Vanliga frågor just nu

  • När kan jag förköpa iPhone X?

    Förköpet av iPhone X startar den 27:e oktober.

    Vill du läsa mer eller hålla dig uppdaterad om iPhone X kan du göra det här.

     

  • Kan jag se vilka leveranstider ni har på iPhone 8 även fast jag inte köpt än?

    Ja, absolut! Gå in på den mobil du är intresserad av och välj minnestorlek och färg. Då ser du beräknad leveranstid. Generellt ligger leveranstiden på 1-3 dagar.

    Se leveranstider och köp iPhone 8

    Se leveranstider och köp iPhone 8 Plus

  • Vad gäller när jag reser utomlands?

    Reser du inom EU/EES funkar det som hemma och till samma pris. Har du abonnemangen Telenor Frihet tar du med dig all din surf på din resa inom EU/EES och har du något av våra äldre abonnemang så tar du med dig en del av din surfpott.

    Här kan du se vad som gäller för ditt abonnemang.

    I appen Mitt Telenor kan du se vilket abonnemang du har.

    Ska du resa utanför EU/EES hittar du all information om priser här.

    Här kan hittar du bra information innan och under din resa utomlands.

  • Hur byter jag abonnemang?

    Vill du byta ditt abonnemang gör du det enkelt på Telenor.se

    Har du bindningstid kvar på Frihet eller något annat abonnemang? Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 så löser vi det.

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang Frihet.

    Har du Telenor Frihet kan du byta upp dig till en högre surfmängd. Det går också bra att i efterhand byta tillbaka till den surfnivå du hade från början. 

  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

    I appen kan du också se när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang.

    Besvarade det här din fråga?
    Tack för ditt svar!
  • Hur beställer jag ett nytt sim-kort/ny sim-kortstorlek?

    Det gör du på Mina sidor, under fliken för Abonnemang. Det kostar 250 kr. Ditt gamla kort fungerar tills du börjar använda det nya. Det nya börjar fungera direkt när du stoppar in det. Ditt nya sim-kort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har. 

  • Varför kan jag inte logga in på mina Mina sidor?

    Om du har problem att logga in på Mina sidor kan det bero på flera olika saker. Kanske kan vår guide hjälpa dig. Vi håller tummarna.

Lös det själv!

I Mitt Telenor-appen och på Mina sidor kan du bland annat

  • se dina fakturor
  • se hur mycket surf du har kvar
  • dela ut surf
  • se vad som gäller för dig och ditt abonnemang

Läs om vad mer du kan göra.

Driftinformation & felsökning

Om du upplever att samtal bryts eller att sms inte kommer fram så kan det bero på en driftstörning. Du hittar information om aktuella driftstörningar här
Står det inget om driftstörningar kan du enkelt felsöka på egen hand. Du hittar guider för felsökning här.

Täckningskarta

Vill du se täckningen för ett specifikt område och vilka hastigheter du kan komma upp i klicka här.

Allt om surfplattor och mobila bredband

Kom igång, uppgradera, byt lösenord, förbättra hastigheten. Här visar vi dig hur du ska göra.

Vanliga frågor

  • Hur avslutar jag mitt abonnemang?

    För att kunna avsluta ett abonnemang behöver vi tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget. Ring oss på 020-222 222 så ser vi till att hjälpa dig.

  • Jag har en trasig/stulen mobil och försäkring hos er, hur gör jag en skadeanmälan?

    Kolla här. Där står allt om hur du gör en skadeanmälan om du t.ex. tappat bort din telefon eller om den blivit stulen. 

  • Var hittar jag villkor, blanketter och prislistor?

    Du hittar all information du behöver gällande villkor och blanketter här.

    För både aktuella och äldre prislistor hittar du fullständig information här

  • Vad gör jag om jag behöver hjälp utanför era öppettider?

    Du kan ladda ner Mitt Telenorappen där du bland annat kan se surfsaldo, köpa extra surf, fördela surfen och få information om ditt abonnemang, bindningstid, uppsägningstid och Telenor Change.

    Du kan gå in på Mina sidor där du även kan spärra abonnemang/mobil, se fakturor och hantera tjänster.

    Du kan även slå 222 och använda dig av våra talsvarstjänster.

 

Logga in
Mina sidor eller Mitt Telenor.

Ring
Här hittar du alla telefonnummer till oss.

Mail
Klicka här för att maila oss.

Butik
Adress och öppettider hittar du här.

Driftstörningar

Du hittar mer information om alla aktuella driftstörningar här