Vanliga frågor

  • På telenor.se/surfa-nu hittar du allt om hur du kommer igång med ditt bredband. 

    Till telenor.se/surfa-nu

  • Kul att du vill köpa ett av våra bredbandspaket! Välkommen in på våra bredbandssidor och sök på din adress.

  • Ja, du kan byta mellan olika tv- och bredbandsabonnemang.

    Som Telenor-kund alltid byta mellan olika surfhastigheter. Eller mellan olika tv-paket. Detta oavsett om du vill byta upp eller ner. Eller har bindningstid.

    Bra att veta:

    • Du kan byta upp tidigast en månad efter start.
    • Du kan byta ner tidigast två månader efter start.
    • Din bindningstid förlängs inte.
    • Du kan byta abonnemang högst en gång per månad.

    Läs mer om hur du byter abonnemang här

  • Absolut, du kan byta hastigheten en gång i månaden. Din bindningstid påverkas inte av förändringen.

    Ring oss på 020-222 222 om du vill ändra hastigheten på ditt bredband.

  • Du kan välja mellan flera olika bredbandsabonnemang, och skillnaden mellan dem är hastigheten på bredbandet, alltså hur snabbt det t.ex. går att surfa och streama, samt hur snabbt du kan skicka filer.

    Här kan du söka på din adress och se vilket bredband du kan få.

    I våra bredbandsabonnemang ingår en snabb och säker router, Technicolor 799 Xtream, utan extra kostnad.

    Du kan alltid byta mellan olika bredbandshastigheter för att hitta vad som passar dig bäst, och din bindningstid förlängs inte när du byter paket.

    Här kan du läsa mer om hur det fungerar.

  • Du ser din bindningstid genom att logga in i Mitt Telenor. 

    1. Först ser du alla dina abonnemang
    2. Klicka på Mina sidor för bredband & tv på ditt bredbandsabonnemang
    3. Klicka på Mina tjänster
    4. Klicka på Bredband
    5. Nu ser du din bindningstid

erbjudande-telenor-bredband-960x540.jpg