Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 119 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta).
Är du kund sedan tidigare?
Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more.
Du kan se eventuell bindningstid i Mitt Telenor under Abonnemang. Där väljer du den användare du är intresserad av att se bindningstid för. Våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06) har ingen bindningstid. Enklare, tycker vi.
Om du har ett abonnemang som är tecknat, förlängt eller aktiverat efter 1 maj 2014 är uppsägningstiden en månad.
Om du tecknade eller aktiverade ditt abonnemang före 1 maj 2014 är uppsägningstiden tre månader.
Om du förlängde ditt abonnemang före 1 maj 2014 och inte bytte abonnemangsform när bindningstiden löpte ut är uppsägningstiden tre månader.
I appen Mitt Telenor under Abonnemang > Se mina avtal, kan du se när du senast tecknade ett nytt abonnemang eller förlängde ett befintligt.
Bredband, tv och hemtelefoni
På Mitt Telenor Webb hittar du information gällande bredband, tv och hemtelefoni.
Så här klickar du dig fram:
Först ser du alla dina abonnemang. Klicka på Mina sidor för bredband och tv på ditt bredbandsabonnemang.
Klicka på Mina tjänster i toppmenyn.
Klicka på Bredband i menyn till vänster.
Mobilt bredband
För mobilt bredband har vi ingen bindningstid. Uppsägningstiden är en månad.
Vi har nu löst problemet som tidigare påverkade möjligheten att ringa och surfa via 3G-nätet. Om du fortfarande har problem kan du testa att starta om din mobiltelefon eller ditt mobila bredband.
Hur du gör för att byta mobilabonnemang beror på vilket abonnemang du har idag.
Har du ett av våra äldre mobilabonnemang, till exempel Telenor Frihet, kan du när som helst välja att byta till något av våra nya abonnemang. Byta mobilabonnemang
Har du redan något av våra nya abonnemang (tecknat f r o m 2018-09-06) så byter du abonnemang genom att byta surfmängd. Byta surfmängd
Hur gör man för att överlåta eller ta över ett abonnemang?
Mobilabonnemang
Information om hur du överlåter privat- och företagsabonnemang samt överlåtelse från dödsbo hittar du här.
Bredband, hemtelefoni via bredband och tv
Om du vill överlåta ditt bredbandsabonnemang, hemtelefoniabonnemang eller tv-abonnemang, eller ta över någon annans, fyller ni i denna överlåtelseblankett.
Hur byter jag surfmängd på mitt mobilabonnemang?
Det beror lite på vilket abonnemang du har. Här hittar du all information om hur du byter surfmängd.
Hur lägger jag till och tar bort tjänster på mitt mobilabonnemang?
För att kunna avsluta ett abonnemang behöver du som är betalningsansvarig ringa kundservice på 020 - 222 222 så hjälper vi dig. Vi har öppet på vardagar klockan 8-19.
Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.
Min tv-tjänst fungerar dåligt eller inte alls
Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker. Under sektionen Felsökning har vi samlat guider till de vanligaste problemlösarna: Felsökning (kabel) och Felsökning (fiber).
Jag har en iPhone och har problem med vissa samtal, vad kan det bero på?
Det kan bero på ett tillfälligt problem med iPhone och samtal via via 4G-nätet, så kallade VoLTE-samtal. Under vissa av den sortens samtal hör den som ringer inte ringtonen eller så bryts samtalet om mottagaren inte svarar inom 10 sekunder.
Problemet kommer att lösas när nästa version av operativsystemet iOS (version 12.2) till iPhone blir tillgängligt. Du kommer att få ett meddelande under Inställningar i din iPhone när nästa version finns. Preliminärt i slutet av mars 2019.
Tills dess har vi en lösning på problemet. Du behöver stänga av samtal över 4G samt Wifi-samtal i din iPhone.
Gör först så här: 1. Välj Inställningar och därefter Mobilnät 2. Välj Alternativ för mobildata och sedan Aktivera 4G 3. Välj Endast data
Sedan gör du så här: 1. Välj Inställningar 2. Välj Mobilnät 3. Välj WiFi-samtal och välj därefter Av