Utomlands

Här får du information, tips på tjänster samt priser för att ringa, surfa, sms:a och mms:a när du är utomlands.

  • Vad kostar det att ringa, sms:a och surfa i utlandet?

    Här hittar du våra priser i utlandet.
    Trevlig affärsresa!

  • Beställ ett sms med priser

    När du anlänt till ett land får du automatiskt ett välkomst-sms med de priser som gäller för just det landet.

    Vill du veta vilka priser som gäller i landet, innan du påbörjar din resa? Sms:a namnet på landet till 10615. Efter några sekunder får du ett välkomst-sms. Du kan beställa sms:et när du vill. Så här gör du: Sms:a namnet på landet (ex. USA) till 10615. Vi skickar ett välkomst-sms till dig med de priser som gäller.

    Har du köpt en tillfällig tjänst, som t ex Respass, gäller de priserna för dig, även om de inte står med i välkomst-sms:et.

  • Vad ska jag göra om min telefon försvinner när jag är utomlands?
    • Om du blir av med din telefon utomlands måste du omgående ta kontakt med Telenors Kundservice på +46 708 222 222. Det är gratis att ringa Telenors Kundservice oavsett varifrån i världen du ringer.
    • Om du har tillgång till dator och internet kan du även spärra ditt abonnemang på Mina Sidor under "Abonnemang".
    • För att ingen olovlig ska kunna använda din mobiltelefon är det viktigt att din förlust anmäls hos Polisen.
    • Det är mycket viktigt att du spärrar ditt abonnemang hos oss då det kan bli väldigt kostsamt om detta inte sker.
    • Vi rekommenderar dig även att använda ett lösenkodslås till din mobiltelefon. Du kan gå i under Inställningar i din mobiltelefon för att sätta igång denna funktion.

    Läs mer om spärr av abonnemang

  • Hur lyssnar jag av min röstbrevlåda utomlands?

    Ring +46 708 222 888 och slå in din personliga kod. Har du glömt koden så skickas en ny ut via sms efter två felaktiga försök.
    Att lyssna av röstbrevlådan kostar som ett vanligt samtal till Sverige

  • Jag har en iPhone och ska åka utomlands, vad bör jag tänka på?

    Tänk på att meddelandefunktionen iMessage är aktiverad som standard. För att den ska fungera krävs att du är ansluten till internet via mobilnätet eller WiFi.
    Tänk även på att om du har flera Apple-enheter (t.ex. en iPad) med samma Apple-ID och någon av de är kvar påslagna hemma i Sverige så kommer meddelanden att levereras till de enheterna och avsändaren får en leveransbekräftelse även om du inte fått meddelandet i utlandet.

  • Vilka länder ingår i EU/EES?

    Totalt omfattas följande länder och/eller geografiska områden i vår zon EU/EES:
    Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Franska Guyana, Gibraltar, Grekland, Guadeloupe, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Martinique, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Reunion, Rumänien, Saint Martin (franska), San Marino, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Vatikanstaten, Österrike.