Vanliga frågor om kontantkort

  • Vad har jag för saldo/hur mycket surf har jag kvar på mitt kontantkort?

    För att se ditt saldo eller hur mycket surf eller minutrar du har kvar på ditt kontantkort loggar du antingen in i appen Telenor Ladda eller på ladda.telenor.se

    Du kan också knappa in *121# och samtalslur på din mobil.

     

  • Hur laddar jag mitt kontantkort?

    Du kan ladda på flera olika sätt. Via vår app Telenor Ladda, direkt på webben eller via din internetbank om du har Swedbank, Handelsbanken eller Nordea. Laddar du via värdebevis kan du även göra det på webben, på den här sidan. Värdebevis hittar du i de flesta mataffärer, bensinstationer och givetvis i våra egna butiker. Lycka till.

  • Hur fungerar prenumeration av kontantkortsladdningar?

    Den fungerar som vilken annan prenumeration som helst. Du ställer in vilken laddning du vill prenumerera på, vilket datum första laddningen ska genomföras och hur betalningen ska ske. Detta gör du på ditt Telenor Ladda-konto.

  • Hur ofta måste jag ladda mitt kontantkort för att det inte ska avslutas?

    Minst en gång per år, annars avslutas ditt kontantkort automatiskt. I appen ser du vilket datum du senast måste ladda för att kontantkortet ska hållas aktivt.

  • Kan jag köpa en mobil med kontantkort?

    Javisst! Ring kundservice eller besök en Telenorbutik för att köpa en mobil med kontantkort.

  • Vad händer efter att giltighetstiden för Kontantkort Fastpris gått ut?

    Om du har kvar saldo, till exempel extrasaldo, på ditt kontantkort börjar du betala för dina samtal, surf och meddelanden enligt gällande trafikpriser.

    Priserna hittar du här och där kan du även ladda kortet.

    Giltighetstiden för Kontantkort Fastpris är följande:

    0,5 GB: 7 dagar

    2 till 100 GB samt Hello 1 GB och 10 GB: 31 dagar

    Halvårskort 5 och 10 GB:  6 månader 

  • Jag har Telenor Fastpris och kan inte ta emot mms. Varför?

    Har du Telenor Fastpris (inklusive Hello) måste du ha surf kvar på ditt kort för att mms ska fungera. Mms drar ingen surf från din pott, men har du ingen surf kvar spärras datatjänsten helt och hållet, vilket gör att du då inte kan ta emot eller skicka mms.

  • Vad händer om surfen tar slut på kontantkortet?

    Om du har Telenor kontantkort Fastpris (inklusive Hello) och om du har saldo kvar surfar du vidare i samma hastighet för 19 kr/100 MB (per dygn). När saldot är slut spärras surfen. Samma sak gäller om du befinner dig utomlands inom EU/EES. Om du befinner dig utanför EU/EES och har saldo kvar betalar du enligt gällande lands taxa.

    Här kan du läsa mer om just det land du ska besöka.

  • Hur säger jag upp mitt kontantkort?

    Vad tråkigt att du vill avsluta ditt kontantkort. Ditt kontantkort kommer avslutas automatiskt när du inte laddat det på 12 månader. Välkommen tillbaka.

  • Vad är ett Telenor Ladda-konto?

    Det är ditt personliga konto där du enkelt kan ladda ditt kontantkort. Ladda kortet när det passar dig genom att logga in på  ladda.telenor.se eller via appen Telenor Ladda.

  • Vilka laddningar kan jag prenumerera på?

    Du kan prenumerera på alla laddningar som gäller i 31 dagar. Alltså inte på halvårs- eller helårsladdningar.

  • Hur laddar jag Mobilt bredband kontant?

    Om du vill ladda Mobilt Bredband Kontant gör du det enkelt via vår app Telenor Ladda, eller på vår laddningssida. Där kan du även se vad det kostar att ladda. Lycka till!

  • Hur avslutar jag min kontantkortsprenumeration?

    Det gör du enkelt på ditt Telenor Ladda-konto.

  • Vilka länder ingår i EU/EES?

