Telenor Change – uppgradera mobilen varje eller vartannat år utan extra kostnad. Läs mer

Köp valfri mobil och få streamad tv till halva priset i 12 månader. Läs mer

Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

Batteri

Batterikapacitet 4200 mAh
Batterityp Li-Ion
Snabbladdning Ja

Egenskaper

Ansiktsläsare Ja
Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Ja
Färg Svart, Transparent
Färger från tillverkaren Black, Transparent
Hörlursuttag (3.5 mm) Nej
IP-klass IP55
Pekskärm Ja
Redo för 5G Ja
Trådlös wifi-standard 802.11 a/b/g/n/ac/ax
USB Ja
USB-version Type-C 3.0
Vattentålig Ja

Internt

Dubbla sim-kort Ja
Finns i RAM-storlekarna 8 GB
Internminne 128 GB, 256 GB
Minneskortstyp microSDXC
Operativsystem Android 13
Processorkärnor Octa Core
RAM 8 GB
Sim-kort E-sim, Nano-sim
System on a Chip (SoC) Qualcomm QCM 6490

Kamera

Antal kameror baksida 2
Kameraspecifikationer 50MP (12.5MP output) 1/1/56“ (IMX800), 50MP 4096x3072 (12.6MP)
Kameraupplösning fram 50 MP
Kameraupplösning huvudkamera 50 MP
Videoupplösning 4K (2160p), Full HD (1080p)

Mått

Bredd 75.8 mm
Djup 9.6 mm
Höjd 161.6 mm
Vikt 212 gram

Produkt

Märke Fairphone
Produktserie Fairphone 5

Skärm

Skärmstorlek 6.46 tum
Skärmtyp pOLED
Upplösning 1224x2770

Kvinna öppnar förväntansfullt boxen till sin nya mobil.

Uppgradera mobilen när du vill

Som kund hos oss kan du uppgradera din telefon varje eller vartannat år utan extra kostnad. Vi kallar det Telenor Change. Perfekt när du vill testa något nytt!

Och din gamla mobil? Den återanvänder vi och ger nytt liv.

Så här enkelt är det

1

Dags att testa något nytt?

När du har 12 månader kvar av din delbetalning kan du uppgradera till en ny utan extra kostnad. Hitta en ny favorit bland vårt utbud av mobiler!

2

Kontrollera din gamla mobil

Är mobilen hel är allt lugnt. Har den skador kan du behöva betala en mellanskillnad vid uppgradering. Med vår försäkring Trygg48 kan du uppgradera utan extra kostnad oavsett skick!

3

Beställ din nya mobil

Lägg din beställning och få ett sms när din nya mobil har kommit in till butiken du har valt.

Klimatmedvetet tillverkad

Tillverkningen av en ny telefon står för mer än 70 % av dess CO2-avtryck. Därför försöker Fairphone undvika och minskar sina koldioxidutsläpp genom att designa produkter som håller, använda återvunna material och investera i projekt som prioriterar jorden och människor. Fairphone arbetar också på att förbättra sättet material utvinns på genom att fokusera på 14 material. Fairphone införskaffar dessa material på ett rättvist och hållbart sätt eller matchar sin förbrukning med en premie för rättvis utvinning.

Fairphone 5s alla delar och komponenter.

Framtidssäker prestanda

Fairphone 5 är inte bara snabb: den kommer förbli snabb fram till 2031. Det stämmer, 2031! Detta tack vare ett unik och beständigt Octa-core-chip med mjukvaruuppdateringar i minst åtta år.

Man startar en Fairphone 5.

Enkel att reparera

Har du någonsin förstört skärmen och stått inför en så dyr reparation att det var billigare att köpa en helt ny enhet? Du behöver inte oroa dig med Fairphone! Den består av moduler som finns tillgängliga som kommersiella reservdelar. Enkel att reparera hemma på ett par minuter.

  • Batteri som räcker hela dagen

    Batteri som räcker hela dagen

    Du får 32 timmars daglig användning, laddar det till 50% på 20 minuter och 100% på två timmar.

  • Fem års garanti

    Fem års garanti

    Fairphone 5 har fem års garanti. Läs mer på fairphone.com/warranty

  • Supersnabb 5G-hastighet

    Supersnabb 5G-hastighet

    Ring videosamtal i HD-kvalitet, streama musik och titta på filmer på resande fot.