Mobil växel

Hantera och koppla samtal direkt i mobilen. Vår mobila telefonväxel Telenor One innehåller många lättanvända och smarta funktioner så att du kan jobba effektivt utan att bli störd. 

Se filmen om den mobila växeln

Slut på missade samtal

Med en mobil växel har medarbetarna total rörelsefrihet och kan svara var de än är med alla växelfunktioner samlat i mobilen.Telenor One bygger på tjänsten Gruppnummer som innebär att kunder ringer ett telefonnummer men du kan låta flera medarbetare svara på samtalen. Flera medarbetare kan besvara samtal till växelnumret genom att använda svarsgrupp med köhantering. Medarbetarna loggar själva in och ut som svarsagenter från mobiltelefonen. Företaget väljer hur inkommande samtal besvaras. Om alla i svarsgruppen är upptagna ställs den som ringer i kö och får höra ett kömeddelande. Ett uppföljningsmeddelande upprepas sedan tills samtalet besvaras.

Svarsgrupp

Möjliggör för flera medarbetare (5 agenter ingår) att besvara samtal till växelnumret. Medarbetarna loggar själva in och ut som svarsagenter från mobiltelefonen. Välj själv hur inkommande samtal besvaras.

Köhantering

Missa inga samtal trots hög belastning med en mobil växel. Om alla i svarsgruppen är upptagna ställs den som ringer i kö och får höra ett kömeddelande. Ett uppföljningsmeddelande upprepas sedan tills samtalet besvaras.

Anpassa tjänsten efter dina behov

Ett växelnummer och fem svarsagenter ingår i telefonväxeln. Men du kan även lägga till valfritt antal växelnummer, upp till fyra underliggande växelnummer och utöka antalet svarsagenter i varje gruppnummer. Med Telenor One behöver varje medarbetare endast ha en telefon – mobiltelefonen. Till den kan det kopplas tre personliga telefonnummer. Detta betyder att alla inkommande samtal hamnar i mobiltelefonen, oavsett vilket nummer den som ringer upp använder.

En telefon – tre nummer

Med telefonväxeln Telenor One behöver varje medarbetare endast ha en telefon – mobiltelefonen. Till den kan det kopplas tre personliga telefonnummer. Detta betyder att alla inkommande samtal hamnar i mobiltelefonen, oavsett vilket nummer den som ringer upp använder. En bra telefonväxel för småföretag.

Behöver din verksamhet fler funktioner i växeln? 

  • Välj tilläggstjänster

    Utbildning

    Vi erbjuder flera olika typer av utbildningar som t.ex. användarutbildning i Telenor One och för administratörer av Gruppnummer, Företagsportalen och Menyval.

    Fastnätsnummer till mobilen

    Användaren får sitt fasta nummer till sin mobiltelefon och på så vis behövs inte längre den fasta telefonen.

    Utökad nummervisning

    Utökad nummervisning ger användaren möjlighet att välja vilket nummer som presenteras vid utgående samtal, oavsett om det är mobilt, fast eller växelnummer.

    Hänvisning Premium

    För användaren: Ger dig full kontroll över dina tjänster, hänvisning och röstbrevlådan, via ett webbgränssnitt och en mobil webbsida.

    För företaget: Marknadens kraftfullaste telefonisttjänst med möjlighet till ett mobilt arbetssätt även för företagets telefonister.

    Röstbrevlåda som tjänst

    Med en röstbrevlåda kan ni bemöta kunderna professionellt och de kan lämna önskemål som ni kan agera på. Eftersom ni kan lyssna av era meddelanden var som helst och när som helst får ni ett flexibelt verktyg för att stärka era kundrelationer.

Kontakta företagsrådgivare för information om pris och beställning.

Vi hjälper dig att komma igång 

Vi vet att du har annat att tänka på än telefoni, därför har vi gjort det enkelt att komma igång. Med Smart Start får ditt företag en egen leveranskoordinator som guidar er genom leveransprocessen så att du sparar tid. Har du några frågor under resans gång, så är det bara att slå en signal eller skicka ett mail. Smart eller hur!