    Totalt omfattas följande länder och/eller geografiska territorier i vår zon EU/EES: Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Franska Guyana, Franska Västindien, Gibraltar, Grekland, Guadeloupe, Irland, Island, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Martinique, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Reunion, Rumänien, San Marino, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Vatikanstaten, Österrike.

    OBS!
    Andorra, Färöarna, Grönland, Guernsey, Isle of Man, Jersey, Monaco, Schweiz och Turkiet är exempel på länder/territorier som inte ingår i EU/EES.

  • Jag kan inte surfa eller ringa utomlands. Vad gör jag?
    1. Stäng av och sätt sedan på mobilen igen.
    2. Kontrollera att du är ansluten till ett nätverk.
    3. Kontrollera att du har nätverk genom att prova att ringa.
    4. Kontrollera att du har roaming påslaget.Så här gör du.
    5. Har du Telenor Familj och inte kan ringa, surfa eller skicka sms i utlandet?
      Då har du förmodligen Föräldrakoll påkopplat. Du kan ta bort tjänsten tillfälligt i appen Mitt Telenor:

      - Välj den person/det extra simkortet du vill ta bort tjänsten från.

      - Klicka Redigera profil och välj bort Föräldrakoll

    6. Befinner du dig i Bahamas, Etiopien, Georgien, Isle of Man, Laos, Maldiverna, Namibia, Nya Kaledonien är surfen per automatik spärrad då kostnaden är 199kr/MB. Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 om du vill ta bort den spärren.
    7. Har du en iPhone/iPad? Under Inställningar >> Mobilnät kan det finnas ett val som heter "EU-roaming". Om du ser detta val - se till så EU-roaming inte är aktivt, d.v.s. det ska inte vara grönmarkerat. 

    För dig med kontantkort:

    1. Säkerställ att ditt kontantkort fungerar i det landet du befinner dig i.  
    2. Befinner du dig utanför EU/EES bör du kontrollera att du har laddat på Extrasaldo. Är du inom EU/EES behövs det inte.
    3. Har du nyligen surfat upp din surfmängd och fyllt på igen är det bra att starta om telefonen då gammal information kan ligga kvar och spärra för surf.

FAQs about prepaid cards

Below are the answers to your questions about your prepaid card. Among other things, you’ll find answers about the best way to top up your prepaid card, what kind of price plan you have, how to check your balance and whether you can use your prepaid card abroad, and much more besides.

At the top of the web page you can top up your prepaid card directly by filling in the form, although the form is only in Swedish and we can only process Swedish payment cards.

  • What is the easiest way to top up my prepaid card?

    Using a voucher

    • Call voicemail on number 220 and press 2 to top up the prepaid card.
    • Press the shortcut from your mobile; press *120* voucher code# and the call symbol.
    • Text “LADDA” and the voucher code (12 digits) to number 220.

    Vouchers are available in Telenor stores, from ATG agents, Pressbyrån, COOP, ICA, Willys, Hemköp and most petrol stations.

    Here on the website

    Please note that the website is only available in Swedish at present and that you must pay with a Swedish payment card.

    Read more about prepaid cards (Swedish only)

  • What do I do if I just want to top up my data allowance?

    You can buy Telenor Surf (Extra Mobile Surf).

    • Top up valid 31 days from when you top up: 1 GB, 3 GB, 10 GB och 30 GB.
    • Top up valid 6 month from when you top up: 20 GB or 60 GB.
    • Top up valid 12 months from when you top up: 10 GB.

    You top up in the same way as when you top up using a regular price plan.

    You retain your current price plan. The only difference is that you can surf even more.

  • Can I use my prepaid card abroad?

    Yes, you can use your prepaid card within EU/EES (except Réunion and St Martin).

    To see roaming prices for rest of the world, click here.

    Prices when travelling within EU/EES: Same as in Sweden.
    Prices when travelling outside EU/EES: Click here and choose your destination.

    If you have Telenor Fastpris (including Hello), you must first top up your card with Fast Extrasaldo (Extra Balance International).

  • How often do I have to top up my prepaid card to prevent it from being deactivated?

