Att byta operatör är enklare än man tror!
- Behåll numret du älskar och använt länge – självklart kostnadsfritt.
- Slipp uppdatera vänner, familj och företag med ett nytt nummer.
- Du behöver inte kontakta din gamla operatör för att säga upp abonnemanget, det sköter vi.
Lägg beställning
Kolla först att du inte har bindningstid kvar. Sen är det fritt fram att beställa ditt nya abonnemang, utan eller med mobil. Du väljer datum för nummerflytten, tidigast 4-6 dagar fram i tiden.
Få flytten godkänd
Om du flyttar ett nummer som inte står på ditt personnummer så får ägaren ett sms om att godkänna flytten. När det är klart kan ordern gå vidare så gör gärna det direkt.
Sim-kortet kommer
I brevet står ett tillfälligt nummer men det kommer att ändras till ditt riktiga nummer på dagen av nummerflytten. Så länge kan du fortsätta använda ditt gamla sim-kort.
Numret flyttas
Dagen innan får du en påminnelse på sms. Numret flyttas på natten till det datum du valt, så på morgonen är det bara att sätta i ditt nya sim-kort och börja använda Telenor!
Varför byta till Telenor?
Välutbyggt nät
För 99,9% av Sveriges befolkning
Uppgradera mobilen när du vill
Utan extra kostnad efter 12 mån
Personlig kundservice
Få hjälp av riktiga människor
2,7 miljoner kunder
Använder Telenor idag
Börja din resa här
Vanliga frågor
-
Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.
Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.
-
På ditt avtal kan du se vilket datum ditt nummer flyttas över till Telenor. Du hittar ditt avtal på Mitt Telenor, både i appen eller om du loggar in via telenor.se.
-
Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.
-
Om du har iPhone och flyttat ditt nummer eller gjort nummerbyte kan du behöva uppdatera så rätt nummer visas när du ringer och skickar sms.
- Gå till Inställningar / Telefon
- Välj Mitt nummer och fyll i.
Du kan inte ändra till vilket nummer du vill, det måste vara ditt korrekta nummer.
-
Om du inte har fått ditt sim-kort eller behöver beställa ett nytt kan du kontakta oss. Det går även att beställa i appen Mitt Telenor.