Kundservice
Vad behöver du hjälp med?
Vanliga frågor just nu
-
Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.
Ny kund?
- Första fakturan
Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan. - Trygg 48
Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 119 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta).
Kund sedan tidigare?
- Har du gjort ändringar?
Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more. - Har du köpt en tjänst?
En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan.
Mobilabonnemang?
- Har du bytt abonnemang?
Byte till ett av våra nya abonnemang kan påverka din månadskostnad. - Har du sms:at till utlandet?
Se priser för olika zoner. - Har du skickat betal-sms?
Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar. - Har du betalat parkering med mobilen?
- Har du köpt en app till din iPhone?
Om du har "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store kommer kostnaden för appen på fakturan.
Undrar du över något som står på fakturan? - Första fakturan
-
Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.
-
Mobiltelefoni
Läs om bindningstid och uppsägningstid på mobilabonnemang här
Bredband, tv och hemtelefoni
I Mitt Telenor här på webben hittar du information gällande bredband, tv och hemtelefoni.Så här klickar du dig fram:
- Först ser du alla dina abonnemang. Klicka på Mina sidor för bredband och tv på ditt bredbandsabonnemang.
- Klicka på Mina tjänster i toppmenyn.
- Klicka på Bredband i menyn till vänster.
Mobilt bredband
För mobilt bredband har vi ingen bindningstid. Uppsägningstiden är en månad.
Kom igång med ditt bredband
På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför bredbandet inte funkar.
Väntar du på din nya iPhone?
Har du köpt en iPhone i 12-serien? Här hittar du allt om köplats och leverans. Håll dig uppdaterad ända tills du har din nya iPhone i handen.
Leveransinfo för nya iPhone
Ändra och överlåta
-
På följande sidor kan du läsa mer om hur du säger upp ditt abonnemang:
Avsluta mobilabonnemang
Avsluta tv- och bredbandsabonnemang
Avsluta Telenor Stream Film & Serier -
Absolut, du kan byta hastigheten en gång i månaden. Ring oss bara på 020-222 222 så hjälper vi dig.
-
-
Du byter abonnemang enkelt i appen Mitt Telenor. I appen väljer du Abonnemang och sedan Ändra surfmängd. Du kan också självklart kontakta oss på 020-222 222 eller komma in till någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Har du ett av våra äldre mobilabonnemang, till exempel Telenor Frihet, finns det vissa saker som är bra att veta innan du byter abonnemang till något av våra nya.
Läs mer här -
Mobilabonnemang
Information om hur du överlåter privat- och företagsabonnemang samt överlåtelse från dödsbo hittar du på sidan om överlåtelse av mobilabonnemang.
Bredband, hemtelefoni via bredband och tv
Blanketter för överlåtelse av bredbandsabonnemang, hemtelefoniabonnemang eller tv-abonnemang hittar du på sidan om överlåtelse av tv, bredband eller hemtelefoni via bredband.
-
Det beror lite på vilket abonnemang du har. Här hittar du all information om hur du byter surfmängd.
Felsökning, installation och skada
-
På telenor.se/surfa-nu hittar du allt om hur du kommer igång med ditt bredband.
-
Absolut! På telenor.se/surfa-nu får du hjälp oavsett om du just packat upp routern ur lådan, eller redan kommit en bit och undrar varför det inte fungerar.
Till telenor.se/surfa-nu -
Kolla in våra guider för hur du går tillväga
Om du har en fråga om ett pågående skadeärende kan du kontakta vår skadeanmälanavdelning på 08-420 038 99.
-
Upplever du frysningar av bilden eller andra störningar? Eller är det helt svart i rutan? Det kan bero på flera saker. Under sektionen Felsökning har vi samlat guider till de vanligaste problemlösarna: Felsökning (kabel) och Felsökning (fiber).