Ingen uppläggningsavgift - Köp online, spara 250 kr

iPhone 11 Pro

Inte en. Inte två. Utan tre.

iPhone 11 Pro är revolutionerande på många sätt men de tre kamerorna på baksidan sticker ut ur mängden. Den trippla uppsättningen kameror får precis vem som helst att känna sig som ett riktigt proffs. Du är i full kreativ kontroll för att fånga allt och lite till. Till och med på natten. Med det smarta nattläget kan du fånga minnen även i mörka miljöer. 

iPhone 11 Pro

Proffsig på utsidan. Proffsig på insidan.

Kompromisslös leverans på alla nivåer. Det är vad iPhone 11 Pro handlar om. Med det tuffaste glaset i en smartphone någonsin behöver du inte oroa dig. Super Retina XDR-displayen får både färger och former att framhävas på ett helt nytt sätt. Och den är iögonfallande snygg. Välj mellan färgerna midnattsgrön, rymdgrå, silver och guld.

  • Batteri på iPhone 11 Pro

    Batteri som räcker och blir över

    iPhone 11 Pro kommer med ett batteri som är 15% mer effektivt och räcker i hela 4 timmar längre än föregångaren iPhone Xs.

  • iPhone 11 Pro kommer med A13 Bionic-chip

    A13 Bionic

    Världens minsta kraftpaket? Det unika A13 Bionic-chippet är i en klass för sig. Det både underlättar och förfinar precis allt du gör i din iPhone 11 Pro.

  • Skärmar som visar Apple TV+

    Apple TV+ ingår gratis

    Apples nya streamingtjänst Apple TV+ ingår gratis i ett helt år när du köper iPhone 11 Pro. På plattformen hittar du en mängd originaltitlar inklusive den nya serien See.

Batteri
Tid 4 h längre än iPhone Xs
Storlek
Mått 144 x 71.4 x 8.1 mm
Vikt 188 gram
Skärm
Storlek 5.8 tum
Upplösning 2436 x 1125 pixlar
Skärmtyp Super Retina XDR-display
Kamera
Fram 12 MP
Bak 12 MP ultravidvinkel, vidvinkel och tele
Video fram 1080p HD video
Video bak 4K
Chip/Processor
Chipset A13 Bionic
Minne
Minneskort Nej
Övrigt
Operativsystem iOS 13
GPS Ja
Sim-kort Dual-SIM (Nano och
Trådlös laddning Ja
Vattentålig Ja, IP68 under IEC-standard 60529
Originalfärger Gold, Space Gray, Silver, Midnight Green

Vanliga frågor och svar

  • Ja du kan byta med Change, det funkar precis som vanligt. Du kan göra bytet i en av våra butiker eller hos våra återförsäljare Elgiganten eller Media Markt.

    Beställer du hos vår kundservice eller i butik säger du bara att du vill byta med Change, beställer du på nätet fyller du i att du vill använda Change. I alla fall får du välja i vilken av våra butiker bytet ska ske.

  • Välj den mobil och det abonnemang du vill ha. När du har fyllt i dina personuppgifter får du frågan om du vill flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. 

    För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

     

  • Saker att tänka på innan du byter

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du byta mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna byta utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du byta till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.

    Du kan börja ditt byte här så får du ett sms när din nya mobil finns att hämta i den butik du har valt. Du kan givetvis byta direkt i någon av våra butiker eller hos våra återförsäljare Media Markt eller Elgiganten. 

  • För dig som har ett abonnnemang för mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i din moblil eller surfplatta. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    För dig som har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Du betalar från och med den dagen du börjar använda tjänsten, det vill säga från och med den dagen du kan börja titta på tv och/eller surfa på våra nät.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

    Avsluta Telenor Stream Film & Serier

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • När du köper mobil med delbetalning hos oss kan du byta till en ny efter 12 månader utan att det kostar extra. Vill du byta tidigare eller om din mobil har en skada kan du göra det mot att du betalar en summa. Här kan du se när just du kan byta till en ny mobil.

  • Det kan du kolla på två sätt. Antingen här på webben, eller i appen Mitt Telenor.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Om du har ett av våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06)
    Då spelar det ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 3 GB surf. Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare. Du får välja om användaren ska kunna ringa, smsa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

    Om du har vår äldre abonnemangsform Telenor Frihet
    Då gäller samma som för våra nya abonnemang men endast för surfmängden 20 GB eller mer. Vill du lägga till fler användare behöver du uppgradera till något av våra nya abonnemang. Det kan du göra även om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang.

    Mer om fördelarna med våra nya abonnemang och hur du byter här

  • I Mitt Telenor har du full kontroll på dina abonnemang. Där kan du bland annat se saldo, fakturor, fördela och köpa mer surf. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.

