Öka tillgängligheten med vår molnväxel

Samma funktionalitet som en fast växel, men med maximal tillgänglighet och flexibilitet. Addera tjänster efter behov.


Molnbaserad och skalbar - addera och ta bort tjänster efter behov

Ökad tillgänglighet, medarbetarna kan svara i växeln var de än är

Alla kanaler för kundservice på samma plattform med Contact Center



Flexibel företagsväxel 

Öka tillgängligheten och digitaliseringen med en molnbaserad växel. Med växeln i molnet får du en flexibel företagsväxel som anpassas efter era behov. Lägg enkelt till och ta bort tjänster när det behövs.

En kundanpassad företagsväxel

Olika företag har olika behov. Det kräver en företagsväxel som går att anpassa till den situation som råder just nu. Vår molnbaserade växel fungerar som ett nav för all er kommunikation och ger dig samma funktionalitet som en fast växel.

Tillgängligheten ökar maximalt, medarbetarna behöver inte ens vara på kontoret för att svara i växeln. Med vår kundanpassade lösning kan du välja tilläggstjänster som passar just ditt företag. Du kan till och med välja vilka tjänster varje enskild medarbetare ska ha, efter hans eller hennes behov. 

Kombinera fast med mobilt

Om du redan har en växeltjänst finns även möjligheten att kombinera din fasta växel med vår molnbaserade företagsväxel. Du får en kraftfull integrerad lösning för både fast och mobil kommunikation. Ditt företags behov avgör hur de fasta och mobila tjänsterna ska integreras.

  • Så fungerar vår flexibla växellösning

    Så fungerar vår flexibla växellösning

    En flexibel växellösning som kan växa med ditt företag och med tiden. Här är en del av de olika fördelar och funktioner som vår kundanpassade växel erbjuder.

    Enklare, smidigare och smartare

    Vår växel är extremt smidig och lätt att hantera. Du lägger enkelt till och betalar för nya tjänster vartefter behoven uppstår, och lika enkelt tar du bort dem när de inte behövs. Med en mobil växel frigörs arbetstid och effektiviteten ökar i ditt företag vilket gör er mer konkurrenskraftiga.

    Framtidssäkrad

    Med effektivare kommunikationer frigörs arbetstid som kan användas till produktivare saker. Vår växel ger dig en kraftfull kommunikationslösning som ökar effektiviteten i ditt företag vilket gör er mer konkurrenskraftiga.

    Uppdaterad telefonbok

    Historiskt har det alltid varit en utmaning med en enhetlig telefonbok för alla medarbetarna i en organisation, då alla kontakter sparas lokalt i telefonen. Med vår mobila växel har användarna alltid tillgång till en aktuell telefonbok som innehåller samtliga medarbetare och anknytningar, här kan man även se om en medarbetare är upptagen i telefon eller har aktiverat en hänvisning.

    Självbetjäning

    Det är förstås mycket viktigt att företaget kan behålla kontrollen över sin telefonilösning även om man flyttar in den i molnet. Med vår växel har både företaget och användarna full kontroll över telefonilösningen genom våra självbetjäningswebbar.

    Slopade kostnader

    I det långa loppet kommer en molnbaserad växel att spara mycket pengar till företaget, investeringskostnaderna är obefintliga. Du behöver inte köpa in egen företagsväxel, dyra systemtelefoner och bärbara telefoner.

    Med vår molnväxel slipper du serviceavtal, licenser, investeringskostnader och uppgraderingar. Du betalar inte för tekniker som måste skapa nya anknytningar och nya ledningar varje gång en medarbetare ska byta arbetsplats. Du slipper även dyra support- och leasingavtal och du slipper upprätthålla egen kompetens på växel- och stödsystem. Dessutom väljer ni själva ner på användarnivå vilka tjänster ni behöver, på så sätt betalar ni bara för det ni faktiskt använder.

  • Tilläggstjänster

    Hänvisning Premium

    För användaren: Ger dig full kontroll över dina tjänster, hänvisning och röstbrevlådan, via ett webbgränssnitt och en mobil webbsida. 

    För företaget: Marknadens kraftfullaste telefonisttjänst med möjlighet till mobilt arbetssätt även för företagets telefonister.

    Mobil UC

    För användaren: Gör användarens UC-klient till en fullvärdig anknytning i den mobila växeln och skapar en sammanhållande kommunikation där användaren kan svara var, när och hur de vill.

