Sök på din order av iPhone X

Går du i iPhone X- eller iPhone 8-tankar? 

Här hittar du svar på vanliga frågor som rör köpet av din nya bästis.

Vanliga frågor och svar

  • När får jag min nya iPhone X?

    Fyra dagar efter att du har gjort din beställning får du ett sms med information om din leverans. Här kan du med det ordernummer du har fått se leveransinfo för just din mobil.

  • Kan jag se vad för leveranstider ni har för iPhone X och iPhone 8, även om jag inte har köpt någon än?

    Javisst, här ser du leveranstider för iPhone X:

    iPhone X 64 GB 
    Rymdgrå: I lager - Välj expressleverans så får du din nya kompis nästa vardag.
    Silver: Vecka 50-51

    iPhone X 256 GB
    Rymdgrå: Vecka 1-2 2018
    Silver: Vecka 51-52

    iPhone 8/Plus har vi i lager och levereras vanligtvis efter 2-3 arbetsdagar beroende på vilket leveransalternativ du valt. 

  • Varför funkar det inte att söka på leveransen av min iPhone X?

    Har du fyllt i rätt personnummer/organisationsnummer på rätt ställe?

    Har du rätt ordernummer och är det rätt ifyllt?
    Du hittar ordernumret i det sms du fick fyra dagar efter att du köpte din iPhone X.
    Numret ska börja med S och består av sex eller sju siffror (exempel; S123456, S1234567). 

    Funkar det fortfarande inte?
    Kontakta oss på Kundservice så hjälper vi dig.

    Hjälpte infon här dig att söka?
    Tack för ditt svar!
  • Jag har köpt en iPhone X. Hur och när får jag min iPhone-bonus?

    Har du köpt med abonnemang med 1,5 - 60 GB surf får du 100 GB extra per månad i tre månader. Surfen laddas på automatiskt fredagen efter att vi har skickat din iPhone X. Om du har Telenor Familj så får huvudabonnemanget 100 GB extra per månad i tre månader som du självklart kan dela med andra i din familj.

    Har du köpt abonnemang med obegränsad surf får du en värdekod på 200 kr att handla för i våra Telenorbutiker. Koden skickas till dig med sms fredagen efter att vi har skickat din iPhone X. Visa upp koden i butiken när du ska handla.

  • Vad kostar nya iPhone?

    iPhone X kostar från 649 kr per månad i 24 månader.

    iPhone 8 kostar från 479 kr per månad i 24 månader. 

    iPhone 8 Plus kostar från 529 kr per månad i 24 månader.

  • Har ni iPhone X och/eller iPhone 8 i butik?

    Nu till en början har vi inte iPhone X i butik, utan det är samma leveranstider som på webben.

    Vi har de flesta modeller och färger av iPhone 8 och iPhone 8 Plus i butik. Givetvis kan det skilja sig något från butik till butik.

  • Vad är det som skiljer iPhone X från iPhone 8 och 8 Plus?

    Större skärm och ingen hemknapp. Stora skillnaden i designen är att iPhone X inte har någon hemknapp och att skärmen täcker hela framsidan. Det gör att ”tians” skärm är den största hittills, utan att telefonen blir klumpig.
    Ansiktsigenkänning. iPhone X:s ansiktsigenkänning gör att du kan låsa upp telefonen genom att titta på den. Apple kallar det Face ID. iPhone 8 och iPhone 8 Plus har precis som tidigare modeller Touch ID som gör att du kan låsa upp med ett enkelt tryck.
    Samma kamera - nästan. Kameran i iPhone 8 Plus, med flera nya finesser, har hyllats som den bästa på marknaden. Samma kamera sitter i iPhone X, men i den finns som sagt även stöd för ansiktsigenkänning i den främre kameran. Med hjälp av den här funktionen kan du göra dina egna rörliga emojis som baseras på ditt ansikte, så kallade animojis.
    Här hittar du teknisk info och mer detaljer.

  • Varför funkar det inte att söka på leveransen av min iPhone X?

    Har du fyllt i rätt personnummer/organisationsnummer på rätt ställe?

    Har du rätt ordernummer och är det rätt ifyllt?
    Du hittar ordernumret i det sms du fick fyra dagar efter att du köpte din iPhone X.
    Numret ska börja med S och består av sex eller sju siffror (exempel; S123456, S1234567). 

    Funkar det fortfarande inte?
    Kontakta oss på Kundservice så hjälper vi dig.

    Hjälpte infon här dig att söka?
    Tack för ditt svar!
  • Är iPhone X, 8 eller 8 Plus bundna till Telenor?

    Nej, det är de inte.

