Ingen uppläggningsavgift - Köp online, spara 250 kr

Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Du kommer att kunna se den beräknade leveranstiden på telenor.se/leveransinfo genom att fylla i personnummer/organisationsnummer och det könummer (SO1234567) du får på sms. 

    På telenor.se/leveransinfo kan du dessutom se steg för steg hur det funkar med beställning och leverans av din nya iPhone.

  • Ja du kan uppgradera med Change, det funkar precis som vanligt. Du kan göra uppgraderingen i en av våra butiker eller hos våra återförsäljare Elgiganten eller Media Markt.

    Beställer du hos vår kundservice eller i butik säger du bara att du vill uppgradera med Change, beställer du på nätet fyller du i att du vill använda Change. I alla fall får du välja i vilken av våra butiker uppgraderingen ska ske.

  • Välj det abonnemang du vill ha. Du får nu frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör.

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar ditt sim-kort. Det gör du genom att sätta in sim-kortet i en enhet. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Om du har Telenor Change kan du uppgradera din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

Batteri

Batterikapacitet 3.200 mAh
Batteritid 23 tim
Batterityp Li-Ion
Snabbladdning Ja
Trådlös laddning Ja

Egenskaper

Ansiktsläsare
Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Ja
Färg Guld, Lila, Silver, Svart
Färger från tillverkaren Space Black, Silver, Gold, Deep Purple
Hörlursuttag (3.5 mm) Nej
IP-klass IP68
Pekskärm Ja
Redo för 5G Ja
Trådlös wifi-standard 802.11 a/b/g/n/ac/6
USB Ja
USB-version Lightning, USB 2.0
Vattentålig Ja

Internt

Dubbla sim-kort Ja
Finns i RAM-storlekarna 6 GB
Internminne 1 TB, 128 GB, 256 GB
Minneskortstyp Nano Memory
Operativsystem iOS 16
Plats för minneskort Nej
Processorkärnor Hexa Core
RAM 6 GB
Sim-kortstyp E-sim, Nano
System on a Chip (SoC) A16 Bionic

Kamera

Antal kameror baksida 3
Bildstabilisator Ja
Kameraspecifikationer 48 MP + f/1.8, 24mm (wide) + 1.22µm + dual pixel PDAF + sensor-shift OIS 12 MP + f/2.8 + 77mm (telephoto + PDAF + OIS + 3x optical zoom 12 MP + f/2.2 + 13mm + 120˚ (ultrawide) + 1.4µm + dual pixel PDAF TOF 3D LiDAR scanner (depth)
Kameraupplösning fram 12 MP
Kameraupplösning huvudkamera 48 MP
Videoupplösning 4K (2160p)

Mått

Bredd 71.5 mm
Djup 7.9 mm
Höjd 147.5 mm
Vikt 206 gram

Produkt

Märke Apple
Produktserie iPhone 14

Skick

Återanvänd

Skärm

Skärmstorlek 6.1 tum
Skärmtyp Super Retina XDR OLED
Upplösning 2556x1179

En helt ny uppenbarelse. På iPhone. 

I Dynamic Island bubblar musik, matchresultat, FaceTime och mycket mer upp - utan att du behöver lämna det du håller på med. 

Kraschdetektering. Ringer efter hjälp när du inte kan. 

iPhone 14 Pro kan känna av om du varit med om en allvarlig bilolycka, ringa 112 och meddela dina nödkontakter.