Hjälp med abonnemang

Här hittar du allt du behöver veta om ditt abonnemang: hur du köper nytt, hur du ändrar abonnemangstyp eller surfmängd, hur du förlänger det, med mera. 

Skaffa nytt abonnemang

Vi har abonnemang som passar alla: För dig som surfar mycket och för dig som surfar lite. För hela familjen, eller bara till dig själv. Du väljer själv – utifrån dina behov. Här får du veta mer och kan teckna abonnemang. Du som är ny hos oss kan enkelt flytta med ditt nummer, läs mer här kan du.

Bindningstid & uppsägningstid

Du kan välja med 24 månaders bindningstid eller helt utan bindningstid. Uppsägningstiden för nya abonnemang är en månad.

Byta abonnemang

Du som har Telenor Frihet med bindningstid och vill byta surfmängd: Ring oss på 020-222 222 så hjälper vi dig att byta surfmängd.

Du som har Telenor Frihet utan bindningstid kvar och vill byta surfmängd: Då klickar du här och byter till det abonnemang du önskar.

Du som har ett äldre Telenorabonnemang och vill byta till Telenor Frihet: Det gör du här på telenor.se.

Byta surfmängd

Du som har Telenor Frihet kan du byta upp dig till en högre surfmängd. Under bindningstiden kan du däremot inte byta till en lägre surfmängd. Exempel: Om du skaffar Telenor Frihet 40 GB kan du inte byta till 20 GB. Däremot går det bra att byta till 60 GB. Du kan alltid byta tillbaka ned till din ursprungliga surfmängd (det vill säga 40 GB i exemplet vi använder här). Kontakta oss på 020-222 222 så hjälper vi dig byta surfmängd.

Bindningstiden påverkas inte av att du byter surfmängd, den räknas fortfarande från det ursprungliga startdatumet.

Bindningsrabatten ändras inte om du väljer att byta surfmängd, utan den ligger kvar på samma nivå som när du tecknade abonnemanget.

När bindningstiden går ut kan du byta till vilket abonnemang du vill.

Förlänga abonnemang

Du kan tidigast förlänga ditt abonnemang när det återstår 6 månader av din gamla bindningstid. Du gör det enkelt här.

Överlåta abonnemang

Här kan du läsa om hur du överlåter ditt abonnemang till någon annan, eller tar över någon annans abonnemang.

Avsluta abonnemang

För att kunna avsluta ett abonnemang behöver vi tala med den som står som betalningsansvarig på abonnemanget. Ring oss på 020-222 222 (endast vardagar kl. 8-21) så hjälper vid dig.