Nätsäker Plus

Nätsäker Plus är en försäkring som ingår i vårt mobilabonnemang Obegränsat Plus och hjälper dig när du utsatts för nätkränkning, digitalt intrång eller id-kapning. Du betalar dessutom ingen självrisk!

Hundratusentals utsätts varje år för olika typer av bedrägerier och nätkränkningar i Sverige. Vi vill se till att skydda dig som kund, därför ingår nu försäkringen Nätsäker Plus i vårt mobilabonnemang Obegränsat Plus. Så att du får stöd och hjälp ifall du utsätts för olika typer av digitala brott, som bedrägerier, id-stöld eller nätkränkningar. 

 

Det här ingår i Nätsäker Plus

  Kostnadsfri juridisk rådgivning, 30 tim/år

  Täcker missbruk av BankID och personnummer. Till exempel om någon tar ett lån i ditt namn

  Täcker kapning av betal- och kreditkort

 Täcker ekonomisk förlust vid id-stöld upp till 100 000 kr

 Rättshjälp upp till 100 000 kr

  Täcker rättegångskostnader upp till 3 000 000 kr

  Täcker förlorad arbetsinkomst upp till 15 000 kr

  Täcker kostnad för psykologhjälp upp till 30 000 kr

Om du har utsatts för nätbrott

Om du har utsatts för till exempel oönskad bilddelning, utsatts för id-stöld eller annat brott på nätet som täcks av försäkringen så kan du få hjälp med Nätsäker Plus.

Vid nätkränkning får du hjälp av en jurist som tar direktkontakt med den som utsatt dig för nätkränkningen eller med den plattform där innehållet finns med krav på att bort innehållet.

När det gäller id-stöld, kapning av betalkort eller nätkränkning får du också hjälp att göra en polisanmälan. Sedan täcker försäkringen kostnader vid eventuella rättstvister, din förlorade arbetsinkomst och du kan få hjälp med kostnaden för psykolog.

Så gör du en anmälan

Anmäl id-stöld eller nätkränkning

Anmälan av nätkränkning, id-stöld eller kapning av betalkort görs till vår samarbetspartner Help försäkring.

Öppettider: måndag - torsdag kl 9 - 17, fredag 9 - 16.

Ring 0771-985 200

eller mejla info@helpforsakring.se

Help har också kundportalen Min sida där du kan följa ditt ärende, ladda upp bevis och kommunicera med din jurist.

I Obegränsat Plus ingår också det här:

Skärmförsäkring 

När mobilskärmen går sönder kan det lätt bli dyrt. Men inte om du har Obegränsat Plus och köpt din nya mobil på med delbetalning hos Telenor. Då ingår nämligen skärmförsäkring.  

Först i kön hos kundservice

Du som har Obegränsat Plus prioriteras automatiskt när du ringer vår kundservice med frågor om ditt mobilabonnemang. 

Uppgradera till Trygg 48

Skärmförsäkringen som ingår i Obegränsat Plus täcker endast skärmskador men vår tillvalsförsäkring Trygg 48 täcker alla typer av skador. Om du har Obegränsat Plus får du 100 kr rabatt/mån och betalar då endast 29 kr/månad. Du kan enkelt lägga till Trygg 48 när du köper en ny mobil.

Villkor

Nätsäker Plus gäller så länge du har ett Obegränsat Plus-abonnemang. Om du har Telenor Familj så täcks alla personer, såväl den med huvud-sim som extra-sim, av försäkringen. 

Här kan du läsa fullständiga villkor för Nätsäker Plus

Vi säkrar din vardag

För oss är säkerhet viktigt varje dag. Vi vill att du ska kunna känna dig trygg på nätet, vare sig det är hemma eller på jobbet. Här har vi samlat allt från våra säkerhetsexperters bästa råd och tips till våra olika säkerhetspaket som gör att du kan fortsätta surfa säkert på nätet.