Telenor Kundanpassad

I vårt koncept Kundanpassad kan vi erbjuda unika och skräddarsydda lösningar för ditt företags alla kommunikationsbehov.

  

Flexibelt för att möta dina behov

Private cloud - säkra lösningar

Integrera mot 3:e parts system

För många företag passar vår färdigpaketerade flexibla molnväxel och Contact Center. Andra företag behöver mer kundanpassade lösningar. Det kan handla om att du har extra höga säkerhetskrav i en särskilt utsatt bransch, eller om ditt företag har specifika krav på verksamhetens kommunikationsbehov. Då slår inget friheten att kunna välja själv och få en lösning som är skräddarsytt för just ditt företag.

Därför erbjuder vi på Telenor kundanpassade kommunikationslösningar.

  

Det här är Kundanpassad

Vi levererar det du behöver

Inom konceptet Kundanpassad kan vi möta ditt företags specifika behov. Vårt mål är alltid att sätta ihop en lösning som är så flexibel och kostnadseffektiv som möjligt. Vi kan bland annat erbjuda:

  • En helt egen miljö – för företag med bland annat extra säkerhetskrav
  • Hybrider – blanda enklare standardmoduler med skräddarsydda lösningar
  • Samarbetspartners unika applikationer – få ihop en helhet som passar just ditt företags behov med hjälp av branschledande leverantörer
  • Lösningar för företag i Norden eller globalt – ta gärna dialogen med oss om hur vi kan knyta ihop din lösning med andra internationella enheter inom ditt företags verksamheter.

  

Private Cloud

Kräver ditt företag extra hög grad av redundans eller har höga krav på säkerhet?

I mer komplicerade verksamheter, som till exempel akutsjukhus, bank eller företag med många olika delar och behov kan vår kundanpassade lösning vara rätt väg att gå.

Administration

Vill du ha möjlighet att förändra och administrera din anpassade lösning själv?

Med Mitt Företag och Växelportalen kan du enkelt administrera din anpassade lösning helt själv. Du har också möjlighet att ta hjälp av oss på Telenor om det passar ditt arbetssätt bättre.

Flexibilitet

Har ditt företag interna system som du vill koppla mot din kommunikationslösning?

Telenor har flera administrations- och kommunikations-API:er. Kontakta oss för att diskutera om vi kan integrera mot just ditt företags system.

  

Vi löser ditt företags specifika behov

 

Med våra kundanpassade kommunikationslösningar kan vi hjälpa dig inom områden som administration, telefonitjänster, Contact center och privata molntjänster. Allt för att din vardag ska bli enklare och mer effektiv.

Bättre säkerhet med privata molntjänster

Private Cloud, eller privata moln, är molntjänster som erbjuds via internet eller ett privat internt nätverk. Dessa är enbart tillgängligt för utvalda användare, inte för allmänheten. Med privata moln får du därför bättre säkerhet och sekretess.

  • Telenor övervakar tjänsterna dygnet runt, året om, och för att säkerställa kontinuerlig och säker drift är lösningen uppsatt i en redundant driftsmiljö som är geografiskt åtskild. Redundant driftmiljö innebär en tjänst med dubbla datacentermiljöer med olika fysiska miljöer. När den ena anslutningen är aktiv är den andra passiv och tar automatiskt över om den aktiva delen får ett driftavbrott.
  • Private Cloud ger dig största möjliga flexibilitet och smidighet när det kommer till säkerhetsuppdateringar och planerade underhåll. Då en Private Cloud-tjänst inte delas med andra verksamheter ger det oss på Telenor möjligheten att tillsammans med dig och ditt företag planera och utföra viktiga servicearbeten och uppgraderingar när det passar din verksamhet bäst.

  

Förenkla din administration

I Mitt företag och Växelportalen kan du enkelt administrera din anpassade lösning helt själv. Du kan också få hjälp av oss på Telenor när du behöver. Välj det sätt som passar dig och din verksamhet bäst. Vi hjälper gärna till!