    You can find your period of validity in the app Telenor Ladda or under Giltighetstid för kontantkort (Period of validity for prepaid card) at Mitt Telenor (My Pages) at Telenor.se. 

    You must top up your prepaid card at least once a year. If you have not topped up your prepaid card within one year, you cannot use it.

  • Where do I find information about my balance and my price plan?

    You can find all the information about your balance and price plan in the app Telenor Ladda or at Mitt Telenor (My Pages). If you top up using the Telenor Fastpris price plan you will not see a balance in kronor. Instead you get free calls and SMS/MMS (within Sweden) over a specific period, depending on which top up you choose. If you have Telenor Hello, you will see how many minutes you have left.

  • Which price plans can I choose between?

    Telenor Fastpris prepaid card

    A prepaid card for those who want to have the freedom, within Sweden or while travelling in EU/EES, to call and text at a fixed price. With Fixed Price, calls, SMS and MMS are all free!

    Choose between nine different data allowances, from 0.5 GB - 100 GB.

    Top up amount/price:

    0,5 GB surf for SEK 49

    2 GB surf for SEK 99

    5 GB surf for SEK 149

    10 GB surf for SEK 199

    20 GB surf for SEK 249

    100 GB surf for SEK 449

    Above top-ups are valid for 31 days, apart from 0,5 GB which is valid for 7 days.

    5 GB/month for SEK 799 (Valid for 6 months. A new data allowance of 5 GB is topped up at the beginning of every month)

    10 GB/month for SEK 999 (Valid for 6 months. A new data allowance of 10 GB is topped up at the beginning of every month)

    Calls, SMS and MMS within Sweden or when travelling within EU/EES: Included

    Calls, SMS and MMS to and from abroad

    Find out about our international prices here. To use Telenor Fastpris abroad (only outside EU/EES), you need to top up Extrasaldo (Extra Balance International).

    Telenor Hello  better prices for calls to the Middle East and Europe
    If you make a lot of calls to the Middle East or Europe, you should choose Telenor Hello

    Telenor Rörligt prepaid card

    Rörligt is ideal of you make fewer calls and text messages and want to control your costs.

    With Rörligt, ring for 69 öre/minute and send SMS/MMS to everyone for the same price.

    Theses prices apply to Swedish phone numbers and when travelling within EU/EES.

    Top up amount/price:

    SEK 100

    SEK 300

    Calls within Sweden or when travelling within EU/EES

    SEK 0.69/min (SEK 0.99 connection charge)

    SMS/MMS within Sweden or when travelling within EU/EES.

    SEK 0.69 each

    Calls, SMS and MMS to EU/EES countries and countries outside EU/EES.

    Find out about our international prices here.

    Mobile surf

    SEK 19 for 100 MB

  • Where do I find information about the period of validity for my top-up?

    To quickly access information about your period of validity and balance ring 220 or dial the shortcut *122# from your mobile.

    You can also see the period of validity for your topped up price plan in the app Telenor Ladda or on Mitt Telenor (My Pages).

  • How does Voicemail work with the prepaid card?

    The default setting for your voicemail is Swedish. If you want to change the language to English, you can call Customer Service on 020-222 222. 

    When someone has left a message for you in your voicemail, you are called or receive a text message to tell you to pick up your message.

    To hear messages:

    • Call 888 from your mobile phone
    • Call +46 708 222 888 from another phone and enter the code for your Voicemail
    • From abroad, call +46 708 222 888

    Change greeting:

    Call 885 from your mobile phone

    Change code:
    Call 888 and follow the instructions

    When you call your voicemail while abroad or from someone else’s phone, you need your code to be able to pick up your messages.
    You can find more settings, in Swedish, for Voicemail at Mina sidor (My Pages). You can also call Customer Service on 020-222 222 if you need help.

  • What happens with my outstanding balance when the period of validity has expired?

    You retain your balance even if the period of validity for your top-up has expired. What happens when the period of validity has expired is that if you have Telenor Fastpris (including Hello), the price plan changes to Telenor Rörligt. If you already have Telenor Rörligt, you remain with the same price plan.