Första fakturan

Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum.

Låt säga att det nya abonnemanget aktiverades den 9:e och att brytdatum på fakturan är 24:e varje månad. På första fakturan betalar ni därmed för perioden:

  • 9:e (datumet då abonnemanget aktiverades) till den 24:e.
  • samt 25:e till den 24:e nästkommande månad.

Din första faktura är alltså debiterad för 45 dagar istället för de sedvanliga 30 dagarna. Det är bara första fakturan som ser ut så. På dina framtida fakturor kommer dina fasta avgifter vara från den 25:e till den 24:e.

Se exempel:

Fakturaförklaring Telenor Företag. Bild på faktura.

Vanliga frågor

  • När börjar jag betala för mitt abonnemang?

    Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i enheten. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

  • Varför får jag betala för flera månader på min första faktura?

    Om du precis har fått din första faktura så kanske du upplever att den inte stämmer. Anledningen är att ni betalar era fasta avgifter i förskott och att abonnemangsstart sällan sammanfaller med våra brytdatum. Läs mer om första fakturan här.

  • Vad har Telenor för bank- och plusgiro?

    Vårt bankgironummer är 5331-1338 och vårt plusgironummer är 4792603-5.

  • Hur slipper jag fakturakostnaden?

    Vill du vara snäll mot miljön? Välj att betala via autogiro eller e-faktura istället för via pappersfaktura, så slipper ni dessutom betala fakturaavgift.

    Läs mer om autogiro och e-faktura

    Du kan även välja att få fakturan som en PDF-fil i Företagsportalen istället för en pappersfaktura via post. Tjänsten PDF-faktura är kostnadsfri och ingen fakturaavgift debiteras. Du beställer tjänsten via Företagsportalen.

  • Hur betalar jag min faktura från en utländsk bank?

    För att betala från utlandet, ange följande uppgifter:

    • SWIFT/BIC: NDEASESS
    • IBAN-nummer: SE2195000099603447926035

    Glöm inte att alltid ange fakturanummer eller kundnummer.

  • Hur avbeställer jag autogiro?

    Du tar helt enkelt bort ditt medgivande genom att logga in på din Internetbank.