I Filmbutiken kan du hyra film på två sätt. Antingen med din fjärrkontroll eller med appen Telenor Stream. Vi fyller ständigt på med filmpremiärer, klassiker och roligt innehåll för barn.
Hyr med Telenor Stream
Vill du hyra filmer med Telenor Stream väljer du Film-menyn.
Vill du hyra filmer med Telenor Stream väljer du Film-menyn.
Hyr med fjärrkontrollen
Tryck på FILM-knappen på din fjärrkontroll så kommer du till Filmbutiken.
Tryck på FILM-knappen på din fjärrkontroll så kommer du till Filmbutiken.
Nya filmer varje dag
Hyr filmen i 48 timmar. Se den så många gånger du vill.
Kostar mellan 9 och 59 kronor. Betala på din månadsfaktura.
Välj bland toppfilmer från SF Anytime och Nordisk Film.
Vanliga frågor om Telenor Stream
Jag har glömt mitt lösenord till Telenor Stream – vad gör jag?
Gå in på Mitt Telenor och klicka på Återställ lösenord. Skriv in din e-postadress och du kommer då att få ett mejl med instruktioner om hur du gör.
Varför ser jag inte mina nya favoritkanaler?
Ändringar - Har du precis ändrat dina favoritkanaler? Det kan ta upp till en timme innan du kan se de nya. Du måste även logga ut och in på streamingtjänsten, annars dyker inte dina ändringar upp.
Rättigheter - Det kan vara så att vi saknar rättigheter att streama innehållet i den nya kanal du valt. I dagsläget är det inte möjligt att streama innehållet i alla kanaler som finns i våra tv-paket.
Vad kan jag streama?
Du kan titta på det mesta som ingår i ditt tv-paket. I vissa fall kan någon enstaka kanal i tv-paketet saknas. Detta beror på att vi inte har fått tillstånd att streama dem för rättighetsägaren.
Ja, du kan streama på upp till två enheter samtidigt på ditt abonnemang. Undantag kan förekomma.
Vad innebär Kids mode?
Med Kids mode påslaget anpassas innehållet i Telenor Stream till barn. Den aktiveras under fliken som heter Mer i appen, eller i övre högra hörnet på sajten. Det går att hyra film i Kids mode, men då måste du först ange ditt lösenord.
Kan jag använda Telenor Stream utanför hemmet eller utanför Sverige?
Så länge du är uppkopplad och befinner dig inom EU:s gränser är de flesta kanaler tillgängliga.
Om du streamar till en mobiltelefon ska den ha ett svenskt abonnemang. Om du har ett mobilabonnemang från Telenor kan du använda Telenor Stream inom EU utan att det dras data från din surfmängd.
Tar Telenor Stream av den surfpott jag har på mitt mobilabonnemang?
Nej, om du har Telenor som mobiloperatör dras ingenting från din mobilpott när du streamar till din app. Det gäller även om du befinner dig inom EU.
Om du däremot har en annan operatör tar Telenor Stream av ditt mobilabonnemangs surfpott när du använder 3G eller 4G. Streamar du via ett wifi-nätverk så drabbas inte din surfpott.
Här är en ungefärlig uppskattning på hur mycket datamängd som går åt:
• De lägsta upplösningarna drar ungefär 300 mb/timme. • Mediumkvalitet tar ungefär 700 mb/timme av din datatrafik. • Högupplöst film drar cirka 3 gb/timme, till exempel när du streamar en film i hd-kvalitet.
Kan jag använda Telenor Stream i utlandet?
Ja, inom EU eller om enheten du surfar på är uppkopplad via wifi. Om du har ett mobilabonnemang från Telenor kan du använda Telenor Stream inom EU utan att det dras data från din surfmängd.
Hur loggar jag in på Telenor Stream första gången?
Det saknas kanaler när jag loggar in på Telenor Stream – varför?
Vissa av kanalerna i tv-paketet saknas. Detta beror på att vi inte har fått tillåtelse att distribuera dem i Telenor Stream för rättighetsägaren.
Du som har grundpaketet Flex kan enkelt byta dina favoritkanaler en gång i månaden. Logga in på Mitt Telenor och gör bytet under Mina tjänster/Tv. Bytet gäller både för Telenor Stream och din tv.
Det kan ta upp till en timme innan bytet börjar gälla. Logga ut och sen in igen på sajten eller appen för att uppdateringarna ska synas.
Jag har glömt mina inloggningsuppgifter till Telenor Stream – hur gör jag?
Gå in på Mitt Telenor och klicka på Återställ lösenord. Skriv in din e-postadress och du kommer då att få ett mejl med instruktioner om hur du gör.
Varför måste jag uppdatera mitt abonnemang när jag vill starta en film?
Du har antagligen försökt att starta en film som inte ingår i ditt abonnemang. Exempelvis en film som ingår i Viasats eller C Mores paket.
Om du vill se filmer och serier från Viasat eller C More kan du utöka ditt abonnemang via kundservice på 020-222 222. Eller genom att logga in på Mitt Telenor och ändra själv.
Vilka enheter kan jag streama till?
Hur snabb surf behöver jag för att streama?
När man streamar behöver man ha en uppkoppling på minst 6 Mbit/s. Om du streamar via Apple TV är det 10 Mbit/s som gäller.
Gå in på Bredbandskollen och starta en mätning. Det är nedladdningshastigheten du ska titta på.
Kan jag se Telenor Stream om mitt tv-abonnemang ingår i lägenhetshyran?
Det beror på vilket avtal din fastighetsägare har med oss. Gå in på aktiveringsportalen för att se om Telenor Stream är inkluderat i din hyra.
Om din fastighetsägare inte har inkluderat Telenor Stream kan du själv uppgradera ditt grundabonnemang. Det gör du genom att ringa vår kundservice på 020-222 222.
Var kan jag se vilka filmer jag hyrt?
Gå in på Mitt Telenor. Där kan du även hitta dina fakturor.
Vad händer om jag ändrar mitt tv-paket?
Dina nya kanaler kommer att uppdateras automatiskt i Telenor Stream. Det kan ta upp till en timme innan ändringarna syns. Logga ut och in igen för att se uppdateringarna.