Telenor Familj

Samla alla du kallar familj i samma abonnemang! Missa inte kampanjpriset på 139 kr/mån i 12 mån för en extra användare när du köper en ny mobil.

Sju personer sitter på en extra lång häst

Kampanjpris för extra användare

Dela surfen med någon du tycker om. Lägg till en användare på ditt abonnemang och få kampanjpris i 12 månader när du köper en ny mobil.

139 kr/mån

189 kr/mån

för en extra användare

Räkna på priset

Se hur mycket billigare det blir per person när ni delar på surfen. Och du, ni behöver inte bo på samma adress.

Bättre pris

Ju fler ni är desto billigare blir det per person

Ni kan vara upp till 8 personer som delar på surfen i ett av våra mobilabonnemang. Välj på 3 GB, 8 GB, 15 GB, 30 GB, 70 GB eller Obegränsat. Med Obegränsat surfar ni alla fritt inom Sverige och får ta med er 100 GB att dela på utomlands. 

Exempel: 
Användare 1 med Obegränsat: 569 kr/mån 
+ Användare 2: 169 kr/mån 
+ Användare 3: 169 kr/mån 
= 907 kr/mån totalt

Enkelt och smidigt

Dela surfen, allt på en faktura

Slipp krångla med olika fakturor. Här får ni allt samlat på en enda. Du kan också hålla koll på tidigare och kommande fakturor direkt i appen Mitt Telenor. 

Där kan du som är huvudägare också enkelt fördela surfen mellan användarna. När du vill, hur ofta du vill. Har ni abonnemanget Obegränsat kan du fördela utlandssurfen på 100 GB mellan er.

Frihet för familjen

Ring fritt inom familjen i hela världen

Med Telenor Familj ringer alla familjemedlemmar varandra utan extra kostnad. Ni kan prata hur länge ni vill, oavsett var ni är i världen – så mycket som 30 dagar i sträck. Det är en trygghet som du kan förlita dig på. En trygghet som ger er frihet att upptäcka världen, tillsammans eller på olika håll.

Tänk på att detta inte gäller för satellitsamtal. Det vill säga befinner du dig uppe i luften eller till havs är det bättre att vänta tills du når land om du inte vill betala extra.

Hur funkar det?

Häng med! Läs vår steg för steg-guide för hur du kommer igång.

Steg 1 är att välja abonnemang och huvudägare

Välj abonnemang

Börja med att välja vem som ska vara huvudägare för abonnemanget. Den personen får fakturan och kan fördela surf åt de andra i familjen. Ni delar på ett helt vanligt mobilabonnemang med till exempel 75 GB surf.

Steg 2 är att lägga till fler användare som är med och delar på surfen

Lägg till fler

Lägg till användare samtidigt som du tecknar abonnemanget, eller senare. En ny användare kostar 189 kr/mån. Dela mobilabonnemang med dina barn, vänner, kollegor eller andra du bryr dig om - upp till 8 personer. Väljer ni obegränsad surf har ni alla det.

Steg 3 är att surfa lugnt och spara pengar

Få full koll i appen

Nu kan ni börja surfa lugnt och spara pengar. Ladda ner appen Mitt Telenor så kan du se alla fakturor och fördela surfen direkt i mobilen. Du justerar bara hur många GB var och en ska ha och kan ändra när du vill.

 

Alltid hos Telenor:

Ingen bindningstid

Relationer ska förtjänas, inte bindas upp.

Fria samtal, sms och mms

Gäller inom Sverige.

Byt mobil när du vill

Utan extra kostnad efter 12 månader.

Frihet att välja

Byt surfmängd upp till en gång i månaden.

 

Samla och få mer

Vad kul att ni funderar på att bilda en Telenor-familj! Du vet väl att du får en ännu bättre deal när du samlar dina mobil-, bredbands- och tv-abonnemang hos oss?  Välj mellan mer surf, snabbare bredband eller fler tv-kanaler!

Vanliga frågor

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Om du har ett av våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06)
    Då spelar det ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 4 GB surf. Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare. Du får välja om användaren ska kunna ringa, smsa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

    Om du har vår äldre abonnemangsform Telenor Frihet
    Då gäller samma som för våra nya abonnemang men endast för surfmängden 20 GB eller mer. Vill du lägga till fler användare behöver du uppgradera till något av våra nya abonnemang. Det kan du göra även om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang.

    Mer om fördelarna med våra nya abonnemang och hur du byter här

  • Nej, det behöver ni inte. En familj kan bestå av precis vilka du vill. Kanske barnen, grannen eller bästa kompisen? Huvudägaren får fakturan, sen kan ni själva lösa betalningen sinsemellan.

