogiro/e-faktura inte hunnit gå igenom förrän nästkommande förfallodatum kan ytterligare en pappersfaktura hinna skickas ut.

  • Vad har Telenor för bank- och plusgiro?

    Vårt bankgironummer är 5331-1338 och vårt plusgironummer är 4792603-5.

  • Jag har autogiro, när dras pengarna från mitt konto?

    Pengarna dras på fakturans förfallodatum. Inträffar förfallodatum på en helgdag dras pengarna nästkommande vardag.

  • Hur avbeställer jag autogiro?

    Du tar helt enkelt bort ditt medgivande genom att logga in på din Internetbank.