Så här söker du på din order när du har köpt en iPhone X

När du köper din iPhone X får du en bekräftelse på mail. Fyra dagar efter mailet får du ett sms med ett ordernummer.  Numret består av sex eller sju siffror och börjar med S (exempel: S123456, S1234567). Det är det numret du använder tillsammans med personnummer/org.nummer för att söka på din order.

Fick du den info du behövde?
Tack för ditt svar!

För dig som väntar på din iPhone X

  • Varför funkar det inte att söka på leveransen av min iPhone X?

    Har du fyllt i rätt personnummer/organisationsnummer på rätt ställe?

    Har du rätt ordernummer och är det rätt ifyllt?
    Du hittar ordernumret i det sms du fick fyra dagar efter att du köpte din iPhone X.
    Numret ska börja med S och består av sex eller sju siffror (exempel; S123456, S1234567). 

    Funkar det fortfarande inte?
    Kontakta oss på Kundservice så hjälper vi dig.

    Hjälpte infon här dig att söka?
    Tack för ditt svar!
  • Varför behöver jag vänta på min iPhone X?

    Väntetiden beror på hur många som har beställt och hur många mobiler som finns. Vissa modeller och färger är populärare, vilket kan innebära längre väntetid.

  • Hur vet jag om leveransen av min iPhone X blir försenad?

    Skulle det bli en försening kan du följa det här. Det som behövs är ditt ordernummer och ditt personnummer/organisationsnummer.

  • Hur fungerar köplatsen för nya iPhone X?

    Du får en plats i kön så fort du har köpt din mobil. Köplatsen är specifik för den modell, färg och minnesstorlek du valt, vilket innebär att någon som har beställt efter dig kan få sin mobil före om hen har valt en annan modell, färg och minnesstorlek. Varken kundservice eller butikspersonal har tillgång till din köplats.

  • Det gick inte att flytta mitt nummer till er, vad ska jag göra?

    Om du försökt flytta ditt nummer, så kallad portering, behöver du ta kontakt med din tidigare operatör om det misslyckades. Kolla så att du inte har några obetalda fakturor eller någon bindningstid kvar hos dem. Se också till så att det är rätt mobilnummer och samma personnummer som är registrerat på numret.

  • Min iPhone visar fel nummer. Vad ska jag göra?

    När du sätter ett nytt simkort i en iPhone registreras det numret i telefonen. Om du sedan byter nummer känner telefonen inte av nummerbytet och fortsätter visa det gamla hos mottagaren när du ringer.

    Så här löser du det:

    1. Gå till Inställningar.
    2. Välj Telefon.
    3. Välj Mitt nummer.
    4. Fyll i rätt nummer.

    Du kan inte ändra till vilket nummer du vill, det måste vara kopplat till simkortet.

Byt till iPhone X med Change

  • Hur fungerar Telenor Change?

    Med Telenor Change kan du byta mobil efter 12 månader, även om du har bindningstid kvar. Din gamla mobil återvinns.

    Läs mer om Telenor Change

  • Har jag Telenor Change?
  • Jag har bindningstid kvar, kan jag byta mobil ändå?

    I appen kan du också se när du kan byta, och vad det skulle kosta. Läs mer om Change här.

    Har du inte Telenor Change får du ha max 6 månader kvar på din bindningstid för att kunna förlänga ditt abonnemang med något av våra befintliga abonnemang.

    Besvarade det här din fråga?
    Tack för ditt svar!
  • Vad gör ni med alla gamla mobiler som lämnas in till er?

    Mobilerna kontrolleras och raderas på allt innehåll. Därefter säljs de vidare via vår samarbetspartner Conmodo. Mobilerna hamnar hos återförsäljare över hela Europa.

    Du kan läsa mer om hur vi återanvänder mobiler här.

  • Vad är det för villkor för att få byta mobil med Change?

     

    Tänk på att du kan byta mobil här på telenor.se eller i en av alla våra butiker. Inlämning av den gamla mobilen sker alltid i butik.

  • Hur mycket måste jag betala för en ny telefon med Telenor Change?

    Om det gått mer än 12 månader sedan du köpte din nuvarande mobil med Telenor Change stryks resterande avbetalningar och vi lägger upp en 24 månaders delbetalning för den nya mobilen.

    Har det inte gått 12 månader så får du en slutfaktura fär de delbetalningar som återstår på den gamla mobilen.

Byt till nya iPhone med Change.

Med Change kan du byta mobil en gång om året.

Handla bekvämt på telenor.se.

Alltid lika bra pris som i våra andra kanaler och ibland bättre.

 

 

Varför Telenor?

För att du som vi älskar frihet och vill ta vara på alla möjligheter som den digitala världen erbjuder.