Leveranskoordinatorn informerar löpande om:

  • Var i processen ni befinner er 

  • Säkerställer att leveransen går rätt till

  • Vägleder och informerar er om vad ni ska tänka på i varje steg 

  • Hjälper er att komma igång med tydliga guider, filmer, manualer och lathundar

Vanliga frågor och svar

  • Vad är en växel?

    En växel hjälper dig att besvara samtal så effektivt som möjligt och på dina villkor. När har ni öppet och vill ta emot samtal? Har ni specifika avdelningar eller medarbetare som är bra på att besvara olika typer av kundfrågor? Om ingen kan svara, ska kunden kunna lämna ett meddelande och bli uppringd?

  • Vad är Telenor One?

    Telenor One är en mobil växel som ger dig möjlighet att hantera företaget via mobilappen och företagsportalen. Ni behöver inte investera i fysisk utrustning utan all funktionalitet finns i molnet och det är enkelt att anpassa lösningen efter era nuvarande och era framtida behov.

  • Kan jag verkligen ersätta alla telefoner med enbart en mobiltelefon?

    Ja, Telenor One ger dina medarbetare möjlighet att ha flera telefonnummer till en och samma mobiltelefon. Alla kan använda ett mobilnummer, fastnätsnummer, kortnummer och företagets huvudnummer.

  • Hur kan mina medarbetare kommunicera med hjälp av Telenor One?

    Mobilappen ger era medarbetare tillgång till en företagsgemensam adressbok där de kan skapa egna favoriter och se sina kollegors tillgänglighetsstatus. De ställer in sina hänvisningar om de t.ex. är sjuk eller har semester vilket gör att era kunder får uppdaterad information om när personen åter är tillgänglig. Det ger även era medarbetare möjlighet att styra när de vill och kan ta emot telefonsamtal.

  • Vad är Telenor One Flexibel?

    Telenor One Flexibel är vår mobila växel som alltid anpassas till ditt företags specifika behov.

  • Hur kommer jag igång med Telenor One App?

    För att kunna använda alla växelfunktioner, behöver du göra tre saker:

    1. Gå in på minasidor.telenor.se och skapa ett Mina sidor-konto.
    2. Ladda ner Telenor One App (när din mobiltelefon är igångsatt) via App Store, Google Play eller Windows Store.
    3. Logga in i appen med samma inloggningsuppgifter som till Mina sidor-kontot.

    Om du har glömt lösenordet till Mina sidor klicka på länken glömt lösen så får du en pinkod skickad till din telefon och sen kan du skapa ett nytt lösenord.

Skillnaden mellan mobil växel och fast växel?

Det finns många skillnader mellan en mobil växel och en fast växel. Det viktiga är att se över vilka behov ni har på företaget och hur pass flexibel er telefonväxel behöver vara. Här är några av skillnaderna:

  • En mobil växel bygger på mobilitet som den primära anknytningsformen, vilket gör den mer flexibel.
  • Det är enklare att addera och ta bort användare utan att det kräver en extra installation. För att addera användare i en fast växel utöver det tidigare planerade antalet, kan företaget behöva installera en extra växel, vilket innebär en kostnad i både tid och pengar.
  • Du behöver inte tänka på service, drift eller support, något som företaget däremot måste ansvarar för med en fast växel.
  • Om företaget skulle behöva byta leverantör är det enkelt gjort med en mobil växel då alla kontakter just är i molnet.
  • En fast växel kräver en ominstallation och ett fysiskt byte av växeln.
  • Om ditt företag har behov av att kunna anpassa växeln, göra fler personliga inställningar och kundspecifika integrationer, t ex att integrera ett eget lönesystem med växeln, så är möjligheterna fler med en fast växel.

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Helhetslösningar för alla företag
Våra helhetslösningar 

Kundservice alltid öppet

Kundservice öppet dygnet runt
Till kundservice

Stabilt och säkert nät

Stabilt och säkert nät
Vårt nät