Användarvänlig
Molnbaserad lösning
Administrera själv eller få hjälp
Telenor One X växel ger dig:
- En stabil och uppdaterad kommunikationsplattform.
- Möjlighet att hantera samtal via mobilapp och datorklient.
- Smarta funktioner som förenklar din vardag, till exempel Teams-integration och extern Svarstjänst.
- Ett stort antal funktioner som alltid ingår, bland annat telefonbok, linjestatus, hänvisning och personlig röstbrevlåda.
- Möjlighet att enkelt anpassa tjänsten med de tilläggstjänster som passar just ditt företag.
- Valet att själv utföra de ändringar du önskar via självserviceportalen Mitt Företag eller att få hjälp av vår kundservice.
Telenor One X växel erbjuder ett stort antal funktioner för medarbetarna.
Mobilapp
Enkel tillgång till dina växelfunktioner via vår mobilapp.
Hantera dina växelfunktioner i en användarvänlig app för mobilen. Här kan du kontrollera din tillgänglighet, se dina kollegors status, vem som ringer, logga in och ut ur gruppnummer och mycket mer.
Webbgränssnitt
Hantera tillgänglighet, se status och inkommande samtal och mer.
Webbgränssnitt för Telenor One X växel som ger dig möjlighet att enkelt hantera din tillgänglighet, se kollegors status, se inkommande samtal och hantera kontakter direkt från din dator.
Softphone
Ring och svara på dina samtal direkt i datorn.
One X Softphone är en tilläggstjänst som ger dig möjlighet att ringa och svara på samtal direkt från webbgränssnittet i Telenor One X växel.
Telefonbok
Hela företagets telefonbok finns alltid med dig på alla enheter.
Hitta kontaktuppgifter snabbt med telefonboken. Du kan markera personer du kontaktar ofta som favoriter för snabbare åtkomst.
Linjestatus
Ändra status så dina medarbetare ser din tillgänglighet.
I One X-appen ser dina kollegor om du är tillgänglig, upptagen eller pratar i telefon.
Telefonister i Svarstjänst och Telefonist One X ser också denna status och ger en guidning om samtal kan kopplas till dig.
Hänvisning
Skapa ett meddelande och ange orsak till att du inte kan svara.
Skapa ett personligt meddelande som förklarar din telefonstatus. Kollegor och telefonist ser då orsaken till din hänvisning. Du kan också välja att koppla vidare samtal till röstbrevlåda eller telefonist.
Koppla samtal
Vidarekoppla dina samtal till en kontakt eller annat valfritt nummer.
One X gör det enkelt för dig att själv koppla vidare samtal till en kontakt i telefonboken eller ett annat valfritt telefonnummer.
Utökad nummervisning
Välj vilket telefonnummer som ska visas hos mottagaren när du ringer.
Bestäm om antingen växelnummer, mobilnummer, fastnätsnummer eller hemligt nummer ska visas för dina utgående samtal.
Personlig röstbrevlåda
Lyssna av och hantera dina röstmeddelanden.
Du kan exempelvis spela upp och få dina röstmeddelanden skickade till din mejladress.
Fastnätsnummer
Koppla ett fastnummer till ditt mobilnummer.
Koppla ett fastnummer till ditt mobilnummer. Inringande på både det fasta och det mobila numret hamnar i mobilen. Självklart kan du även välja vilket av dina nummer som du vill visa vid utgående samtal.
Teamsintegration
Integrering av Teams med One X gör kontakten med andra mer effektiv.
Microsoft Teams har blivit ett av företagens viktigaste arbetsverktyg för kommunikation (chatt, team, videomöten). Genom att integrera Teams med One X blir kontakten med kunder, medarbetare och andra mer effektiv. Integrationen görs via Operator Connect. På så sätt kan du både ringa och ta emot samtal med din Teams App i datorn och på mobilen.
Till Telenor One X växel kan du välja bland ett stort antal smarta företagstjänster.
Svarstjänst
Telenor Svarstjänst är en telefonist- och växelfunktion som erbjuder hög tillgänglighet och ett professionellt bemötande.
Telenor Svarstjänst är en telefonist- och växelfunktion som erbjuder hög tillgänglighet och ett professionellt bemötande. Det är som om våra telefonister fanns på plats hos er, men med ett par skillnader – vi har öppet dygnet runt och inga samtal placeras i kö. Tjänsten kan också skräddarsys efter just era behov.
Svarstjänst är ett samarbete mellan Telenor och Kalix Tele24. Våra välutbildade telefonister tar emot samtal och svarar helt enligt era önskemål och behov.
Linjestatus och Hänvisningar
Vi ser om kollegor är:
- Tillgängliga
- Hänvisade
- Upptagna i telefon
Återanrop
Vi ser om samtalet är:
- Omstyrt från (person eller grupp)
- Internsamtal
Nummerpresentation
Vi presenterar:
- Inringares A-nummer
Vi erbjuder också
Telefonpassning
Telefonpassning är en tjänst i Telenor Svarstjänst för dig som vill ha hjälp med att svara på telefonsamtal när du själv inte har möjligheten. Tjänsten kan kopplas till ett företagsnummer, anknytningsnummer eller eget nummer.
Kundtjänst
Visste du att vi även kan vara din kundservice – vid behov eller fullt ut. Vi kan:
- Ge specifik information om produkt/tjänst/faktura eller annan kundinformation
- Ta emot och registrera beställningar och bokningar i era egna system
- Ta emot felanmälan och jouruppdrag
- Ge support i viss utsträckning, eller koppla samtal till en support eller jour
- Administrera era Facebook-sidor och infoadresser
Statistik
Telenor Statistik samlar in samtalsdata och skapar användarvänliga och lättförståeliga rapporter.
Få insikter, ta faktabaserade beslut och bli ett mer effektivt företag.
Telenor One X Statistik Standard ger dig möjligheten att arbeta med våra standardrapporter som visar den vanligaste statistiken där ni enkelt får fram data och kan välja både vad som ska mätas och under vilken tidsperiod.
Telenor One X Statistik Plus ger dig möjligheten att skapa egna skräddarsydda rapporter och dashboards i ett avancerat analysverktyg för att visualisera mönster och trender. Ni kan spara och automatiskt skicka ut dessa rapporter vid schemalagda tillfällen. Ni väljer själva vad du vill presentera och varumärkesanpassa den på oändligt många sätt. Otroligt enkelt och flexibelt.
Gruppnummer
Med Gruppnummer som inkluderar svarsgrupp och köfunktionalitet kan medarbetare hjälpas åt att svara på företagets samtal.
Med Gruppnummer kan flera medarbetare hantera företagets samtal och styra samtalen till rätt person direkt. Man kan schemalägga öppettider och spela upp olika talsvarsmeddelande för när verksamheten är öppen respektive stängd.
I tjänsten ingår också svarsgrupp, företagsnummer och köfunktionalitet.
Menyval
Menyval låter kunden själv styra samtal med knappval så att de snabbare får kontakt med rätt avdelning.
Med Menyval kan dina kunder själva styra samtal via talsvar och med knappval så att de får kontakt med rätt avdelning direkt. Fördela samtal till hela eller delar av verksamheten, till exempel andra bolag. Via talsvar och knapptryckningar hittar inringaren rätt plats för sitt ärende.