Upplev friheten med surf som aldrig tar slut – obegränsad surf för 349 kr/mån i 6 månader när du köper valfri mobil

{{ this.$store.getters.defaultErrorMessage }}
  • Fri frakt och retur

Hjälp med ditt köp?

Chatta med oss genom att trycka på ikonen i nedre högra hörnet.

  • Välj det abonnemang du vill ha. Du får nu frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör.

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.

    Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.

  • Saker att tänka på innan du byter

    • Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du byta mot att du betalar extra.
    • Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
    • Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna byta utan att behöva betala extra vid bytet.
    • Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
    • Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
    • Har du försäkringen Trygg 48 kan du byta till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
  • Mobiltelefoni och mobilt bredband 

    Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar ditt sim-kort. Det gör du genom att sätta in sim-kortet i en enhet. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.

    Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband

    Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.

    Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.

    Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.

    Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.

    Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott. 

  • Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget. 

  • Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.

  • Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan


    Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil".  

  • Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.

  • När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.

    Bredband och tv

    Här hittar du information om ångerrätt.

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på, det kan vara allt mellan Obegränsat och 4 GB surf.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till åtta användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:

    Avsluta mobilabonnemang

    Avsluta tv- och bredbandsabonnemang

    Avsluta Telenor Stream Film & Serier

Batteri

Batterikapacitet
Batteritid
Batterityp
Snabbladdning Nej
Trådlös laddning Ja

Egenskaper

Ansiktsläsare Ja
Bluetooth Ja
Fingeravtrycksläsare Ja
Färg Svart
Färger från tillverkaren
Hörlursuttag (3.5 mm) Ja
IP-klass IP68
Pekskärm Ja
Redo för 5G Nej
Trådlös wifi-standard
USB Ja
USB-version
Vattentålig Ja

Internt

Dubbla sim-kort Ja
Finns i RAM-storlekarna
Internminne 64 GB
Minneskortstyp Nano Memory
Operativsystem Android 10
Plats för minneskort Ja
Processorkärnor
RAM 4 GB
Sim-kortstyp Nano
System on a Chip (SoC) Exynos 9611

Kamera

Antal kameror baksida 3
Bildstabilisator Ja
Kameraspecifikationer 25 megapixlar - f/1.7 - fokus: automatisk, 8 megapixlar - f/2.2, 13 megapixlar f/2.0
Kameraupplösning fram 13 MP
Kameraupplösning huvudkamera 25 MP
Videoupplösning Full HD (1080p)

Mått

Bredd 76.7 mm
Djup 9.9 mm
Höjd 159.9 mm
Vikt 217 gram

Produkt

Märke Samsung
Produktserie

Skärm

Skärmstorlek 6.3 tum
Skärmtyp LCD
Upplösning 2340x1080

Samsung Galaxy XCover Pro

Smidighet är a och o

Galaxy XCover Pro är så mycket mer än en telefon, den är både tunn och lätt, men fortfarande robust. Något som gör den perfekt för ett aktivt liv. Den funktionella designen med den stora Infinity-O-skärmen gör att den ligger skönt i handen men samtidigt är enkel att navigera i. Du kan till och med ratta din mobil i kyla, då det behövs en tunnare handske.

Samsung Galaxy XCover Pro

Snabbt och avancerat i kombination

Bra bilder är alltid roligt att arbeta med. XCover Pro ger just det. Med Ultra Wide-funktionen och hög upplösning får du bilder du gärna tittar på om och om igen. Ett extra plus är att LED-blixten går utmärkt att använda som ficklampa.

  • Samsung Galaxy XCover Pro

    Spara det du behöver

    Med ett minne på 64 GB får du plats med allt du behöver. Du kan också köpa till ett SD-kort som ger upp till 512 GB lagringsyta.

  • Samsung Galaxy XCover Pro

    Smidigare arbete

    Den här telefonen är enkel och smidig och du skapar snabbt genvägar till de appar och funktioner du använder dagligen, det genom att programmera sidoknapparna.

  • Samsung Galaxy XCover Pro

    Byt ut batteriet

    Det utbytbara batteriet gör det enkelt för dig att vara aktiv under hela dagen.