Mobilt bredband

Med mobilt bredband surfar du var du vill, när du vill. Koppla upp dig även när du är utomlands eller i sommarstugan.

Mobilt bredband

Välj ett mobilt bredband som passar dig

Så fungerar mobilt bredband

Med mobilt bredband kan du enkelt surfa från din dator, surfplatta eller mobiltelefon, även när du är på resande fot. Det enda du behöver är ett sim-kort. Om du vill ansluta flera enheter kan du göra det med en mobil router.

Ladda extra surf

Har surfen tagit slut? Ladda extra surf på ditt mobila bredband och fortsätt vara uppkopplad.

Surfplatta eller router

Surfa smidigt på resan med en surfplatta. Eller köp till en router så att fler kan använda internet samtidigt.

Kom igång med ditt bredband

Behöver du hjälp med din router eller surfplatta? Ta hjälp av vår guide.

Vanliga frågor vid köp av mobilt bredband

  • Hur laddar jag Mobilt bredband kontant?

    Om du vill ladda Mobilt Bredband Kontant gör du det enkelt via vår app Telenor Ladda, eller på vår laddningssida. Där kan du även se vad det kostar att ladda. Lycka till!

  • Vad kostar extra surf till mitt mobila bredband?
    Det kostar 249 kr för 40 GB. Du köper extra surf i appen Mitt Telenor.
  • Hur beställer jag ett nytt sim-kort/ny sim-kortstorlek till kontantkortet?

    Det gör du genom att kontakta Kundservice på 020-222 222 . För att få ett nytt sim-kort med ditt nuvarande nummer måste kontantkortet vara registrerat. Kontantkort köpta via telenor.se är automatiskt registrerade.

    Man registrerar kontantkort via Kundservice eller genom att sms:a kodord REG och sitt personnummer till 222 (exempel: REG ÅÅMMDD-XXXX).

  • Vad har mitt mobila bredband för nummer?
    Ditt mobila bredbands nummer står på ditt avtal och på dina fakturor.
  • När får jag min leverans?

    Leveranstiderna varierar beroende på produkt.

    Mobiltelefon, mobilt bredband och hemtelefoni

    Om produkterna du beställt finns på lager är leveranstiden 2-3 arbetsdagar. Om de inte finns på lager levereras produkterna vanligtvis inom 1-3 veckor.  Leveranstiden för hemtelefoni via bredband är normalt 3-5 veckor.

    Bredband via fiber

    I de allra flesta fall kan du aktivera din bredbandstjänst via fiber direkt med ditt personnummer eller med uppgifterna vi skickar till dig via SMS. Observera dock att du förverkar din ångerrätt på 14 dagar om du väljer att aktivera tjänsten innan ångerperioden har gått ut. I vissa fall där Telenor inte har ensamrätt på bredband kan det ta upp till 10 arbetsdagar innan du kan börja använda tjänsten.

    Bredband via telejacket

    Vid nybeställning av bredband via telejacket är leveranstiden normalt 10 arbetsdagar. Om du däremot ber oss att avsluta ditt bredband via telejacket från någon annan operatör avgör uppsägningstiden hos din nuvarande operatör när vi kan koppla in tjänsten.

    TV

    Leveranstiden från beställning är 5-10 dagar.

    Så här går det till: 
    I samband med leveransen kommer din bredbandsuppkoppling justeras för att stödja tv. En HD-box, fjärrkontroll, HDMI-kabel, nätverkskabel samt i enstaka fall nytt DSL-modem kommer skickas ut till dig. Ett programkort skickas även separat.

    För dig som har bredband via telejacket (DSL) kommer en av modemets portar att konfigureras om (denna indikeras antingen med en färgmarkering direkt på modemets port eller står noterad i modemets medföljande manual). Den kommer därefter bara fungera för HD-boxen, inte för en vanlig dator. Har du en dator ansluten där idag, flytta den till en annan port, till exempel 3X eller 4X (det kan ta upp till 30 min innan uppkoppling börjar fungera efter att du byter port).

girl-with-smartphone-570x500.jpg