Mobilabonnemang med 5G


Alltid med skydd vid nätkränkning och spärr av farliga sidor i alla abonnemang.

Skaffa obegränsad surf från endast 299 kr/mån i 12 månader, därefter från 449 kr/mån. Tidigare lägsta pris 389 kr/mån. 24 månaders bindning.

Abonnemang för hela familjen

Fria samtal och sms

Säkerhetspaket i alla abonnemang

Spärra skadliga sidor med Nätskydd

  • Filter som blockerar webbsidor som kan innehålla virus, bedrägeriförsök eller skadlig programvara.

Läs mer om Nätskydd >

Få hjälp vid nätkränkningar med Nätsäker

  • Rättsskydd och juridisk hjälp att stoppa oönskad bilddelning, falska profiler och digital mobbing.
  •  Kostnadsfri rådgivning, 5 timmar juristhjälp/år ingår
  • Täcker rättegångskostnader vid rättstvister upp till 200 000 kr
  • Täcker kostnad för psykologhjälp upp till 5 000 kr
  • Täcker förlorad arbetsinkomst upp till 5 000 kr

Läs mer om Nätsäker >

Ta med surfen utomlands

Surfa som hemma i 41 länder

Ta med surfen på resan utan extra kostnad – förutom EU/EES ingår Turkiet, Andorra, USA, Schweiz, Storbritannien, Serbien, Montenegro, Thailand, Malaysia och Myanmar​.

Har du något av abonnemangen från 5 GB upp till 35 GB kan du använda hela din surfmängd. Har du våra största abonnemang med obegränsad surf kan du använda 100 GB i alla 41 länderna. Och det är riktigt mycket.

Läs mer om roaming >

ankare

Hjälp att handla eller jämföra abonnemang?
Ring 0200-114 115
eller fyll i vårt kontaktformulär.
Du kan också chatta genom att klicka på ikonen i nedre högra hörnet. 

Vanliga frågor

  • Om du vill teckna ett nytt mobilabonnemang tillsammans med en ny mobiltelefon går du in på Mobiler. Börja med att välja telefon. Därefter kommer du till en sida där du väljer vilket abonnemang du vill teckna.

    Om du bara vill teckna ett nytt mobilabonnemang går du in på Abonnemang. Välj hur mycket surf du vill ha varje månad.

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.

    Mer om att byta abonnemang

  • Du som äger abonnemanget kan enkelt beställa e-sim själv i Mitt Telenor. Om du inte äger abonnemanget får du be ägaren att beställa åt dig.

    Tips! Ta först reda på om din mobil kan ha e-sim. Läs om vilka enheter som stödjer e-sim

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • För att kunna använda 5G så krävs att du har en mobil, ett abonnemang och tillgång till ett nät som alla stödjer 5G. Så om du har ett mobilabonnemang som är redo för 5G innebär det att du har en av tre förutsättningar klara!

    telenor.se/5g kan du läsa mer om vad som behövs, hur vi arbetar med 5G och hur täckningen kommer att bli.

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app
  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.

  • Det beror på vad du har för mobil och om du äger abonnemanget eller inte. 

    Allt om att aktivera e-sim

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här


Obegränsat Plus


Vill du ha ett abonnemang som ger dig säkerhet och skydd på nätet?
Då ska du skaffa Obegränsat Plus - vårt säkraste abonnemang med extra allt.

Med Obegränsat Plus har du skydd och försäkring vid
digitala intrång och id-kapning, skärmförsäkring och förtur hos kundservice. 

Nätsäker PLUS

Nätsäker Plus

Utökad ekonomisk ersättning vid digitala intrång och id-kapning samt gratis juridisk rådgiving och rättsskydd som täcker kostnader och förlorad inkomst vid rättstvister.

Steg 3 är att surfa lugnt och spara pengar

Obegränsad surf

Med nya Obegränsat Plus kan du och alla du samlar i samma abonnemang njuta av obegränsad surf. Ni får Sveriges bästa täckning och är redo för svindlade snabb 5G-uppkoppling.

Steg 2 är att lägga till fler användare som är med och delar på surfen

Först i kön

Har du några frågor om ditt mobilabonnemang? Ditt samtal prioriteras automatiskt när du ringer kundservice och du får hjälp och svar på dina frågor lite snabbare.

Steg 3 är att surfa lugnt och spara pengar

Skärmförsäkring

Med skärmförsäkring lagar du en trasig eller sprucken skärm snabbt och enkelt. Du betalar bara självrisken, vi står för resten. Gäller endast vid köp av ny telefon.

Priser och villkor

Våra abonnemang för privatkunder inkluderar samtal och meddelanden från annat EU/EES-land till svenska telefonnummer samt lokala nummer inom besökt EU/EES-land.

Surfen kan även användas vid tillfällig vistelse i USA, Andorra, Turkiet, Schweiz, Serbien, Storbritannien (inkl. Gibraltar) Montenegro, EU/EES, Thailand, Malaysia och Myanmar (Burma) utan extra kostnad (för Obegränsat max 100 GB/mån). Här kan du läsa mer om vad som gäller vid långvarig vistelse i EU/EES

Gäller ej samtal från Sverige till utlandet, samt samtal med särskild taxa. För övriga samtal, se prislista här under. 

Prislista mobilabonnemang
Prislista utomlands
Allmänna villkor

Förköpsinformation

Vi har sammanfattat allt som gäller för våra mobilabonnemang på en sida. Smidigt!

Till förköpsinformationen(öppnas i ny flik)