Kundservice
Vad behöver du hjälp med?
Vanliga frågor just nu
-
Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.
Ny kund?
- Första fakturan
Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan. - Trygg 48
Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 119 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta).
Kund sedan tidigare?
- Har du gjort ändringar?
Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more. - Har du köpt en tjänst?
En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan.
Mobilabonnemang?
- Har du bytt surfmängd?
- Har du sms:at till utlandet?
Se priser för olika zoner. - Har du skickat betal-sms?
Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar. - Har du betalat parkering med mobilen?
- Har du köpt en app till din iPhone?
Om du har "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store kommer kostnaden för appen på fakturan.
Undrar du över något som står på fakturan? - Första fakturan
-
Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.
-
Du ser eventuell bindningstid i Mitt Telenor här på webben. Har du mobilabonnemang ser du det även i vår app.
Kom igång med ditt bredband
På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför bredbandet inte funkar.
Ändra och överlåta
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang
Avsluta Telenor Stream Film & Serier -
Absolut, du kan byta hastigheten en gång i månaden. Ring oss bara på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
-
Du byter abonnemang enkelt i appen Mitt Telenor. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Läs mer här -
Mobilabonnemang
Information om hur du överlåter privat- och företagsabonnemang samt överlåtelse från dödsbo hittar du på sidan om överlåtelse av mobilabonnemang.
Bredband, hemtelefoni via bredband och tv
Blanketter för överlåtelse av bredbandsabonnemang, hemtelefoniabonnemang eller tv-abonnemang hittar du på sidan om överlåtelse av tv, bredband eller hemtelefoni via bredband.
-
Det gör du i Mitt Telenor-appen. Allt om att byta surfmängd
Felsökning, installation och skada
-
På telenor.se/surfa-nu hittar du allt om hur du kommer igång med ditt bredband.
-
Absolut! På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför det inte fungerar.
Till telenor.se/surfa-nu -
Kolla in våra guider för hur du går tillväga
Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.
-
Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker. Under sektionen Felsökning har vi samlat guider till de vanligaste problemlösarna: Felsökning (kabel) och Felsökning (fiber).