Xiaomi Mi 10T
Smart och snygg
Mobilen har utgått men ta gärna en titt på våra rekommendationer.
Rekommendationer till dig
Hjälp att handla? Ring 0200-114 115.
(öppnas i nytt fönster)
-
Välj det abonnemang du vill ha. Du får nu frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör.
- För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
- Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
- Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.
-
Skaffar du nytt nummer hos oss behöver du själv höra av dig till din tidigare operatör för att säga upp det gamla abonnemanget.
Väljer du att flytta med ditt nummer sker uppsägningen automatiskt och träder i kraft när uppsägningstiden är slut, vanligtvis en månad efter nummerflytten.
-
Saker att tänka på innan du uppgraderar
- Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
- Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
- Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
- Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
- Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
- Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
-
Mobiltelefoni och mobilt bredband
Du börjar betala för abonnemanget när du aktiverar ditt sim-kort. Det gör du genom att sätta in sim-kortet i en enhet. Dagarna som är kvar den månaden samt dagarna för nästkommande månad hamnar på din första faktura.
Bredband, tv eller hemtelefoni via bredband
Bredband via fiber: Du börjar betala när bredbandet är aktiverat eller automatiskt sju dagar efter din beställning.
Bredband via telefonjacket: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat.
Tv: Du börjar betala fem dagar efter att du har beställt ett tv-paket hos oss.
Hemtelefoni via bredband: Du börjar betala när bredbandet är inkopplat, när ditt telefonnummer har flyttats till Telenor eller sju dagar efter din beställning om du valt ett nytt nummer och inte aktiverat det.Tänk på att din första faktura täcker abonnemangsavgifter för två månader i förskott.
-
Du har alltid 14 dagars öppet köp när du tecknar ett mobilabonnemang hos oss. Under den tiden att du möjlighet att testa mobilabonnemanget och täckningen. Vill du inte fortsätta som kund betalar du bara för de dagar du har hunnit utnyttja abonnemanget.
-
Innan du köper en mobil eller ett mobilabonnemang gör vi en kreditkontroll. Det är i samband med den som du behöver identifiera dig med BankID. På det sättet säkerställer vi att du är du, det vill säga att det är rätt person som godkänner att kreditkontrollen utförs.
-
Är du mobilkund hos oss kan du alltid uppgradera din mobil helt utan extra kostnad efter 12 månader. Har du haft din mobil mindre än 12 månader kan du också uppgradera, men får då en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar fram tills att du har betalat av hälften av din nuvarande mobil.
Du kan se hur långt du har kvar till kostnadsfri uppgradering eller vad det skulle kosta att uppgradera innan 12 månader i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan. -
Allt om hur det funkar att uppgradera mobilen hittar du här
-
Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.
-
När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.
Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.
Mobiltelefoni
Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även Öppet köp, vilket innebär att du alltid har möjlighet att prova abonnemang och täckning i 14 dagar.
Bredband och tv
Här hittar du information om ångerrätten
Prylar
På spelkonsoler, spel, hörlurar, högtalare och andra varor i vår prylshop, har du 14 dagars ångerrätt.
-
Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!
Så här funkar Telenor Familj
- Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
- Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
- Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang
Batteri
Batterikapacitet | 5000 mAh |
---|---|
Batterityp | Li-Ion |
Snabbladdning | Ja |
Egenskaper
Bluetooth | Ja |
---|---|
Fingeravtrycksläsare | Ja |
Färg | Svart |
Hörlursuttag (3.5 mm) | Nej |
Pekskärm | Ja |
Redo för 5G | Ja |
Trådlös wifi-standard | 802.11 a/b/g/n/ac/ax |
USB | Ja |
USB-version | USB 2.0 |
Internt
Dubbla sim-kort | Ja |
---|---|
Internminne | 128 GB |
Minneskortstyp | Nano Memory |
Operativsystem | Android |
Plats för minneskort | Nej |
Processorkärnor | Octa Core |
RAM | 8 GB |
Sim-kort | Nano-sim |
Kamera
Antal kameror baksida | 3 |
---|---|
Bildstabilisator | Ja |
Kameraspecifikationer | 64 MP, f/1.9, 26mm (wide), 1/1.73", 0.8µm, PDAF 13 MP, f/2.4, 123˚ (ultrawide), 1.12µm 5 MP, f/2.4, (macro), AF |
Kameraupplösning fram | 19 MP |
Kameraupplösning huvudkamera | 64 MP |
Videoupplösning | 4K (2160p), 8K |
Mått
Bredd | 76.4 mm |
---|---|
Djup | 9.33 mm |
Höjd | 165.1 mm |
Vikt | 216 gram |
Produkt
Märke | Xiaomi |
---|
Skärm
Skärmstorlek | 6.67 tum |
---|---|
Skärmtyp | IPS LCD |
Upplösning | 1080x2400 |
Det senaste inom maskin- och programvara
Xiaomi 12 har en 50 MP professionell huvudkamera, en 13 MP ultravidvinkelkamera och en 5 MP telemakrokamera. Dessutom finns funktionen Ultra Night Video, som gör det till en barnlek att spela in video även i situationer med bristande omgivningsljus, och med de olika porträttlägena kan användaren ta bilder med studiokvalitet.
-
Långlivat 4 500 mAh-batteri
Tro det eller ej, men trots det extremt kompakta formatet innehåller Xiaomi 12 ett 4 500 mAh-batteri som gör att batteriet räcker hela dagen
-
Biokänsla
Dolby Vision® och HDR 10+ ger användaren extremt livfulla bilder med en otrolig ljusstyrka, kontrast och detaljrika färger.
-
Dubbla högtalare
De dubbla symmetriska högtalarna med SOUND BY Harman Kardon-teknik och stöd för Dolby Atmos® ger Xiaomi 12-användaren en perfekt filmupplevelse.