Var först med det senaste
Uppgradera mobilen utan extra kostnad efter 12 månader så länge den är i bra skick.
Lägg till total frihet
Med vår försäkring Trygg 48 är du garanterad kostnadsfri uppgradering, oavsett skick.
Mobilen får nytt liv
Vi återanvänder din gamla, antingen får den ett nytt hem eller blir till reservdelar.
Kontrollera din mobil
Du kan alltid uppgradera mobilen hos oss, men har mobilen vissa skador får du betala en summa vid uppgraderingen. Jämför din mobil med checklistan
När du har haft din mobil 12 månader kan du uppgradera till en ny, utan att det kostar något extra. Här kan du kolla när du kan uppgradera din mobil hos oss.
Kontrollera din mobil
Du kan alltid uppgradera en fungerande mobil hos oss, men har mobilen vissa skador får du betala en summa vid uppgraderingen. Jämför din mobil med checklistan.
Välj en ny mobil
Börja din beställning här. Du får ett sms när din nya mobil har kommit in till den butik du har valt. Säkerhetskopiera din mobil innan uppgraderingen.
Uppgradera fritt med Trygg 48
Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil – oavsett i vilket skick din gamla är i.
Vi återanvänder din gamla mobil
Det fina med att uppgradera mobilen hos oss är att samtidigt som du får en sprillans ny mobil återanvänder vi din gamla. Antingen får den ett nytt hem eller så plockas den isär och blir till reservdelar. Läs mer om hur vi återanvänder din mobil
Vanliga frågor och svar
-
Saker att tänka på innan du uppgraderar
- Din mobil ska fungera. Har den mindre skador exempelvis repor eller sprickor kan du uppgradera mot att du betalar extra.
- Har du reparerat din mobil ska det ha skett hos en auktoriserad verkstad, som bara använder originaldelar.
- Du ska ha betalat av halva delbetalningen på din mobil för att kunna uppgradera utan att behöva betala extra vid bytet.
- Får du en ny månadskostnad behöver vi göra en ny kreditbedömning.
- Säkerhetskopiera alltid din mobil innan du går till butik. Säkerhetskopian gör det möjligt att föra över all information från din gamla till din nya mobil.
- Har du försäkringen Trygg 48 kan du uppgradera till en ny mobil oavsett i vilket skick din nuvarande är i.
-
Det ser du genom att logga in i Mitt Telenor – antingen här på webben eller i vår app.
Om du är nyfiken på vad din nya månadskostnad skulle bli väljer du den mobil du är intresserad av här. -
Om du har Telenor Change kan du uppgradera din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Telenor Change i Mitt Telenor-appen eller genom att knappa in ditt nummer på den här sidan.
Har du inte Change kan du självklart byta mobil ändå, trots att du har bindningstid kvar. Det gör du genom att uppgradera till ett av våra nya abonnemang. Börja med att välja mobil. Därefter markerar du att du vill förändra befintligt mobilabonnemang under rubriken "Välj hur du vill köpa din mobil". -
Vill du uppgradera innan du har haft din nuvarande mobil i 12 månader, får du en slutfaktura på de delbetalningar som är kvar fram tills att du har betalat av hälften av din nuvarande mobil.
Här kan du se hur länge du har haft din mobil och vilka nya modeller som finns att uppgradera till.
-
Det ser du i Mitt Telenor. Antingen här på webben eller i appen.