Just nu är det många som undrar...

  • Hur byter jag abonnemang?

    Vill du byta ditt abonnemang gör du det enkelt här på Telenor.se

    Har du bindningstid kvar på Frihet eller något annat abonnemang? Ta kontakt med Kundservice på 020-222 222 så löser vi det. 

    Du kan byta abonnemang en gång per månad, tidigast två månader efter att du tecknat abonnemanget. Det går endast att byta till något av våra aktuella abonnemang Frihet.

    Har du Telenor Frihet kan du byta upp dig till en högre surfmängd. Det går också bra att i efterhand byta tillbaka till den surfnivå du hade från början. Om du väljer att byta abonnemang så ändras inte din bindningsrabatt utan den ligger kvar på samma nivå som när du tecknade abonnemanget.

  • Vad händer när bindningstiden löper ut?

    När bindningtiden går ut kommer bindningsrabatten och en eventuell åldersrabatt att försvinna. Abonnemanget kommer fungera precis som tidigare. Du kan välja att förlänga ditt abonnemang och få ny bindningsrabatt. Du kan se vilket datum din bindningstid löper ut i Mitt Telenor-appen eller på Mina sidor.

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Hur gör jag för att behålla mitt nummer?

    När du gör din beställning av ett nytt abonnemang kan du i samband med att du fyller i dina personuppgifter välja Flytta mitt nuvarande nummer från en annan operatör.

    För att flytta (portera) ditt nuvarande nummer från en annan operatör, måste du vara registrerad som ägare på det nummer du vill flytta. Du får inte heller inte ha någon bindningstid kvar hos din tidigare operatör.

    Läs mer om flytt av nummer (även kallat nummerportering) här

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    Om du har Telenor Change kan du byta din mobil även om du har bindningstid kvar. Du kan se om du har Change, antingen i Mitt Telenor-appen, eller på Mina sidor

    I appen kan du också se när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang.

    Läs mer om appen.

    Är ditt problem löst?
    Tack för ditt svar!
  • Hur fungerar Telenor Familj?

    Har du abonnemangen Frihet med 20, 40, 60 eller Obegränsat GB surf fungerar Telenor Familj som ett huvudabonnemang. Till abonnemanget kan du lägga till användare. Varje användare har ett individuellt sim-kort och ett eget mobilnummer. Surfen som kommer med huvudabonnemanget delar ni på. Läs mer om vår familjelösning här. 

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Hur beställer jag ett nytt sim-kort/ny sim-kortstorlek?

    För att beställa ett nytt sim-kort går du in på Mina sidor, och klickar på den lila knappen Abonnemang i menyn. Eller klicka här så kommer du rätt direkt efter att du har loggat in.

    Ett nytt sim-kort kostar 29 kr. Ditt gamla kort fungerar tills du börjar använda det nya. Det nya börjar fungera direkt när du stoppar in det. Ditt nya sim-kort är ett multi-simkort, vilket innebär att det kommer i alla storlekar och fungerar oavsett vilken mobil och modell du har. 

    Har du kontantkort hittar du information här om hur du beställer ett nytt sim-kort. 

    Besvarade det här din fråga?
    Din kommentar används för att förbättra telenor.se. Vi har inte möjlighet att besvara kundärenden här.
    Tack för ditt svar!
  • Varför kan jag inte logga in på mina Mina sidor?

    Om du har problem att logga in på Mina sidor kan det bero på flera olika saker. Kanske kan vår guide hjälpa dig. Vi håller tummarna.

En hand som håller i en telefon som visar första sidan i appen Mitt Telenor. Man ser bland annat hur mycket personen har surfat, och hur mycket surf som finns kvar.

Få koll och håll koll

Mitt Telenor-appen har du allt samlat på ett ställe. Du kan bland annat:

  • Se vilket abonnemang du har
  • Kolla din bindningstid 
  • Ta reda på hur mycket surf du har kvar
  • Se dina betalda och obetalda fakturor
  • Betala din faktura med Swish
  • Hålla koll på kostnad per användare 
  • Följa dina kostnader månad för månad

Hämta i App StoreLadda ned på Google Play

Här finns svar på din fråga

Sök på det du undrar över. Till exempel "ställa in röstbrevlåda", "ladda kontantkort", "ny mobil".
Stäng

Det verkar som att du söker på ett personnummer, telefonnummer eller en mailadress. Prova att söka på ett ord eller en fråga istället.

Vanliga frågor och svar om
    Se alla resultat
    Just den frågan har vi faktiskt inget svar på :-)

    Inget förslag hittades

    Driftstörningar

    • Bengtsfors: Beräknad åtgärdat kl. 23 feb kl. 10:41 Läs mer

    Du hittar mer information om alla aktuella driftstörningar här

    Logga in
    Mina sidor eller Mitt Telenor.

    Kontakta oss
    Här hittar du våra kontaktuppgifter.

    Butik
    Adress och öppettider hittar du här.