  • Du ser all information om ditt abonnemang i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.
    • Har du ett Telenor Frihet-abonnemang står det Frihet följt av din surfmängd överst.
    • Har du ett nytt abonnemang (tecknat fr o m 2018-09-06) står det Mobilabonnemang följt av din surfmängd överst, till exempel “Mobilabonnemang 30 GB”. Du har även texten ”Telenors senaste abonnemang” under.

    Stämmer inte något av dessa två alternativ in på dig? Då har du ett av våra äldre abonnemang.

    Osäker på om du har Telenor Familj? Så ser du vilket abonnemang du har

  • Kolla först att du inte har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör. Om du inte har det är det bara att beställa ditt abonnemang hos oss och säga upp ditt gamla. Självklart kan du flytta med numret. Tänk på att du kan ha en viss uppsägningstid hos din gamla operatör.

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten. Tänk på att säkerställa att du inte har någon bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang innan du flyttar ditt nummer.

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen. Om du har Telenor Familj står det att du kan ringa fritt inom familjen i hela världen, och du ser även alla användare i din familj under ”Alla mobilnummer”.


    Det som gäller för Telenor Familj är att ni kan vara upp till åtta användare i samma abonnemang och ni ringer utan extra kostnad till varandra - oavsett var på jorden ni reser. Det gäller när ni är på resa i max 30 dagar. 

    Tänk på att detta inte gäller för satellitsamtal. Det vill säga befinner du dig uppe i luften eller till havs är det bättre att vänta tills du når land om du inte vill betala extra.

  • Du kan enkelt lägga till ett extra sim-kort för ditt barn på ditt mobilabonnemang. Självklart får barnet ett eget telefonnummer. Sedan kan du fördela och hålla koll på surfen i Mitt Telenor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort. 

    Läs mer om fördelarna här

  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Du byter enkelt betalningsansvarig i appen Mitt Telenor

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Alla nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06) fungerar för familjelösningen Telenor Familj. Det spelar ingen roll vilken surfmängd ni väljer, det kan vara allt mellan Obegränsat och 4 GB surf.

    Har du ett av våra äldre abonnemang, till exempel Telenor Frihet, med mellan 1,5 och 6 GB surf behöver du först byta till något av våra nya abonnemang för att kunna skaffa Telenor Familj.

    Mer information om hur du byter abonnemang

    Osäker på vilket abonnemang du har? Logga in i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen


    Mer hjälp kring vad du har för abonnemang

  • Du fördelar surfen i Mitt Telenor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort. 

    Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.

  • Det beror lite på vilket abonnemang du har. Här hittar du all information om hur du byter surfmängd.

  • Var du kan se dina fakturor i Mitt Telenor beror på vilken typ av tjänster du har från oss (till exempel mobilabonnemang, tv eller bredband).

    Tänk på att det inte räcker med att du har skapat ett konto på Mitt Telenor, du måste även ha verifierat dig som ägare av ditt abonnemang för att kunna se dina fakturor. I vår steg för steg-guide beskriver vi exakt hur du gör.

    Du som har ett mobilabonnemang, mobilt bredband eller hemtelefoni via mobilnätet

    När du har verifierat dig som ägare av ditt abonnemang kan du se dina fakturor både i appen Mitt Telenor och i Mitt Telenor här på webben. Du hittar dem under rubriken Fakturor/Mina fakturor i menyn.

    Du som har tv eller bredband hos oss

    När du har verifierat dig som ägare av ditt abonnemang kan du se dina fakturor genom att klicka på knappen ”Mina sidor för tv & bredband” som du ser på översiktssidan, under informationen om ditt bredbands- eller tv-abonnemang.

  • Föräldrakoll är en kostnadsfri tjänst som ger dig kontroll över ditt barns mobilanvändande. Med tjänsten har du möjlighet att justera eller begränsa mängden surf, se till att telefonnumret inte är sökbart på nätet eller genom nummerupplysning, spärra mobilen för betal- och utlandssamtal från Sverige och sätta en spärr så att kostnaden aldrig överstiger en viss summa varje månad.

    Du lägger enkelt till Föräldrakoll i appen Mitt Telenor:

    1. Välj den person/det extra simkortet du vill lägga tjänsten på.

    2. Klicka Redigera profil och välj Föräldrakoll.

    Mer om föräldrakoll

  • Tjänsten Föräldrakoll kan användas om du har Telenor Familj. Det kan läggas på alla användare i en Telenor Familj, förutom på ägaren av abonnemanget. 

  • Är Föräldrakoll aktiverat på mobilabonnemanget kan barnet varken surfa eller ringa i utlandet. Det gäller oavsett om du har fri surf i landet eller ej. Det går inte ens att ringa inom familjen. Vill du att ditt barn ska kunna surfa, ringa och sms:a på semestern behöver Föräldrakoll stängas av på alla extra sim-kort.

    Så här stänger du av Föräldrakoll

Hjälp att handla? Ring 0200-111 901