Lägg till medlem i Telenor Familj

Vad kul att ni vill bli fler! Din familj är bara din, och du väljer själv vilka som räknas dit. Kanske bästa vännen, kusinen eller grannen? Här börjar du med att välja om du redan är Telenor-kund eller vill bli.

Redan kund

Lägg till användare

  • 189 kr per månad
  • Delar på surfmängden i abonnemanget
  • Varsitt nummer, en faktura
Vill bli kund

Skapa din egen familj

Allt börjar med dig. Du kommer bli huvudägare av abonnemanget, få fakturan och kunna fördela surfen. Nu får du välja om du vill köpa till en ny mobil till ditt abonnemang. Därefter väljer du vilken surfmängd ni ska dela på och om du vill lägga till fler användare direkt.

Vill du ha hjälp?

Vi förstår att det kan kännas lite krångligt med flera abonnemang samtidigt och kanske någon nummerflytt. Självklart finns våra experter här för dig om du hellre vill få personlig service.

Köpa flera mobiler

Är ni flera i familjen som behöver nya mobiler? Snart kommer det gå att köpa flera telefoner samtidigt här på webben, men än så länge kan våra duktiga medarbetare hjälpa till. 

 
Perfekt till surfplattan

Lägg till sim-kort med bara surf

När du inte behöver kunna ringa eller sms:a utan bara vill surfa.

  • 69 kr per månad
  • Delar på surfmängden i abonnemanget
  • Läggs på samma faktura

Vanliga frågor

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Om du har ett av våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06)
    Då spelar det ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 4 GB surf. Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare. Du får välja om användaren ska kunna ringa, smsa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

    Om du har vår äldre abonnemangsform Telenor Frihet
    Då gäller samma som för våra nya abonnemang men endast för surfmängden 20 GB eller mer. Vill du lägga till fler användare behöver du uppgradera till något av våra nya abonnemang. Det kan du göra även om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang.

    Mer om fördelarna med våra nya abonnemang och hur du byter här

  • Nej, det behöver ni inte. En familj kan bestå av precis vilka du vill. Kanske barnen, grannen eller bästa kompisen? Huvudägaren får fakturan, sen kan ni själva lösa betalningen sinsemellan.

  • Du ser all information om ditt abonnemang i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen.
    • Har du ett Telenor Frihet-abonnemang står det Frihet följt av din surfmängd överst.
    • Har du ett nytt abonnemang (tecknat fr o m 2018-09-06) står det Mobilabonnemang följt av din surfmängd överst, till exempel “Mobilabonnemang 30 GB”. Du har även texten ”Telenors senaste abonnemang” under.

    Stämmer inte något av dessa två alternativ in på dig? Då har du ett av våra äldre abonnemang.

    Osäker på om du har Telenor Familj? Så ser du vilket abonnemang du har

  • Kolla först att du inte har bindningstid kvar hos din nuvarande operatör. Om du inte har det är det bara att beställa ditt abonnemang hos oss och säga upp ditt gamla. Självklart kan du flytta med numret. Tänk på att du kan ha en viss uppsägningstid hos din gamla operatör.

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten. Tänk på att säkerställa att du inte har någon bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang innan du flyttar ditt nummer.

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i appen. Om du har Telenor Familj står det att du kan ringa fritt inom familjen i hela världen, och du ser även alla användare i din familj under ”Alla mobilnummer”.


    Det som gäller för Telenor Familj är att ni kan vara upp till åtta användare i samma abonnemang och ni ringer utan extra kostnad till varandra - oavsett var på jorden ni reser. Det gäller när ni är på resa i max 30 dagar. 

    Tänk på att detta inte gäller för satellitsamtal. Det vill säga befinner du dig uppe i luften eller till havs är det bättre att vänta tills du når land om du inte vill betala extra.

  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Du byter enkelt betalningsansvarig i appen Mitt Telenor

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Du fördelar surfen i Mitt Telenor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort. 

    Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.

  • Det beror lite på vilket abonnemang du har. Här hittar du all information om hur du byter surfmängd.

  • Var du kan se dina fakturor i Mitt Telenor beror på vilken typ av tjänster du har från oss (till exempel mobilabonnemang, tv eller bredband).

    Tänk på att det inte räcker med att du har skapat ett konto på Mitt Telenor, du måste även ha verifierat dig som ägare av ditt abonnemang för att kunna se dina fakturor. I vår steg för steg-guide beskriver vi exakt hur du gör.

    Du som har ett mobilabonnemang, mobilt bredband eller hemtelefoni via mobilnätet

    När du har verifierat dig som ägare av ditt abonnemang kan du se dina fakturor både i appen Mitt Telenor och i Mitt Telenor här på webben. Du hittar dem under rubriken Fakturor/Mina fakturor i menyn.

    Du som har tv eller bredband hos oss

    När du har verifierat dig som ägare av ditt abonnemang kan du se dina fakturor genom att klicka på knappen ”Mina sidor för tv & bredband” som du ser på översiktssidan, under informationen om ditt bredbands- eller tv-abonnemang.

  • Föräldrakoll är en kostnadsfri tjänst som ger dig kontroll över ditt barns mobilanvändande. Med tjänsten har du möjlighet att justera eller begränsa mängden surf, se till att telefonnumret inte är sökbart på nätet eller genom nummerupplysning, spärra mobilen för betal- och utlandssamtal från Sverige och sätta en spärr så att kostnaden aldrig överstiger en viss summa varje månad.

    Du lägger enkelt till Föräldrakoll i appen Mitt Telenor:

    1. Välj den person/det extra simkortet du vill lägga tjänsten på.

    2. Klicka Redigera profil och välj Föräldrakoll.

    Mer om föräldrakoll

  • Är Föräldrakoll aktiverat på mobilabonnemanget kan barnet varken surfa eller ringa i utlandet. Det gäller oavsett om du har fri surf i landet eller ej. Det går inte ens att ringa inom familjen. Vill du att ditt barn ska kunna surfa, ringa och sms:a på semestern behöver Föräldrakoll stängas av på alla extra sim-kort.

    Så här stänger du av Föräldrakoll

  • Du kan som förälder begränsa ditt barns tillgång till Internet. Det finns ett flertal sådana kostnadsfria filter där ”vuxet innehåll”, till exempel pornografi kan stängas av. De vanligaste filtren är:

    För iOS.

    För Android (Kräver en app - just den här är från Google själva).

    Mer information.