Mobilabonnemang

 

Ingen bindningstid

Relationer ska förtjänas. Inte bindas upp.

Precis som i alla relationer vill vi ha dig som kund för att vi förtjänar det. Inte för att vi bundit upp dig i ett långt kontrakt. Därför har vi nu ingen bindningstid på våra nya abonnemang.

Dela på surfen

Så funkar Telenor Familj:

  • Dela på surfen från ett vanligt mobilabonnemang
  • Väljer ni Obegränsat surfar ni alla fritt inom Sverige och får ta med er hela 100 GB att dela på utomlands
  • Ring fritt inom familjen i hela världen

Osäker på hur mycket surf ni behöver?

Gör vårt familjetest >

Mycket ger mer

Vi bjuder på mer mobilsurf

Samla mobil och bredband eller tv hos oss och få en gratis uppgradering. Mer surf i mobilen utan extra kostnad.

Läs mer om vad du kan få

Välj abonnemang

Hjälp att handla? Ring 0200-111 901

Ju fler ni är desto billigare blir det

Så funkar Telenor Familj:

  • Dela på surfen från ett vanligt mobilabonnemang. Välj surfmängd här ovanför och lägg till användare i nästa steg.
  • Kampanj! Varje extra användare kostar just nu 139 kr/mån i 12 mån när du köper en ny mobil.
  • Väljer ni Obegränsat surfar ni alla fritt inom Sverige och får ta med er hela 100 GB att dela på utomlands.
  • Ring fritt inom familjen i hela världen.

Osäker på hur mycket surf ni behöver?

Gör vårt familjetest och få en personlig rekommendation. Om du vill har du sen möjlighet att bli kontaktad av en av våra experter.

Vanliga frågor

  • Du byter abonnemang enkelt i appen Mitt Telenor. I appen väljer du Abonnemang och sedan Ändra surfmängd. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.

    Har du ett av våra äldre mobilabonnemang, till exempel Telenor Frihet, finns det vissa saker som är bra att veta innan du byter abonnemang till något av våra nya.

    Läs mer här

  • Har du ett av våra äldre abonnemang, till exempel Telenor Frihet, behöver du byta till något av våra nya abonnemang för att byta surfmängd.

    Läs mer om att byta surfmängd

    Har du ett av våra nya abonnemang (tecknat fr o m 2018-09-06) kan du byta surfmängd en gång per månad utan kostnad, men tidigast 30 dagar efter att du skaffade det nya abonnemanget. 

  • För att kunna använda 5G så krävs att du har en mobil, ett abonnemang och tillgång till ett nät som alla stödjer 5G. Så om du har ett mobilabonnemang som är redo för 5G innebär det att du har en av tre förutsättningar klara!

    telenor.se/5g kan du läsa mer om vad som behövs, hur vi arbetar med 5G och hur täckningen kommer att bli.

  • Om du vill teckna ett nytt mobilabonnemang tillsammans med en ny mobiltelefon går du in på Mobiler. Börja med att välja telefon. Därefter kommer du till en sida där du väljer vilket abonnemang du vill teckna.

    Om du bara vill teckna ett nytt mobilabonnemang går du in på Abonnemang. Välj hur mycket surf du vill ha varje månad.

    Här hittar du mer information om du redan har ett mobilabonnemang och vill teckna ett nytt. 

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app
  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Du byter enkelt betalningsansvarig i appen Mitt Telenor

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.

  • När du köper mobil med delbetalning hos oss kan du byta till en ny efter 12 månader utan att det kostar extra. Vill du byta tidigare eller om din mobil har en skada kan du göra det mot att du betalar en summa. Här kan du se när just du kan byta till en ny mobil.

  • Tack vare att du har öppet köp i 14 dagar, kan du testa mobilabonnemanget och täckningen där du bor och vistas.

    Tillfällen då öppet köp inte gäller:

    • Om du köpt ett mobilabonnemang hos en extern återförsäljare (det vill säga inte i en av våra egna butiker)
    • Om du byter ditt befintliga mobilabonnemang till ett nytt
    • På kontantkort
    • Om du endast vill lämna tillbaka mobilen/surfplattan, inte abonnemanget
    • På tillbehör där förpackningen är bruten
    • Om försäkring blivit nyttjad eller mobilen/surfplattan varit på service

Priser och villkor

Våra abonnemang för privatkunder inkluderar samtal och meddelanden från annat EU/EES-land till svenska telefonnummer samt lokala nummer inom besökt EU/EES-land.

Surfen kan även användas vid tillfällig vistelse i USA, Andorra, Turkiet, Schweiz, Serbien, Montenegro, EU/EES, Thailand, Malaysia och Myanmar (Burma) utan extra kostnad (för Obegränsat max 100 GB/mån). Här kan du läsa mer om vad som gäller vid permanent vistelse i EU/EES

Gäller ej samtal från Sverige till utlandet, samt samtal med särskild taxa. För övriga samtal, se prislista här under. 

Prislista mobilabonnemang
Prislista utomlands
Allmänna villkor

5G! Från och med nu kan allt hända.

För att kunna surfa i 5G så krävs att du har en mobil och ett abonnemang med stöd för 5G och att du bor på en plats som har ett utbyggt 5G-nät. Så om du har vårt mobilabonnemang med antingen obegränsad surf, 75 GB eller 30 GB som är redo för 5G innebär det att du har en av tre förutsättningar klara!

Mobiler med 5G

Letar du efter mobiler med stöd för 5G? Då har du tur, för vi har samlat alla till dig!

Samla mer, få mer

Samla mobil, bredband och tv hos oss och du får två kostnadsfria uppgraderingar.

Perfekt till surfplattan

Lägg till sim-kort med bara surf

Ibland behöver man inte kunna ringa eller sms:a, utan bara surfa. Då har vi självklart ett prisvärt alternativ till dig.