Huawei Honor 9

Samsung Galaxy S9+

Kraftpaket med större skärm

Rekommendationer till dig

Hjälp med ditt köp?

Chatta med oss genom att trycka på ikonen i nedre högra hörnet.

Förköpsinformation om mobilabonnemang
(öppnas i nytt fönster)

  • Börja med att välj det abonnemang du vill ha. Du får då frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör. Välj det så fixar vi resten!

    Bra att veta:

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  
    • I Mitt Telenor här på webben kan du se när porteringen kommer att ske.

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du uppgraderar

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar det (antingen genom att aktivera ett e-sim eller genom att sätta in ett sim-kortet i mobilen eller surfplattan). Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad när du har 12 månader kvar på din delbetalning. Har du haft din mobil kortare tid än så kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar.

    Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan

     

  • Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätten

    Prylar

    På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt. 

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

Batteri
Kapacitet 3500 mAh
Storlek
Mått 158.1 x 73.8 x 8.5 mm
Vikt 189 gram
Skärm
Storlek 6.2 tum
Upplösning 2960 x 1440
Skärmtyp QHD sAMOLED
Kamera
Fram 8 MP
Bak 12 MP + 12 MP
Chip/Processor
Chipset Exynos 9810 Octa
Processor Octa-Core 2.7GHz + 1.95GHz
Minne
RAM-minne 6 GB
Minneskort 64 GB + microSD-kort upp till 400 GB. (Ingår ej)
Övrigt
Operativsystem ANDROID 8 (OREO)
GPS Ja
Sim-kort Nano-sim, plats för dubbla simkort
Trådlös laddning Ja
Vattentålig Vattentålig enligt IP68

  • Samsung S9+ har plats för SD minneskort

    Ännu mer minne med MicroSD

    Galaxy S9+ har 64 GB inbyggt minne. Om du vill ha mer är det bara att sätta in ett separat MicroSD-kort. Då kan du få upp till 400 GB extra minne.

  • Samsung S9+ är IP68-klassad

    Tål både damm och dammen

    Vatten och damm är inget problem för Galaxy S9+. Den är IP68-klassificerad vilket innebär att den tål vatten på upp till 1,5 meter i 30 minuter.

  • DeX Station kan köpas till

    Nu kan du lämna datorn hemma

    Samsung Galaxy S9+ är så kraftfull att du inte längre behöver släpa runt på datorn. Med DeX Station kan du dessutom ansluta den till en mus, tangentbord och skärm. DeX Station säljs separat.