Din ångerrätt

Här hittar du vad som gäller om du ångrar ditt köp, vill göra en retur eller byta din produkt. Men även vad öppet köp med Telenor Try innebär och hur det fungerar när du har köpt din produkt via webbutiken

Om du har köpt din produkt på distans, t.ex. på webben eller i kundservice så har du 14 dagars ångerrätt. Du ångrar ditt köp genom att kontakta oss, ring 020-222 222 så hjälper vi dig. För att ångerrätten ska gälla måste förpackningen vara obruten och en tjänst får inte ha påbörjats. Vi betalar eventuella fraktkostnader. Om produkten är använd kan du behöva betala för den värdeminskning som uppstått. Detta kan du enkelt undvika genom att inte använda produkten/tjänsten förrän du bestämt att du vill behålla den.

Ångerrätt gäller aldrig om din tjänst har fullgjorts och du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten börjar utföras eller om du brutit förseglingen på en produkt och produkten inte kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl.

Är köpet gjort i en Telenorbutik har du ingen ångerrätt. Om du köpt en mobil/surfplatta med ett nytt abonnemang så omfattas du då istället av Telenor Try.

Testa oss i 30 dagar med Telenor Try

Nyfiken att testa Telenor på öppet köp och uppleva ett nät av högsta kvalitet? Vi bygger hela tiden ut och förbättrar vårt nät, testa själv med den mobil du vill ha i 30 dagar och lämna tillbaka om du inte är nöjd.

Om du inte skulle vara nöjd kan du lämna tillbaka abonnemanget tillsammans med mobilen eller surfplattan du köpt. Självklart får du använda mobilen eller surfplattan under de 30 dagarna för att testa oss ordentligt. Du betalar bara för din användning, som t.ex. del av månadsavgift utlandssamtal och betaltjänster. Frakten är självklart kostnadsfri.

Telenor Try gäller:

  • Testa abonnemanget och mobilen/surfplattan i 30 dagar från försäljningstillfället eller när varan anlände till utlämningsstället.
  • Du får använda eventuell hårdvara du köpt.
  • Får användas max en gång per år och per person.
  • Hårdvaran som ångras ska vara i nyskick och lämnas tillbaka i originalkartong tillsammans med alla inkluderade tillbehör.

Telenor Try gäller inte:

  • Om du köpt ett abonnemang hos en extern återförsäljare.
  • Om du förlänger ett befintligt abonnemang.
  • På kontantkort
  • Om du endast vill lämna tillbaka hårdvaran och inte abonnemanget.
  • På tillbehör där förpackningen är bruten.
  • Om försäkring blivit nyttjad eller hårdvaran legat på service

Vanliga frågor

  • Kan jag testa abonnemanget innan jag bestämmer mig?

    Ja, som ny kund hos Telenor får du möjlighet att testa abonnemang och täckning i 30 dagar med Telenor Try. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. Telenor Try kan utnyttjas en gång per person och år. Läs mer om Telenor Try

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Du får ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • Hur gör jag för att ångra ett köp med Telenor Try?

    Gå tillbaka till den Telenorbutik där du köpte abonnemanget. Glöm inte ta med dig de tillbehör och produkter som du eventuellt fick vid köpet. Köpte du abonnemanget via kundservice eller telenor.se kan du istället ringa oss på 020-222 222. Läs mer om Telenor Try

  • Om jag testat Telenor Try, vad händer då med mitt abonnemang?

    Vi avslutar abonnemanget. Du betalar endast för de dagar du använde abonnemanget.
    Telenor Try gäller inte vid förlängningar. Läs mer om Telenor Try

  • Vad ska jag tänka på vid Telenor Try?

    Om du köpt en mobil eller surfplatta behöver dessa returneras i originalförpackning med tillhörande manual och tillbehör, utan synliga skador. Övriga tillbehör som följde med eller köpts separat kan enbart returneras i oöppnad förpackning. Läs mer om Telenor Try