Ett verktyg för all kommunikation

Ta hand om alla samtal och samarbeta med ditt team var du än befinner dig.

Den enda växel du behöver

Med Telenor One X växel behöver du bara ett enda verktyg för all din kommunikation. Ta emot, koppla och fördela samtal var du än befinner dig. Dessutom effektivare samarbete med video, chatt och fildelning.

Full fart från start


Utöver datorklient och mobilapp där alla tjänster är integrerade så ingår de här tjänsterna från början:

Hänvisning

Hänvisning

Skapa ett meddelande och ange orsak till varför du inte kan svara i telefon. Du kan även koppla vidare samtal till röstbrevlåda eller telefonist.

Gruppnummer

Gruppnummer

Med Telenor One X växel ingår ett Gruppnummer från start. Fler kan svara på företagets samtal och ni kan styra samtalen till rätt person direkt.

Menyval

Menyval

Ett Menyval ingår från start i One X växel. Med Menyval kan kunden själv styra samtal med knappval så att de får kontakt med rätt avdelning direkt.

Röstmeddelande

Hantering av röstmeddelanden

Se alla dina röstmeddelanden som visuella ljudfiler. Du kan spela upp, pausa, ladda ned och hantera dem i både mobilapp och datorklient.

Adressbok

Adressbok i alla enheter

Hitta kontaktuppgifter snabbt då hela företagets telefonbok alltid finns med dig på alla enheter. Personer du ofta kontaktar kan du markera som favoriter.

Vill du veta mer?

Ring 08-344 228 eller lämna dina
uppgifter i vårt formulär så hör vi av oss
inom kort.

Skräddarsy din växel med våra tilläggstjänster

Tillval_Medarbetaren_555x275.jpg

För medarbetaren
Lägg till Fastnätsnummer för att koppla ert fasta nummer till mobilnumret och samarbeta bättre med Video, chatt och fildelning.

Fastnätsnummer
Koppla ert fasta nummer till mobilnumret. Ovsett om någon ringer in på det fasta eller mobila numret så kommer samtalet till mobilen. Det innebär att man inte ens behöver ha en fast telefon. Pris: 29 kr/mån

Video, chatt och fildelning
Video, chatt och fildelning underlättar ert samarbete med kollegor och kunder. Du kan chatta, ha effektiva videomöten, dela skärm och filer med mera – utan krångliga koder och inloggning. Just nu fritt i 3 månader! (ord. pris 99 kr/mån) Läs mer om Video, chatt och fildelning

Tillval_Foretaget_555x275.jpg

För företaget
Med våra växeltjänster Gruppnummer och Menyval kan du hantera kötider, styra samtal och koppla samtal direkt i mobilen, var du än är.

Fler Gruppnummer
Dra nytta av fler Gruppnummer om du har en verksamhet med flera avdelningar. I tjänsten ingår till exempel köfunktion för inkommande samtal. Pris fler Gruppnummer: 99 kr/mån

Fler Menyval
Hjälp kunden hitta rätt med fler Menyval. Fördela samtal till hela eller delar av företagets verksamhet, t ex andra bolag. Via talsvar och knapptryckningar hittar den inringade rätt plats för sitt ärende. Pris fler Menyval: 199 kr/mån

  

Utbildning

Extra hjälp med vår utbildning

Behöver ni extra hjälp för att utnyttja Telenor One X växel optimalt? Som tillval kan du beställa vårt utbildningspaket. En användar- och administratörsutbildning via webben för Gruppnummer, Menyval och Mitt Företag.

Kontakta oss

Vad behöver ditt företag?

Hej! Dennis och Maya här. Vi och våra andra kunniga kollegor står redo att vägleda ditt företag med de lösningar som passar för just er. Ring 08-344 228, lämna dina uppgifter i vårt kontaktformulär eller boka ett onlinemöte.

Guider och tips

Guider för att komma igång med Telenor One X växel

Behöver du hjälp att komma igång med funktionerna i Telenor
One X växel? I våra guider för både dator och mobil, finns allt du
behöver för en smart start.

Contact Center

Telenor Contact Center är en effektiv och helt molnbaserad kundservicelösning. Du kan administrera alla kanaler från samma plattform och får snabbt en överblick och kan prioritera ärenden. Integrera all teknologi du behöver i ditt kontaktcenter.

Tips och inspiration
Tips!

Gör en snabb analys

Hitta rätt växeltjänster för dig och ditt företag. Gör en snabb kartläggning av kommunikationsbehovet och få tips och rekommendationer direkt.

Frågor och svar

  • En växel hjälper dig att besvara samtal så effektivt som möjligt och på dina villkor. När har ni öppet och vill ta emot samtal? Har ni specifika avdelningar eller medarbetare som är bra på att besvara olika typer av kundfrågor? Om ingen kan svara, ska kunden kunna lämna ett meddelande och bli uppringd?

  • Telenor One X växel är en växeltjänst med ett utökat fokus på samarbete. De traditionella växeltjänsterna för företaget finns kvar som gruppnummer och menyval. Den stora nyheten är att det nu även finns chattfunktion och personliga mötesrum som varje användare får på sitt abonnemang (vid köp av tilläggstjänst Video, chatt och fildelning). Här kan du enkelt bjuda in till ad-hoc möten och dela skärm.

  • Telenor One X växel stödjer VoLTE (4G)* och wifi-samtal. Det innebär att du kan fortsätta ditt samtal även om  du är på en plats med dålig mobiltäckning. Du rör dig fritt mellan wifi och 4G-nätet utan att samtalet bryts. Dock för att VoLTE och  wifi-samtal ska fungera behöver du ha en mobil som stödjer tjänsten. Läs mer om 4G och wifi-samtal

    *VoLTE står för Voice over LTE (4G) och är ett sätt att ringa via 4G-nätet. Det innebär att du får ännu bättre samtalstäckning eftersom det blir möjligt att ringa även via 4G-nätet.

  • Ja, en mobil växel ger dina medarbetare möjlighet att ha flera telefonnummer till en och samma mobiltelefon. Alla kan använda ett mobilnummer, fastnätsnummer, kortnummer och företagets huvudnummer.

  • Det är viktigt att du och dina kollegor har korrekt namn i Telefonboken eftersom det är dessa namn som ni ser i varandras datorklienter och mobilappar. Om ett namn inte är korrekt i Telefonboken kontakta din administratör på företaget. Administratören kan uppdatera namnet i Telefonboken via Företagsporten.

  • Telenor One Flexibel är vår mobila växel som alltid anpassas till ditt företags specifika behov.