  • Mitt Företag – en webbaserad portal där administratörer, beställare och medarbetare kan hitta information och inställningar för sina personliga tjänster. Administratörer och beställare kan skapa och följa felanmälningar och supportärenden.
  • Tjänsteportal växel, eller Växelportalen – modulen i Mitt Företag där du kan beställa och utföra förändringsadministration av användare, anknytningar och annan funktionalitet i din telefonitjänst. Du kan också utföra förändringsadministration av SIM-kort, data-abonnemang och mobilabonnemang, samt ta del av statistik kopplad till denna.

  

Trygg, skalbar och flexibel molnbaserad telefonitjänst

Skaffa en modern, flexibel och skalbar telefonitjänst som är enkel att administrera samt täcker upp både nuvarande och framtida behov.

Tjänsten möjliggör smidiga och enkla integrationer mot Microsoft Teams och framtida automationer via öppna standardiserade API-gränssnitt. ​

Vår kundanpassade telefonitjänst erbjuder:

  • Integration mot ditt företags eget chattprogram​
  • Integration mot ditt unika stödsystem​
  • Utveckling av kundspecifika webbapplikationer ​
  • Industri/vertikala specifika CRM-integrationer 

Vi tar ett helhetsansvar för att tjänsten uppgraderas kontinuerligt med både löpande säkerhetsuppdateringar samt nya tjänster och funktionalitet.​

Vår telefonitjänst baseras på en molntjänst från leverantören Mitel. Den har kraftfulla och skalbara stödsystem, och ger dig stabil och tillförlitlig funktionalitet.

Är du nyfiken på att lära dig mer om Kundanpassad?


Boka in en kostnadsfri rådgivning med våra experter. Genom att kartlägga ditt företags behov
kan vi tillsammans hitta en skräddarsydd lösning som passar just din verksamhet.

  

Contact Center

Vi arbetar bland annat med Mitel MiContact Center Enterprise (MiCC) – en smart kommunikationslösning som ger dig en mer effektiv samtalshantering.

  • Agentapplikationer med kompetensbaserad styrning – agent kan själv anpassa inställningarna
  • Auto Attendant – självbetjäning
  • Desktop lösning med inbäddad mjukvarutelefon
  • Inspelning och administrationsapplikationer för serverbaserade kontaktcenter
  • Integrerad IVR såväl som analys och rapportering för alla delar av systemet
  • Möjlighet att integrera mot system som WFM, CRM och andra affärsapplikationer

  

Unik support med hög kvalitet

Med Telenor Servicedesk får du en enda kontaktyta att vända dig till gällande samtliga ärenden för de tjänster som vi erbjuder

  • Felanmälan av tjänst
  • Beställning av eller ändring av tjänst 
  • Ställa frågor som rör existerande tjänst
  • Hjälp vid användning av tjänster eller självbetjäningsverktyg​

Att kunna utföra allt detta i samma kontaktyta innebär att vi kan ge dig bättre service där ​eventuella incidenter snabbt kan lösas, utan långa ledtider.

  

Vi samarbetar med flera leverantörer för att kunna ge ditt företag den perfekta lösningen

  

logo_microsoft.png

logo_mitel_platinum_partner.png

  

Fokus på kostnadseffektivitet

Vi tar alltid ansvar för att hålla ner dina kostnader. En del av det arbetet är att se över om vi kan använda hybridlösningar genom att blanda enklare standardmoduler med skräddarsydda lösningar.

Standardiserade moduler kommer bland annat med satta processer och rutiner kring uppdateringar och utveckling. Att kunna dra nytta av det kan göra att lösningen blir smidigare och då även mer kostnadseffektiv.

Hör av dig så ser vi över vilken lösning som passar ditt företag bäst!

  

Vi hjälper dig med anpassade lösningar

Våra personliga företagsrådgivare hjälper dig och ditt företag att ta fram lösningar som möter dina unika affärsbehov. Fyll i dina kontaktuppgifter så kontaktar vi dig inom kort.