Sälj mobilen

Dags för någonting nytt?

Tre favoriter hos våra kunder just nu.

Dela på surfen

Ju fler ni är, desto billigare blir det

Fri frakt och retur

Smidigt att handla på webben

Välutbyggt nät

Täckning för 99,9% av Sveriges befolkning

Nygamal mobil

Här hittar du vårt utbud av begagnade mobiltelefoner som fortfarande har mycket kvar att ge och är redo för ett nytt hem. Fynda allt från flaggskeppsmodellerna till förra årets modell. 

Mobilabonnemang

Vi vill att du ska känna dig trygg online och skydda dig från nättroll. Våra nya, säkra mobilabonnemang skyddar dig vid nätkränkningar. Välj en surfmängd som passar dig – från 5 GB till obegränsat.

Vanliga frågor

  • Om du vill teckna ett nytt mobilabonnemang tillsammans med en ny mobiltelefon går du in på Mobiler. Börja med att välja telefon. Därefter kommer du till en sida där du väljer vilket abonnemang du vill teckna.

    Om du bara vill teckna ett nytt mobilabonnemang går du in på Abonnemang. Välj hur mycket surf du vill ha varje månad.

  • Välj det abonnemang du vill ha. Du får nu frågan om du vill behålla ditt nummer, alltså flytta med ditt telefonnummer från en annan operatör.

    • För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör måste numret vara aktivt.
    • Om du har bindningstid kvar på ditt gamla abonnemang, kan vi flytta mobilnumret först när den har löpt ut. Du kan till exempel välja ett datum längre fram då bindningstiden gått ut och ändå få en ny mobil levererad så länge.
    • Om du inte står som registrerad ägare av numret kommer vi att skicka ett sms till nummerägaren och be den godkänna flytten. Det är bra att göra så fort som möjligt eftersom ordern inte blir färdigregistrerad förrän detta är gjort.  

    Mer om hur du flyttar ditt nummer

  • Du byter abonnemang (surfmängd) enkelt i Mitt Telenor här på webben eller i appen. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.

    Mer om att byta abonnemang

  • Du kan enkelt beställa e-sim själv i Mitt Telenor. Läs instruktionerna för hur du gör här på webben och hur du gör i appen

    Tips! Ta först reda på om din mobil kan ha e-sim. Läs om vilka enheter som stödjer e-sim

  • Med Telenor Familj kan du samla familjen i ett abonnemang. Ni delar då på surfen som hör till det abonnemanget. Allt samlas på en faktura och ju fler ni är, desto mer pengar sparar ni. Dessutom ringer ni fritt inom familjen i hela världen!

    Så här funkar Telenor Familj

    • Det spelar ingen roll vilket abonnemang ni delar på. Det gäller alla, från lägsta surfmängden till Obegränsat.
    • Du som vill starta er Telenor Familj kommer ha huvudabonnemanget och vara betalansvarig. Till huvudabonnemanget kan du sen lägga till upp till sju ytterligare användare.
    • Du får välja om användaren ska kunna ringa, messa och surfa och ha ett eget mobilnummer, eller bara kunna surfa (perfekt för surfplattan).

    Mer om Telenor Familj

     

  • För att kunna använda 5G så krävs att du har en mobil, ett abonnemang och tillgång till ett nät som alla stödjer 5G. Så om du har ett mobilabonnemang som är redo för 5G innebär det att du har en av tre förutsättningar klara!

    telenor.se/5g kan du läsa mer om vad som behövs, hur vi arbetar med 5G och hur täckningen kommer att bli.

  • Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina avtal. Mitt Telenor finns både här på webben och som app
  • Ska någon annan betala för ett mobilnummer inom din Telenor-familj? Inga problem. Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig.

    Bra att känna till: När du byter betalningsansvarig så följer alla avbetalningar och enheter som är kopplade till mobilnumret med.

  • Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.

  • Du aktiverar ditt e-sim med en QR-kod som du får tillgång till i Mitt Telenor, antingen här på webben eller i appen. När du har scannat QR-koden så kan du aktivera ditt e-sim. Följ instruktionerna i Mitt Telenor.

Mobiltelefoni hos Telenor