Få full koll med Mitt Telenor-appen

Mitt Telenor-appen har en rad smarta funktioner som ger dig full kontroll över ditt mobilabonnemang. Du får snabbt en översikt av ditt saldo, din surf och kan köpa mer surf om det behövs.

Appen ger dig dessutom en tydlig bild av dina betalda och obetalda fakturor och dina kostnader. Här kan du även betala fakturor med Swish. Har du familjen samlad i ett abonnemang kan du enkelt fördela surfen mellan alla där hemma.

Vi har dessutom uppdaterat Mitt Telenor-appen med en ny inloggningsmetod som är ännu säkrare och smidigare, och i linje med den nya dataskyddsförordningen GDPR. Nu kommer du bara att behöva ett enda lösenord till appen, webben och våra tjänster. Smart.

Det här kan du göra i appen

Bild på iPhone som visar appen Mitt Telenor som visar hur du kan fördela surf i appen

Fördela, justera och surfa

Olika surfvanor skapar olika behov. Se till att alla i familjen har surf så det räcker. Sätt gränser, ge och ta och prova er fram tills alla är nöjda. Med hjälp av widgeten behöver du inte ens öppna appen för att få en överblick. 

En iPhone med appen Mitt Telenor som visar faktura
Bild på Iphone som visar appen Mitt Telenors abonnemangsvy.

Få koll och håll koll

I appen har du allt samlat på ett ställe. Du hittar bland annat vilket abonnemang du har, telefonnummer, dina koder, eventuell bindningstid och vilka tjänster som är aktiverade.

Ladda ner appen

Hämta i App StoreLadda ned på Google Play
Bild på iPhone

 

Senaste nytt version 1.6

Lägg till upp till åtta användare

Samla familjen i ett abonnemang. Alla får eget telefonnummer och du får en enda faktura. Du fördelar surfen precis som du vill mellan varje användare.

Nu kan du också använda appen för att lämna ditt samtycke till hur vi får behandla dina personuppgifter, så att vi kan ge dig en ännu bättre kundupplevelse.

 

Vanliga frågor

  • Hur loggar jag in i Mitt Telenor-appen?

    Du loggar in i appen Mitt Telenor med ditt telefonnummer eller din e-postadress och ett lösenord.

    För att det ska bli säkrare för dig att logga in i Mitt Telenor app har vi gjort om lite. Vi har också gjort det möjligt för dig att bestämma om och hur vi får använda dina uppgifter. 

    För att du som kund ska kunna se hela ditt engagemang och administrera dina tjänster måste du verifiera ditt personnummer. Det sker genom att vi skickar en aktiveringskod med post. Det tar ca. 1-2 arbetsdagar.

  • Varför kan jag inte logga in i Mitt Telenor?

    Det kan bero på att vi har uppdaterat och skapat en säkrare inloggning. Detta innebär att du behöver koppla din inloggning till ditt abonnemang och det nummer just du använder innan du kan logga in som vanligt igen. Mer information om vår nya, säkrare inloggningslösning finns här. 

  • Hur delar, fördelar jag surf mellan användare?

    Du fördelar surfen i Mitt Telenor. Som ägare av huvudabonnemanget kan du sätta och ändra surfgränser på alla extra sim-kort. 

    Här förklarar vi mer detaljerat hur du gör.

  • Varför kan jag inte se alla mina abonnemang i Mitt Telenor?

    Har du mobilabonnemang kan du endast se de mobilabonnemang du är betalningsansvarig för, oavsett om du loggar in i appen Mitt Telenor eller på Mitt Telenor Webb. För att kunna se fakturor behöver du skapa ett konto och därefter verifiera dig som ägare av ditt abonnemang.

    Har du bredbands- och tv-abonnemang behöver du logga in på Mitt Telenor Webb för att se dina abonnemang. Även då behöver du skapa ett konto och verifiera dig.

    Tips! Ta gärna hjälp av vår steg för steg-guide för Mitt Telenor. Där berättar vi exakt hur du ska göra för att skapa nytt konto och legitimera dig som betalningsansvarig.

    Till guiden
  • Kan jag beställa tjänster i Mitt Telenor-appen?

    Ja, du kan beställa och ta bort vissa tjänster i Mitt Telenor-appen. Om du är mobilkund gäller det följande tjänster:

    • Röstbrevlåda och vidarekoppling
    • Samtal väntar
    • Förfrågan/samtalspendling
    • Gruppsamtal
    • Ej sökbart nummer
    • Hemligt telefonnummer
    • Spärr av mobila tjänster
    • Föräldrakoll
  • Kan jag ladda mitt kontantkort i Mitt Telenor?

    Du kan inte ladda kontantkort (fastpris, rörligt, surf eller fast extrasaldo) inne i Mitt Telenor. Däremot kan du göra det på telenor.se/ladda eller via appen Telenor Ladda

Betala fakturan med Swish

  • Hur betalar jag min faktura med Swish?

    1. Logga in i appen Mitt Telenor.

    2. Klicka på Faktura och välj Betala.

    3. Nu öppnas Swish-appen där du betalar som vanligt. Klart!

    Har du familj? Då är det den som står som ägare av abonnemanget som kan betala fakturan med Swish.

    Du kan inte ladda våra kontantkort med Swish. 

  • Registreras en betalning med Swish direkt?

    Nej, det tar några bankdagar, precis som när du betalar via banken. Däremot kommer det stå ”Betalt” i appen Mitt Telenor direkt efter att du genomfört betalningen i Swish. På Mina sidor står fakturan som betald först när betalningen är helt registrerad.

  • Kan jag välja Swish istället för pappersfaktura, autogiro eller e-faktura?

    Nej. Swish är ett sätt att betala en faktura, precis som att internetbanken är ett sätt att betala. Men du kan betala din faktura med Swish, både e-faktura och pappersfaktura. Då loggar du in i Mitt Telenor-appen och följer sedan de här stegen:

    1. Klicka på Faktura och välj Betala.

    2. Nu öppnas Swish-appen där du betalar som vanligt. Klart!

    Du som har autogiro kan inte använda Swish eftersom fakturaloppet dras automatiskt från ditt konto.

  • Jag kan inte betala via Swish, varför?

    Här är några saker som du lätt kan kontrollera:

    • Har du den senaste versionen av appen Mitt Telenor?
    • Har du en obetald faktura, eller är den redan betald?
    • Kolla ditt saldot på ditt bankkonto som är kopplat till Swish. Finns det tillräckligt med pengar på kontot?
    • Har du ett familjeabonnemang? Då är det bara den som står som ägare av abonnemanget som kan betala fakturan via Swish.
    • Har du installerat Swish-appen?

    Har du problem med Swish-appen ska du vända dig till deras kundtjänst.

  • Är det någon avgift för att betala med Swish?

    Det tillkommer ingen extra avgift för att du betalar med Swish. Däremot tar vi ut en avgift för pappersfaktura. Vill du slippa den utgiften kan du byta till autogiro eller e-faktura.

  • Fakturan står som obetald trots att jag betalt via Swish

    I appen Mitt Telenor står fakturan som betald så fort du har betalat med Swish. Däremot dröjer det några bankdagar innan samma information syns på Mina sidor. Står fakturan som obetald på Mina sidor kan du dubbelkolla i appen.

    Om du har e-faktura som skickas till banken kommer fakturan inte stå som betald på din internetbank, även om den alltså är betald.