Modeller i samma serie:

iPhone 11

Färger: Svart, röd, gul, vit, grön, lila
Skärm: 6,1 tum
Kamera: Dubbel 12 MP-kamera
Pris: från 599 kr/mån med abonnemang

iPhone 11 Pro

Färger: Midnattsgrön, rymdgrå, silver, guld
Skärm: 5,8 tum
Kamera: Trippel 12 MP-kamera
Pris: från 759 kr/mån med abonnemang

iPhone 11 Pro Max

Färger: Midnattsgrön, rymdgrå, silver, guld
Skärm: 6,5 tum
Kamera: Trippel 12 MP-kamera
Pris: från 819 kr/mån med abonnemang

iPhone 11 Pro

Inte en. Inte två. Utan tre.

iPhone 11 Pro är revolutionerande på många sätt men de tre kamerorna på baksidan sticker ut ur mängden. Den trippla uppsättningen kameror får precis vem som helst att känna sig som ett riktigt proffs. Du är i full kreativ kontroll för att fånga allt och lite till. Till och med på natten. Med det smarta nattläget kan du fånga minnen även i mörka miljöer. 

iPhone 11 Pro

Proffsig på utsidan. Proffsig på insidan.

Kompromisslös leverans på alla nivåer. Det är vad iPhone 11 Pro handlar om. Med det tuffaste glaset i en smartphone någonsin behöver du inte oroa dig. Super Retina XDR-displayen får både färger och former att framhävas på ett helt nytt sätt. Och den är iögonfallande snygg. Välj mellan färgerna midnattsgrön, rymdgrå, silver och guld.

  • Batteri på iPhone 11 Pro

    Batteri som räcker och blir över

    iPhone 11 Pro kommer med ett batteri som är 15% mer effektivt och räcker i hela 4 timmar längre än föregångaren iPhone Xs.

  • iPhone 11 Pro kommer med A13 Bionic-chip

    A13 Bionic

    Världens minsta kraftpaket? Det unika A13 Bionic-chippet är i en klass för sig. Det både underlättar och förfinar precis allt du gör i din iPhone 11 Pro.

  • Skärmar som visar Apple TV+

    Apple TV+ ingår gratis

    Apples nya streamingtjänst Apple TV+ ingår gratis i ett helt år när du köper iPhone 11 Pro. På plattformen hittar du en mängd originaltitlar inklusive den nya serien See.

Batteri
Tid 4 h längre än iPhone Xs
Storlek
Mått 144 x 71.4 x 8.1 mm
Vikt 188 gram
Skärm
Storlek 5.8 tum
Upplösning 2436 x 1125 pixlar
Skärmtyp Super Retina XDR-display
Kamera
Fram 12 MP
Bak 12 MP ultravidvinkel, vidvinkel och tele
Video fram 1080p HD video
Video bak 4K
Chip/Processor
Chipset A13 Bionic
Minne
Minneskort Nej
Övrigt
Operativsystem iOS 13
GPS Ja
Sim-kort Dual-SIM (Nano och
Trådlös laddning Ja
Vattentålig Ja, IP68 under IEC-standard 60529
Originalfärger Gold, Space Gray, Silver, Midnight Green

Vanliga frågor och svar

  • Ja du kan byta med Change, det funkar precis som vanligt. Du kan göra bytet i en av våra butiker eller hos våra återförsäljare Elgiganten eller Media Markt.

    Beställer du hos vår kundservice eller i butik säger du bara att du vill byta med Change, beställer du på nätet fyller du i att du vill använda Change. I alla fall får du välja i vilken av våra butiker bytet ska ske.

  • Välj den mobil och det abonnemang du vill ha. När du har fyllt i dina personuppgifter får du frågan om du vill flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. 

    För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

     

  • Saker att tänka på innan du byter

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du byta mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna byta utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du byta till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.

    Du kan börja ditt byte här så får du ett sms när din nya mobil finns att hämta i den butik du har valt. Du kan givetvis byta direkt i någon av våra butiker eller hos våra återförsäljare Media Markt eller Elgiganten. 

  • För dig som har ett abonnnemang för mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du betalar från och med den dagen du stoppar sim-kortet i din moblil eller surfplatta. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    För dig som har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Du betalar från och med den dagen du börjar använda tjänsten, det vill säga från och med den dagen du kan börja titta på tv och/eller surfa på våra nät.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

    Avsluta Telenor Stream Film & Serier

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • När du köper mobil med delbetalning hos oss kan du byta till en ny efter 12 månader utan att det kostar extra. Vill du byta tidigare eller om din mobil har en skada kan du göra det mot att du betalar en summa. Här kan du se när just du kan byta till en ny mobil.

  • Det kan du kolla på två sätt. Antingen här på webben, eller i appen Mitt Telenor.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Om du har ett av våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06)
    Då spelar det ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 3 GB surf. Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare. Du får välja om användaren ska kunna ringa, smsa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

    Om du har vår äldre abonnemangsform Telenor Frihet
    Då gäller samma som för våra nya abonnemang men endast för surfmängden 20 GB eller mer. Vill du lägga till fler användare behöver du uppgradera till något av våra nya abonnemang. Det kan du göra även om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang.

    Mer om fördelarna med våra nya abonnemang och hur du byter här

  • I Mitt Telenor har du full kontroll på dina abonnemang. Där kan du bland annat se saldo, fakturor, fördela och köpa mer surf. Mitt Telenor finns både här på webben och som app.