E-sim för smartwatch

Var alltid nåbar för kunder  utan att behöva ta med mobilen. Tjänsten Mobiluppkoppling klocka ger dig mer frihet i ditt mobila jobbliv. Just nu utan kostnad i en månad.

Mobiluppkoppling klocka

Ring och skicka meddelanden direkt från klockan

Nu blir ditt mobila jobbliv ännu mer flexibelt. Med tjänsten Mobiluppkoppling klocka kopplar du ihop ditt mobilnummer med din smartwatch. Samma telefonnummer – två olika enheter.

Här är några exempel på vad du kan göra från klockan utan att din mobil är i närheten:

  • Skicka och ta emot meddelanden
  • Streama musik
  • Stöd för flera appar och funktioner

En månad kostnadsfritt

Du betalar ingenting för tjänsten den första månaden. Därefter är priset 39 kr/mån (exkl. moms). Tjänsten läggs till på ditt företagsabonnemang och det är ingen bindnings- eller uppsägningstid.

Det här behöver du för att använda tjänsten Mobiluppkoppling klocka:

  1. En Apple Watch Series 3, 4 eller 5 med 4G (GPS+Cellular) och en iPhone (iPhone 6 eller senare modell). Köp iPhone här

    En Samsung Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active2 (ej active) och en mobil med stöd för appen Galaxy Wearable. 
  2. Ett mobilabonnemang hos Telenor som stödjer tjänsten - kolla ditt mobilnummer här

.

Kom igång med e-sim

Här hittar du guider som hjälper dig att enkelt koppla upp din smartwatch med tjänsten Mobiluppkoppling klocka. 

Vanliga frågor och svar

  • Många av våra företagsabonnemang stödjer tjänsten. Sök på ditt mobilnummer här och få svar direkt.

  • För att kunna aktivera klockan måste först och främst din iPhone vara uppdaterad till senaste iOS, version 12.1.1. Till denna version kommer även nya operatörsinställningar. Utöver detta måste även Apple Watch uppdateras till watchOS 5.1.2.

    När iPhone och Apple Watch har rätt mjukvara i sig ska man kontrollera om det nummer man har kan ha tilläggstjänsten Mobiluppkopplad klocka. Det kontrollerar man här.

    När allt här ovan är genomfört så går man in i appen Watch i sin iPhone och scrollar ner till inställningen Mobilnät och följer instruktionerna. Ett steg i processen är att knappa in en personlig kod på 4 siffror. Denna kod hittar man på Mitt Företag. Efter en stund är tjänsten upplagd, e-sim aktiverat i klockan och din Apple Watch kan nu själv koppla upp sig mot Telenors mobilnät, utan att iPhone är i närheten.

  • Den personliga koden används vid aktivering av tjänsten Mobiluppkoppling klocka om du har en Apple Watch. Koden behövs för att säkerställa att det är du som användare av abonnemanget vid aktiveringen.

  • Ja! För att tjänsten Mobiluppkoppling klocka ska fungera måste det vara en Apple Watch 3, 4 eller 5 (4G), en Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active2. Du måste också ha en iPhone (iPhone 6 eller senare) eller en mobil med operativsystemet Android 5.0 eller senare. Dessutom måste du ha ett Telenor-abonnemang. Sök på ditt nummer och se om du kan köpa tjänsten till ditt abonnemang.


  • Om du har en iPhone eller en Samsung-mobil så kan du köpa tjänsten Mobiluppkoppling klocka. Du måste också ha en Apple Watch, en Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active2.

    Din iPhone måste vara version 6 eller senare (och ha den senaste versionen av iOS). Om du har en mobil med Android så måste den ha version 5.0 eller senare av operativsystemet.

    Gå till kom igång-guiden

  • Det kan bero på flera saker:

    • Du har ett kontantkort eller mobilt bredband måste ha ett mobilabonnemang hos Telenor
    • Du har ett äldre abonnemang eller avtal som inte stödjer tjänsten Mobiluppkoppling klocka
    • Den som äger abonnemanget har spärrat tjänsten
    • Du har obetalda fakturor
    • Du är inte kund hos Telenor

     

  • Priset är 39 kr/mån (exkl. moms).

  • Du gör på olika sätt beroende på vilken smartwatch du har.

    Om du har en Apple Watch:
    Köp tjänsten via appen Apple Watch som finns i din iPhone.
    Ta hjälp av vår kom igång-guide

    Om du har en Samsung Galaxy Watch eller Galaxy Watch Active2:
    Köp tjänsten genom att kontakta kundservice eller besök din närmaste Telenorbutik. Du kommer få en QR-kod på posten som du skannar med Galaxy Watch appen.





  • För att kunna köpa och aktivera tjänsten Mobiluppkoppling klocka behöver du tre saker:

    • Apple Watch Series 3, 4 (4G), 5 eller en Galaxy Watch
    • iPhone (iPhone 6 eller senare) eller en mobil med Android 5.0 eller senare.
    • Ett mobilabonnemang som stödjer tjänsten. Kolla om du kan ha tjänsten här

    Att tänka på!
    Se till att din Apple Watch har version 5.1.2 (eller senare) av watchOS. När en ny uppdatering är tillgänglig visas ett meddelande i din Apple Watch.

    Din iPhone måste också ha version 12.1.1 av iOS och version 35.1 av operatörsinställningarna.

  • Du kan använda din smartwatch utomlands om du ansluter den till din mobil med blåtand, eller via wifi. Tjänsten Mobiluppkoppling klocka fungerar utomlands om du har en Galaxy Watch, men inte om du har en Apple Watch.

  • Du kan koppla upp max två smartwatches per mobilnummer med tjänsten Mobiluppkoppling klocka.

  • Tjänsten läggs till på ditt mobilabonnemang. Just nu är tjänsten kostnadsfri de första sex månaderna. Därefter är priset 39 kr/mån (exkl.moms).

  • Nej, du behåller ditt gamla nummer. Du kommer att få samtal, meddelanden och notifikationer till både din mobil och din smartwatch.

  • Tjänsten har ingen bindningstid eller uppsägningstid.

  • Om du har en Apple Watch så är det WatchOS 5.1.2 eller senare som gäller. För Galaxy Watch så måste Tizen 4.0 eller senare vara installerat.

  • För iPhone måste iOS 12.1.1 eller senare vara installerat, med uppdaterade operatörsinställningar. På en mobil med Android så gäller version 5.0 eller senare.

  • Mobiluppkoppling klocka använder data från mobilabonnemangets totala surfmängd, men normalt går det åt mycket lite surf. Du kan inte köpa egen surfmängd till tjänsten.

  

E-sim - framtidens simkort

Ring, surfa och sms:a utan att behöva installera ett externt simkort. All information och inställningar finns redan i din enhet.

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Helhetslösningar för alla företag
Våra helhetslösningar 

Kundservice alltid öppet

Hjälp och support på dina villkor
Till kundservice

Stabilt och säkert nät

Stabilt och säkert nät
Vårt nät

Kontakta oss

Vad behöver ditt företag?

Hej! Dennis och Maya här. Vi och våra andra kunniga kollegor står redo att vägleda ditt företag med de lösningar som passar för just er. Kontakta oss om du vill prata mer om ert företags möjligheter.