    För företaget: Mobil UC gör företagets UC-plattform till en del av den mobila växeln och företaget kan då dra full nytta av de investeringar man gjort för Unified Communication.

    Inspelning

    Vår inspelningstjänst ger företaget möjlighet att spela in specifika användares telefonsamtal eller spela in alla användares telefonsamtal.

    Telenor Auto Attendant

    Telenor Auto Attendant är en molnbaserad, röststyrd telefonisttjänst som avlastar företagets personal och frigör tid till viktigare uppgifter. Merparten av alla samtal kan automatiseras. Det fungerar både för interna samtal och för kunder som ringer utifrån.

    Telenor Svarsservice

    Låt Telenor hjälpa dig med telefonistfunktionen på ditt företag. Vi kan hantera hela din växel eller fungera som ett effektivt overflow vid speciella tider och/eller hög belastning.

    Gruppnummer

    Ett nummer in – flera som kan svara. Kömeddelande, schema, olika sätt att fördela samtal gör Gruppnummer till ett utmärkt hjälpmedel för mindre supportgrupper.

    Telenor Contact Center

    Vi erbjuder en skalbar och kostnadseffektiv Contact center-lösning i molnet som är fullt anpassningsbar för ditt företags behov.

    Menyval

    Skapar en effektiv hantering av inkommande samtal till företaget där man kan erbjuda sin kunder olika knappval för att komma till rätt avdelning.

    Självbetjäning 

    Telenors Företagsportal ingår utan kostnad i den mobila växeln.

    Telenor SLA 

    Telenor har SLA på flera av tjänsterna där vi garanterar tillgänglighet.

Kontakta företagsrådgivare för information om pris och beställning.

Vanliga frågor och svar

  • Vad är en växel?

    En växel hjälper dig att besvara samtal så effektivt som möjligt och på dina villkor. När har ni öppet och vill ta emot samtal? Har ni specifika avdelningar eller medarbetare som är bra på att besvara olika typer av kundfrågor? Om ingen kan svara, ska kunden kunna lämna ett meddelande och bli uppringd?

  • Vad är nyheterna i Telenor One X?

    Telenor One X är en växeltjänst med ett utökat fokus på samarbete. De traditionella växeltjänsterna för företaget finns kvar som gruppnummer och menyval. Den stora nyheten är att det nu även finns chattfunktion och personliga mötesrum som varje användare får på sitt abonnemang (vid köp av tilläggstjänst Samarbetspaketet). Här kan du enkelt bjuda in till ad-hoc möten och dela skärm.

  • Stödjer Telenor One X VoLTE och wifi-samtal?

    Telenors växel- och kommunikationslösning Telenor One X stödjer VoLTE (4G)* och wifi-samtal. Det innebär att du kan fortsätta ditt samtal även om  du är på en plats med dålig mobiltäckning. Du rör dig fritt mellan wifi och 4G-nätet utan att samtalet bryts. Dock för att VoLTE och  wifi-samtal ska fungera behöver du ha en mobil som stödjer tjänsten. Läs mer om 4G och wifi-samtal

    *VoLTE står för Voice over LTE (4G) och är ett sätt att ringa via 4G-nätet. Det innebär att du får ännu bättre samtalstäckning eftersom det blir möjligt att ringa även via 4G-nätet.

  • Kan jag verkligen ersätta alla telefoner med enbart en mobiltelefon?

    Ja, en mobil växel ger dina medarbetare möjlighet att ha flera telefonnummer till en och samma mobiltelefon. Alla kan använda ett mobilnummer, fastnätsnummer, kortnummer och företagets huvudnummer.

  • Hur ändrar jag ett namn i Telefonboken?

    Det är viktigt att du och dina kollegor har korrekt namn i Telefonboken eftersom det är dessa namn som ni ser i varandras datorklienter och mobilappar. Om ett namn inte är korrekt i Telefonboken kontakta din administratör på företaget. Administratören kan uppdatera namnet i Telefonboken via Företagsporten.

Alltid hos Telenor

Helhetslösningar för företaget

Helhetslösningar för alla företag
Våra helhetslösningar 

Kundservice alltid öppet

Kundservice öppet dygnet runt
Till kundservice

Stabilt och säkert nät

Stabilt och säkert nät
Vårt nät