Vanliga frågor

  • Vad gäller när jag reser utomlands?

    Reser du inom EU/EES funkar det som hemma och till samma pris. Har du abonnemangen Telenor Frihet tar du med dig all din surf på din resa inom EU/EES och har du något av våra äldre abonnemang så tar du med dig en del av din surfpott.

    Här kan du se vad som gäller för ditt abonnemang.

    I appen Mitt Telenor kan du se vilket abonnemang du har.

    Ska du resa utanför EU/EES hittar du all information om priser här.

    Här kan hittar du bra information innan och under din resa utomlands.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Vill du byta ditt abonnemang gör du det enkelt på Telenor.se

    Har du bindningstid kvar på Frihet eller något annat abonnemang? Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 så löser vi det.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang Frihet.

  • Kan jag surfa obegränsat med Frihet Obegränsat i utlandet?

    Nästan. Totalt har du 100 GB/månad att surfa för inom EU/EES, Thailand, Malaysia och Myanmar (Burma) om du har abonnemanget Frihet Obegränsat. 100 GB gäller för dig och din familj om du har Telenor Familj. Du kan fördela de 100 GB mellan dina familjemedlemmar  i appen Mitt Telenor.

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

    I appen kan du också se när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang. Om du förlänger ditt abonnemang kan du vid beställning välja att behålla ditt nummer.

  • Hur beställer jag ett nytt sim-kort/ny sim-kortstorlek?

    Det gör du på Mina sidor, under fliken för Abonnemang. Det kostar 250 kr. Ditt gamla kort fungerar tills du börjar använda det nya. Det nya börjar fungera direkt när du stoppar in det. Ditt nya sim-kort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har. 

  • Hur tar jag bort röstbrevlådan?

    Det gör du via Mina sidor. Tänk på att alla meddelanden och hälsningsfraser kommer raderas.

Lätt att fixa i Mitt Telenor eller på Mina sidor

I Mitt Telenor-appen och på Mina sidor kan du bland annat köpa Extra surf, ta reda på din PUK-kod, se dina senaste 18 fakturor. Här kan du läsa mer om vad du kan göra. Vid stöld/förlust gör du en skadeanmälan här.

Kvinna på kafé lyssnar på musik från en iPhone med Apple-hörlurar

Driftinformation & felsökning

Om du upplever att samtal bryts eller att sms inte kommer fram så kan det bero på en driftstörning. Du hittar information om aktuella driftstörningar här
Står det inget om driftstörningar kan du enkelt felsöka på egen hand. Du hittar guider för felsökning här.

Kontakta Telenor Kundservice

Behöver du komma i kontakt med oss? Inga problem, så gör du:

Från din Telenormobil: 222 eller 020 222 222
Om du inte har en Telenormobil: 020 222 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Alla dagar 08.00-22.00

Det är kostnadsfritt att ringa oss om du gör det från Sverige. Med din Telenormobil är det gratis att ringa oss, oavsett var i världen du befinner dig.

Kvinna på kafé lyssnar på musik från en iPhone med Apple-hörlurar

Vissa tider är det många som ringer till oss. För att undvika långa kötider kan du med enkelhet försöka lösa ditt ärende via appen Mitt Telenor eller Mina sidor.

Maila oss

Det går även bra att skicka ett mail till oss här

Vanliga frågor

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig. Vi behöver tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget.

  • Jag har en trasig/stulen mobil och försäkring hos er, hur gör jag en skadeanmälan?

    Kolla här. Där står allt om hur du gör en skadeanmälan om du t.ex. tappat bort din telefon eller om den blivit stulen. 

  • Varför slutar ni med dygnet runt service på telefon?

    Vi vill och behöver vara där våra kunder är och då fler och fler söker hjälp och service i olika digitala kanaler har vi valt att omfördela oss så att du som kund alltid ska få svar i den kanal du önskar. Detta gör att vi stänger den tiden då det kommer in minst antal ärenden, det vill säga 22.00-08.00. 

  • Vad gör jag om jag behöver hjälp utanför era öppettider?

    Du kan ladda ner Mitt Telenorappen där du bland annat kan se surfsaldo, köpa extra surf, fördela surfen och få information om ditt abonnemang, bindningstid, uppsägningstid och Telenor Change.

    Du kan gå in på Mina sidor där du även kan spärra abonnemang/mobil, se fakturor och hantera tjänster.

    Du kan även slå 222 och använda dig av våra talsvarstjänster.