Telenor Stream

Du använder Telenor Stream till att streama filmer, serier och tv-kanaler på mobilen, surfplattan, datorn eller tv:n. Telenor Stream finns både som app och i webbläsaren och ingår i alla våra tv-paket. 

Titta på Telenor Stream  

Aktivera Telenor Stream

Köp tv-paket med Telenor Stream 

Köp streamat tv-paket med Telenor Stream

Telenor Stream.

 

Ingår i alla tv-paket

Streama enkelt via Telenor Stream-appen när det passar dig.

 

Tar inte av mobilsurfen

När du är mobilkund hos oss får du titta på Telenor Stream utan att vi drar någon mobilsurf.

 

Streama utomlands

Gäller utan extra kostnad i hela EU och EES.

Just nu tittar andra på:

telenorstream-popular-okt-2020-1000x493.jpg

 Tre steg till Telenor Stream 

1

Bli tv-kund

Välj innehåll genom köpa ett tv-paket med tv-box eller ett streamat tv-paket.

2

Skapa inlogg

Det gör du genom att gå till aktiveringssidan.

3

Ladda ned

Hyr film i Hyrbutiken

Action, romantisk komedi eller underhållning för barnen? I Hyrbutiken hittar du toppfilmer för alla smaker. Hyr enkelt via Telenor Stream eller fjärrkontrollen.

Vanliga frågor om Telenor Stream

  • Gå in på telenor.se/aktivera-stream. Längs ned på sidan hittar du en länk för återställning av lösenord. Skriv in din e-postadress (som även är ditt användarnamn) och klicka sedan på Skicka. Sedan får du ett mejl med instruktioner.

  • Har du precis ändrat dina favoritkanaler? Det kan ta upp till en timme innan du kan se de nya. Du måste även logga ut och in på streamingtjänsten, annars dyker inte dina ändringar upp.

    Bra att veta: Det kan vara så att vi saknar rättigheter att streama innehållet i den nya kanal du valt. I dagsläget är det inte möjligt att streama innehållet i alla kanaler som finns i våra tv-paket.

  • Du kan titta på det mesta som ingår i ditt tv-paket på Telenor Stream. I vissa fall kan någon enstaka kanal i tv-paketet saknas. Detta beror på att vi inte har fått tillstånd att streama dem för rättighetsägaren.

    Du kan även enkelt hyra film via streamingtjänsten.

  • Ja, du kan streama på upp till två enheter samtidigt på ditt abonnemang.

  • Så länge du är uppkopplad och befinner dig inom EU:s gränser är de flesta kanaler tillgängliga.

    Om du streamar till en mobiltelefon ska den ha ett svenskt abonnemang. Om du har ett mobilabonnemang från Telenor kan du använda Telenor Stream inom EU utan att det dras data från din surfmängd.

  • Nej, om du har ett Telenor-abonnemang dras ingenting från din surf när du streamar till din app. Det gäller även om du befinner dig inom EU. Kontantkort har inte fri streaming i Telenor Stream.

    Om du däremot har en annan operatör tar Telenor Stream av din surf när du använder 3G eller 4G. Streamar du via ett wifi-nätverk så påverkas inte din surf.

    Här är en ungefärlig uppskattning på hur mycket datamängd som går åt:

    • De lägsta upplösningarna drar ungefär 300 mb/timme.
    • Mediumkvalitet tar ungefär 700 mb/timme av din datatrafik.
    • Högupplöst film drar cirka 3 gb/timme, till exempel när du streamar en film i hd-kvalitet.

  • Ja, inom EU eller om enheten du surfar på är uppkopplad via wifi. Om du har ett mobilabonnemang från Telenor kan du använda Telenor Stream inom EU utan att det dras data från din surfmängd.

  • Gör så här:

    1. Gå in på telenor.se/aktivera-stream
    2. Skriv in ditt personnummer och ditt kundnummer (utom de tre sista siffrorna) och klicka sedan på Aktivera. Tips! Ditt kundnummer hittar du på din faktura.
    3. Fyll i din e-postadress, detta blir även ditt användarnamn.
    4. Välj ett lösenord som har minst nio tecken, en siffra och en stor bokstav. Memorera lösenordet, du får inget mejl med lösenordet.
    5. Klicka på Skapa konto. Telenor Stream är nu aktiverat.
    6. Ladda ned Telenor Stream i App Store eller Google Play. Du kan också titta via stream.telenor.se.
  • Om du kan se vissa kanaler på din tv men inte i Telenor Stream så beror det på att vi inte har fått tillåtelse att distribuera dem där.

    Du som har tv-paketet Flex kan enkelt byta dina favoritkanaler en gång i månaden i Mitt Telenor. Bytet gäller för både Telenor Stream och din tv.

    Det kan ta upp till en timme innan bytet börjar gälla. Logga ut och sen in igen på sajten eller appen för att uppdateringarna ska synas.

  • Du har antagligen försökt att starta en film som inte ingår i ditt abonnemang. Exempelvis en film som ingår i Viasats eller C Mores paket.

    Om du vill se filmer och serier från Viasat eller C More kan du utöka ditt abonnemang via kundservice på 020-222 222. Eller genom att logga in på Mitt Telenor och ändra själv.

  • I datorn
    Gå till adressen stream.telenor.se och logga in.

    I mobilen och surfplattan
    För att kunna använda tjänsten i din mobil och surfplatta behöver du ladda ned appen Telenor Stream. Appen finner du i Appstore och Google Play.

    På tv:n
    För att nå tjänsten via din tv kan du använda Google Chromecast alternativt ladda ner appen Telenor Stream till Apple TV gen 4 och nyare.

  • När man streamar behöver man ha en uppkoppling på minst 6 Mbit/s. Om du streamar via Apple TV är det 10 Mbit/s som gäller.

    Gå in på Bredbandskollen och starta en mätning. Det är nedladdningshastigheten du ska titta på.

  • Du behöver uppgradera operativsystemet. Om inte uppgradering längre finns tillgänglig för din mobil/surfplatta kan du lägga till det nödvändiga certifikatet själv. Gör det på Comodo från den mobil eller surfplatta du vill streama på.

    Ladda ner det nya rotcertifikatet genom att trycka på ”comodorsacertificationauthority.crt” längst ner på sidan. Det bör komma upp en informationsruta om att lägga till ett CA-certifikat som ska användas för ”VPN och program” – bekräfta med ”OK” (eller motsvarande).

    Du kan även öppna Inställningar > Säkerhet > Installera certifikat från lagring (eller motsvarande) och letar upp det nedladdade certifikatet. Det kan hända att mobilen/surfplattan kräver att du fyller i ett certifikatsnamn. Då kan du fylla i valfritt namn, förslagsvis ”Comodo”.

  • Det beror på vilket avtal din fastighetsägare har med oss. Gå in på aktiveringsportalen för att se om Telenor Stream är inkluderat i din hyra.

    Om din fastighetsägare inte har inkluderat Telenor Stream kan du själv uppgradera ditt grundabonnemang. Det gör du genom att ringa vår kundservice på 020-222 222.

  • Logga in i Mitt Telenor. Där hittar du dina fakturor. På fakturan står vilka filmer du har hyrt.

  • Dina nya kanaler kommer att uppdateras automatiskt i Telenor Stream. Det kan ta upp till två timmar innan ändringarna syns. Logga ut och in igen för att se uppdateringarna. 

hero-stream-tag-surfplatta-mamma-son-1080x607.jpg