Mobilt bredband

Surfa som hemma oavsett du är ute på resande fot eller sover borta. Packa ner surfplattan och bredbandet och umgås med nära och kära – precis som hemma. 

Passar dig som surfar, mailar och lyssnar på musik ett par timmar om dagen och kollar film någon gång i veckan. Du kan använda din befintliga surfplatta eller dator.

Ingen bindningstid
Surfa i 4G
Minst 10 GB surf i EU/EES och Thailand

40 GB

249 kr/mån

100 GB

349 kr/mån

200 GB

449 kr/mån

Vanliga frågor vid köp av mobilt bredband

  • Hur och när gäller ångerrätten?

    När du som konsument beställer en tjänst eller produkt på telenor.se, per telefon eller eventförsäljning (på en plats utanför en butikslokal) har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Denna ångerrätt innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom en så kallad ångerfrist på 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Om du köper en tjänst räknas ångerfristen från dagen efter du ingick avtalet. Kom ihåg att du debiteras för eventuella trafikavgifter under den tiden då du använt tjänsten.

    Mer information om ångerrätt hittar du på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se om distansavtalslagen och ångerrätt.

    Mobiltelefoni

    Som ny mobilkund hos Telenor har du utöver den lagstadgade ångerrätten även alltid möjlighet att prova abonnemang och täckning i 30 dagar. Läs mer om vår tjänst Telenor Try här.

  • När får jag min leverans?

    Leveranstiderna varierar beroende på produkt.

    Mobiltelefon, mobilt bredband och hemtelefoni

    Om produkterna du beställt finns på lager är leveranstiden 2-3 arbetsdagar. Om de inte finns på lager levereras produkterna vanligtvis inom 1-3 veckor.  Leveranstiden för hemtelefoni via bredband är normalt 3-5 veckor.

    Bredband via fiber

    I de allra flesta fall kan du aktivera din bredbandstjänst via fiber direkt med ditt personnummer eller med uppgifterna vi skickar till dig via SMS. Observera dock att du förverkar din ångerrätt på 14 dagar om du väljer att aktivera tjänsten innan ångerperioden har gått ut. I vissa fall där Telenor inte har ensamrätt på bredband kan det ta upp till 10 arbetsdagar innan du kan börja använda tjänsten.

    Bredband via telejacket

    Vid nybeställning av bredband via telejacket är leveranstiden normalt 10 arbetsdagar. Om du däremot ber oss att avsluta ditt bredband via telejacket från någon annan operatör avgör uppsägningstiden hos din nuvarande operatör när vi kan koppla in tjänsten.

    TV

    Leveranstiden från beställning är 5-10 dagar.

    Så här går det till: 
    I samband med leveransen kommer din bredbandsuppkoppling justeras för att stödja tv. En HD-box, fjärrkontroll, HDMI-kabel, nätverkskabel samt i enstaka fall nytt DSL-modem kommer skickas ut till dig. Ett programkort skickas även separat.

    För dig som har bredband via telejacket (DSL) kommer en av modemets portar att konfigureras om (denna indikeras antingen med en färgmarkering direkt på modemets port eller står noterad i modemets medföljande manual). Den kommer därefter bara fungera för HD-boxen, inte för en vanlig dator. Har du en dator ansluten där idag, flytta den till en annan port, till exempel 3X eller 4X (det kan ta upp till 30 min innan uppkoppling börjar fungera efter att du byter port).

  • Var hittar jag mitt avtal?

    Inspelade mobilavtal (per telefon) tecknade efter den 2012-11-15 och skriftliga mobilavtal (avtal i butik och via Telenor.se) tecknade efter den 2016-06-28 hittar du i appen Mitt Telenor.

    Är du osäker på när du tecknade ditt avtal eller letar du efter ett bredbands- eller tv-avtal? Gå in och titta i Mitt Telenor. Hittar du inte information om ditt avtal där kan du få hjälp genom att kontakta kundservice på 020-222 222.