Mobilabonnemang

Surfa obegränsat eller lite mindre – vi har mobilabonnemang för alla behov. I alla våra abonnemang ingår säkerhetstjänster som håller dig trygg på nätet.

Just nu sparar du 1 200 kr på våra obegränsade abonnemang när du binder i 24 månader.

Mobilabonnemang från Telenor

Nätskydd

Surfa säkert


Nätskydd spärrar skadliga sidor i mobilen som kan innehålla virus, malware, eller annan skadlig programvara.

Läs mer om Nätskydd >

Nätsäker

Nätsäker ingår i alla abonnemang


Med vår nya tjänst Nätsäker får du ett rubust skydd om du råkar ut för nätkränkningar.

  • Kostnadsfri rådgivning, 5 timmar juristhjälp/år ingår
  • Täcker kostnad för psykologhjälp upp till 5 000 kr
  • Täcker förlorad arbetsinkomst upp till 5 000 kr
  • Täcker rättegångskostnader vid rättstvister upp till 200 000 kr
  • Ingen självrisk

Läs mer om Nätsäker >

Samla och få rabatt

Få rabatt på mobilsurfen


Samla mobil och bredband eller tv hos oss och få rabatt. Samla alla tre och få dubbel rabatt.

Läs mer om vad du kan få

Välj ditt nya, säkra abonnemang här

Hjälp att handla?
Ring 0200-114 115
eller fyll i vårt kontaktformulär.

Vårt säkraste abonnemang någonsin

Vi är jätteglada över att kunna erbjuda dig nyheten Obegränsat Plus som skyddar vid digitala intrång och ID-kapning, inkluderar skärmförsäkring och ger förtur hos kundservice. 

Nätsäker PLUS

Nätsäker Plus

Utökad ekonomisk ersättning vid digitala intrång och id-kapning samt gratis juridisk rådgiving och rättsskydd som täcker kostnader och förlorad inkomst vid rättstvister.

Steg 3 är att surfa lugnt och spara pengar

Obegränsad surf

Med nya Obegränsat Plus kan du och alla du samlar i samma abonnemang njuta av obegränsad surf. Ni får Sveriges bästa täckning och är redo för svindlade snabb 5G-uppkoppling.

Steg 2 är att lägga till fler användare som är med och delar på surfen

Först i kön

Har du några frågor om ditt mobilabonnemang? Ditt samtal prioriteras automatiskt när du ringer kundservice och du får hjälp och svar på dina frågor lite snabbare.

Steg 3 är att surfa lugnt och spara pengar

Skärmförsäkring

Med skärmförsäkring lagar du en trasig eller sprucken skärm snabbt och enkelt. Du betalar bara självrisken, vi står för resten. Gäller endast vid köp av ny telefon.

Spara pengar med Telenor Familj

  • Få ett lägre pris per person än om varje person tecknar var sitt abonnemang.
  • Dela på surfen och fördela mängden i Mitt Telenor.
  • Med Obegränsat surfar alla fritt inom Sverige och delar på 100 GB utomlands.
  • Med Obegränsat Plus får du surf som ovan, Nätsäker Plus, skärmförsäkring samt snabbare hjälp hos kundservice.
  • Ring fritt inom familjen i hela världen.
  • Ni behöver inte bo på samma adress.
  • Alla abonnemang på samma faktura. Se, hantera och betala dina fakturor i Mitt Telenor. 

Fixa allt med appen Mitt Telenor

I appen Mitt Telenor håller du koll på och kan anpassa ditt abonnemang så att det passar just dig och din familj. Logga in smidigt med BankID.

  • Fördela surfen så att rätt person får rätt mängd, vid rätt tillfälle.
  • Se din faktura i början av månaden och betala med Swish om du vill.
  • Kolla hur mycket du har surfat och köp mer surf om det behövs.
  • Ändra hur mycket surf som ingår. Mindre eller mer? Det bestämmer du!
  • Se när du kan uppgradera mobilen och hur många delbetalningar du har kvar.

Sim-kort med bara surf

Ibland behöver man inte kunna ringa eller sms:a, utan bara surfa. Till exempel streama film på surfplattan. Då har vi självklart ett prisvärt alternativ till dig.

Vanliga frågor

  • Om du vill teckna ett nytt mobilabonnemang tillsammans med en ny mobiltelefon går du in på Mobiler. Börja med att välja telefon. Därefter kommer du till en sida där du väljer vilket abonnemang du vill teckna.

    Om du bara vill teckna ett nytt mobilabonnemang går du in på Abonnemang. Välj hur mycket surf du vill ha varje månad.

  • Välj det abonnemang du vill ha. Du får nu frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör.

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.

    Mer om att byta abonnemang

  • Du kan enkelt beställa e-sim själv i Mitt Telenor. Läs instruktionerna för hur du gör här på webben och hur du gör i appen

    Tips! Ta först reda på om din mobil kan ha e-sim. Läs om vilka enheter som stödjer e-sim

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • För att kunna använda 5G så krävs att du har en mobil, ett abonnemang och tillgång till ett nät som alla stödjer 5G. Så om du har ett mobilabonnemang som är redo för 5G innebär det att du har en av tre förutsättningar klara!

    telenor.se/5g kan du läsa mer om vad som behövs, hur vi arbetar med 5G och hur täckningen kommer att bli.

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app
  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.

  • Du aktiverar ditt e-sim med en QR-kod som du får tillgång till i Mitt Telenor, antingen här på webben eller i appen. När du har scannat QR-koden så kan du aktivera ditt e-sim. Följ instruktionerna i Mitt Telenor.

Priser och villkor

Våra abonnemang för privatkunder inkluderar samtal och meddelanden från annat EU/EES-land till svenska telefonnummer samt lokala nummer inom besökt EU/EES-land.

Surfen kan även användas vid tillfällig vistelse i USA, Andorra, Turkiet, Schweiz, Serbien, Storbritannien (inkl. Gibraltar) Montenegro, EU/EES, Thailand, Malaysia och Myanmar (Burma) utan extra kostnad (för Obegränsat max 100 GB/mån). Här kan du läsa mer om vad som gäller vid långvarig vistelse i EU/EES

Gäller ej samtal från Sverige till utlandet, samt samtal med särskild taxa. För övriga samtal, se prislista här under. 

Prislista mobilabonnemang
Prislista utomlands
Allmänna villkor

Förköpsinformation

Vi har sammanfattat allt som gäller för våra mobilabonnemang på en sida. Smidigt!

Till förköpsinformationen(öppnas i ny flik)