Mät din surfhastighet

Hastigheten kan variera beroende på en mängd olika saker, exempelvis geografiska förhållanden, om du befinner dig inomhus eller utomhus, hur många som samtidigt ringer eller surfar inom samma område och vilken mobiltelefon, surfplatta, modem eller router du använder. Om du har ett abonnemang med begränsad datavolym och förbrukat denna volym så uppnås en lägre hastighet. Om du har ett abonnemang med begränsad hastighet så är det inte möjligt att uppnå en högre hastighet.

Normalhastighet 2G: 0,1 – 0,2 Mbit/s
Normalhastighet 3G: 2 – 10 Mbit/s
Normalhastighet 4G: 10 – 40 Mbit/s

Mät din hastighet på Bredbandskollen. Dem har också en app för att mäta din surfhastighet. Sök på bredbandskollen i din playbutik.

Vanliga frågor

  • Varför kommer jag inte ut på internet med mitt mobila bredband?
    1. Prova att starta om datorn och även modemet.
    2. Har du kopplat in modemet direkt i datorn? Testa att sätta det i en annan usb-port.
    3. Kolla så att du har täckning.

    Går det fortfarande inte att surfa med ditt mobila bredband? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig vidare.

  • Varför kan jag inte ta emot sms?

    Börja med att starta om mobilen. Om du fortfarande inte kan ta emot sms efter det hittar du förmodligen ett svar i våra enkla mobilguider.

  • Varför kan jag inte ta emot mms?

    Börja med att kolla att mobildata är påslaget i mobilens inställningar. Slå även av WiFi och som sista steg kan du testa att starta om mobilen.

    Fungerar det fortfarande inte att ta emot mms kan du kontrollera APN-inställningarna. Vi förklarar hur man gör i våra enkla mobilguider.

  • Vad ska jag göra om det står Ingen service i displayen?
    1. Börja med att starta om din enhet. Har du en iPhone kan du prova en hård omstart genom att hålla in både av-/på-knappen och hemknappen samtidigt tills äpplet börjar lysa på skärmen.
    2. Prova att använda sim-kortet i en annan mobil eller beställ ett nytt på Mina sidor.

    Fungerar det fortfarande inte? Ring 020-222 222 så hjälper vi dig.