Hemtelefoni via mobilnätet för 149 kr i månaden

Det kan ibland vara skönt att ha ett nummer till hela familjen. Att kunna lämna ifrån sig sin smartphone och samtidigt bli nådd om något händer. Oavsett om du är i vardagsrummet, stugan eller på båten. Så länge det finns täckning finns det hemtelefoni.

Obegränsade samtal inom hela Sverige utan bindningstid. Du väljer själv om du vill behålla ett befintligt hemnummer eller om du vill få ett nytt.

Du kan också lägga till mobilen Doro PhoneEasy 530x med bordsladdare och headset för 50 kr extra/månad i 24 månader.
(Total kostnad 199 kr/månad).

  • Fria samtal
  • Fast månadskostnad
  • Lättanvänd och tålig mobil

Vi erbjuder också hemtelefoni via bredband.

Fyll i formuläret för att beställa hemtelefoni via mobilnätet

Jag vill lägga till Doro Phoneeasy 530x för 50 kr extra/månad i 24 månader. Total kostnad 199 kr/månad.

Fullmakt för överflyttning av ditt nuvarande hemnummer

Jag ger härmed Telenor fullmakt att för min räkning överföra mitt nuvarande telefonnummer till Telenor från min nuvarande operatör. Telenor har därför mitt tillstånd att för min räkning säga upp avtalet med min nuvarande operatör, om det behövs för att porteringen skall kunna genomföras. Jag är medveten om och accepterar, att jag även efter porteringen kan behöva betala för eventuellt återstående avtalstid/bindningstid enligt avtalet med min nuvarande operatör. Denna fullmakt för nummerportering är giltig i 2 månader från och med datum för tecknande av avtal. Jag har också informerats om de övriga villkor som gäller för porteringen och som framgår av Beställningsvillkoren. Telenor Hemtelefon Fastpris levereras via mobiltelefonnätet. Tjänster som kräver en fast anslutning, såsom larmtjänster eller internetuppkoppling via telefonnätet kan sluta att fungera eller få förändrade villkor i samband med bytet till denna tjänst.

Jag har läst Telenors Allmänna villkor. Jag är också medveten om att Telenor kommer att behandla min kund- och trafikdata på de sätt och för de ändamål som framgår av Telenors integritetspolicy.

Vanliga frågor om hemtelefoni via mobilnätet

  • Har du ett trygghetslarm eller annat larm kopplat till ditt telejack, ska du inte flytta över ditt hemtelefonnummer från din nuvarande operatör till Telenor. Gör du detta slutar larmet att fungera.

  • För att växla från hemnummer till mobilnummer eller vice versa ringer du 825 och följer instruktionerna.

  • Med plustjänsten Hemnummer får du två telefonnummer i mobilen, ett fastnätsnummer och ett mobilnummer. Du kan besvara alla dina samtal i mobilen och du väljer själv vilket nummer som ska synas när du ringer.

    Har du våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06) eller Telenor Frihet 20 GB, 60 GB eller Obegränsat så kopplas tjänsten Hemnummer till ett extra-sim. Vill du själv lägga till fler användare till ditt abonnemang flyttas Hemnummer till ditt extra-sim.

    Har du Telenor Frihet 1,5 GB, 3 GB, eller 6 GB funkar Hemnummer med ditt huvud-sim.

    Har du ett fastnätsnummer hos en annan operatör kan du givetvis behålla ditt telefonnummer och behöver du ett nytt får du ett fastnätsnummer från Telenor.

    Har du ett äldre abonnemang än Frihet, kontakta kundservice på 020-222 222 så hjälper vi dig.

    Hemnummer fungerar inte med kontantkort.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Leveranstiderna varierar beroende på produkt.

    Mobiltelefon, mobilt bredband och hemtelefoni

    Om produkterna du beställt finns på lager är leveranstiden 2-3 arbetsdagar. Om de inte finns på lager levereras produkterna vanligtvis inom 1-3 veckor.  Leveranstiden för hemtelefoni via bredband är normalt 3-5 veckor.

    Bredband via fiber

    I de allra flesta fall kan du aktivera din bredbandstjänst via fiber direkt med ditt personnummer eller med uppgifterna vi skickar till dig via SMS. Observera dock att du förverkar din ångerrätt på 14 dagar om du väljer att aktivera tjänsten innan ångerperioden har gått ut. I vissa fall där Telenor inte har ensamrätt på bredband kan det ta upp till 10 arbetsdagar innan du kan börja använda tjänsten.

    Bredband via telejacket

    Vid nybeställning av bredband via telejacket är leveranstiden normalt 10 arbetsdagar. Om du däremot ber oss att avsluta ditt bredband via telejacket från någon annan operatör avgör uppsägningstiden hos din nuvarande operatör när vi kan koppla in tjänsten.

    TV

    Leveranstiden från beställning är 5-10 dagar.

    Så här går det till: 
    I samband med leveransen kommer din bredbandsuppkoppling justeras för att stödja tv. En HD-box, fjärrkontroll, HDMI-kabel, nätverkskabel samt i enstaka fall nytt DSL-modem kommer skickas ut till dig. Ett programkort skickas även separat.

    För dig som har bredband via telejacket (DSL) kommer en av modemets portar att konfigureras om (denna indikeras antingen med en färgmarkering direkt på modemets port eller står noterad i modemets medföljande manual). Den kommer därefter bara fungera för HD-boxen, inte för en vanlig dator. Har du en dator ansluten där idag, flytta den till en annan port, till exempel 3X eller 4X (det kan ta upp till 30 min innan uppkoppling börjar fungera efter att du byter port).

  • Inspelade mobilavtal (per telefon) tecknade efter den 2012-11-15 och skriftliga mobilavtal (avtal i butik och via Telenor.se) tecknade efter den 2016-06-28 hittar du i appen Mitt Telenor.

    Är du osäker på när du tecknade ditt avtal eller letar du efter ett bredbands- eller tv-avtal? Gå in och titta i Mitt Telenor. Hittar du inte information om ditt avtal där kan du få hjälp genom att kontakta kundservice på 020-222 222.