Faktura
Se din faktura
Din faktura hittar du i Mitt Telenor. Där kan du även se:
- tidigare fakturor
- om din faktura är betalad
- kommande kostnader
"Det här kan väl inte stämma?"
Här hittar du hjälp om du undrar över något på din faktura.
Så funkar första fakturan för mobiltelefoni och mobilt bredband
Så funkar första fakturan för bredband, tv och hemtelefoni via bredband
Det här kan göra beloppet på din faktura högre än vanligt
Det här betyder orden som står på fakturan
Betalsätt för din faktura
Du väljer själv hur du betalar din faktura.
Betala med e-faktura
Betala med autogiro
Betala mobilfakturan med Swish
Få tv- och bredbandsfakturan i Kivra
Byte av bank och betalansvarig
Om du har fått en påminnelse
Hitta svaret själv
Sök på det du undrar över.
Vanliga frågor om faktura
-
Du väljer själv hur du vill betala din faktura från oss. Här hittar du information om vilka betalsätt som finns, och hur du gör för att byta.
-
Har du fått en faktura med ett ovanligt eller högre belopp än normalt? Det kan bero på flera olika saker.
Ny kund?
- Första fakturan
Den första fakturan är oftast på ett högre belopp än de man får sedan. Läs mer om första mobilfakturan eller första bredbands-/tv-fakturan. - Trygg 48
Mobilförsäkringen Trygg 48 är kostnadsfri de två första månaderna. Därefter kostar den 119 kr/månad (59 kr/månad för surfplatta).
Kund sedan tidigare?
- Har du gjort ändringar?
Om du har gjort ändringar i ditt abonnemang kan det leda till ökade kostnader. Du som har mobilabonnemang kanske har ändrat surfmängd och du som har tv kanske har lagt till C-more. - Har du köpt en tjänst?
En tjänst kan till exempel vara en film från Filmbutiken, eller ett Surfpaket för utlandsresan.
Mobilabonnemang?
- Har du bytt abonnemang?
Byte till ett av våra nya abonnemang kan påverka din månadskostnad. - Har du sms:at till utlandet?
Se priser för olika zoner. - Har du skickat betal-sms?
Står det "Förmedlade tjänster" på fakturan? Det kan exempelvis vara betal-sms vid omröstningar. - Har du betalat parkering med mobilen?
- Har du köpt en app till din iPhone?
Om du har "Mobiltelefon" som betalningsalternativ i App Store kommer kostnaden för appen på fakturan.
Undrar du över något som står på fakturan? - Första fakturan
-
I Mitt Telenor ser du nya och gamla fakturor.
I Mitt Telenor hittar du även- Betalstatus
- När nästa faktura skickas ut
- Hur du betalar (till exempel med autogiro eller e-faktura)
Se alla funktioner i Mitt Telenor
Mitt Telenor finns både här på webben, och som app för dig som har mobilabonnemang hos oss.
Kan du inte se dina fakturor i Mitt Telenor?Det beror förmodligen på att du inte har verifierat dig som ägare till ditt abonnemang. Följ vår steg för steg-guide för att få tillgång till dina fakturor.
Har du e‑faktura?
Då kan du även se dina fakturor i din internetbank.
-
För att ta reda på om vi har mottagit betalningen av din faktura loggar du in i Mitt Telenor. Informationen du ser där är samma som vi har tillgång till. Vi kan alltså inte se om fakturan är betald innan du kan se det själv.
Mitt Telenor finns även som app för dig som har mobilabonnemang.
I Mitt Telenor ser du dina fakturor uppdelade utifrån om de är obetalda eller betalda. Du som har mobilabonnemang kan även se dina kommande kostnader.
Om det står ”Att betala” trots att du vet att du har betalat fakturan- Har du nyss betalat?
Det kan ta någon vardag innan betalningen har registrerats i våra system. - Har pengarna dragits från kontot?
Om fakturan fortfarande ligger som obetald efter några dagar loggar du in på din bank och kollar om pengarna dragits från kontot eller att e-fakturan är godkänd. - Rätt betaluppgifter?
Dubbelkolla att du angivit rätt OCR-nummer, bank- eller postgiro. Betaluppgifterna hittar du i Mitt Telenor. - Har du e‑faktura?
Glöm inte att du måste godkänna betalningen i din internetbank för att den ska genomföras. - Vad står det för förfallodatum?
Kanske är den obetalda fakturan en ny faktura som inte ska vara betald ännu?
- Har du nyss betalat?
-
Det ser du i Mitt Telenor. Där hittar du dina fakturor och kan även se vilka fasta kostnader abonnemanget har.
Logga in i Mitt Telenor på webben
Logga in i Mitt Telenor-appen -
Om du har ett abonnemang för mobiltelefoni eller mobilt bredband och vill ändra din fakturaadress ringer du till oss på 020‑222 222.
Om du har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband ändrar du din faktureringsadress i Mitt Telenor.
-
Om du har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband ser du alltid momsen på dina fakturor.
Har du ett abonnemang för mobiltelefoni och mobilt bredband och behöver se momsen på tidigare eller kommande fakturor? Då behöver du ringa oss på 020-222 222.
-
Ditt kundnummer står på första sidan av din faktura. Fakturan hittar du i Mitt Telenor.
Du som har mobilabonnemang kan även se ditt kundnummer under Abonnemang i vår app.
För dig som har bredband eller tv från oss:
Om du behöver ditt kundnummer för att skaffa e-faktura men ännu inte fått din första faktura från oss (där kundnumret står) – gör så här:
Bredbandskund:
1. Logga in i Mitt Telenor
2. Under avsnittet Min översikt ser du dina abonnemang. Välj ditt bredbandsabonnemang.
3. Välj Mina sidor för bredband och tv
4. Välj Mina sidor
5. Välj Ändra fakturauppgifter under avsnittet Mina fakturor. Under rubriken Kundnummer står ditt kundnummer.
Tv-kund:
1. Logga in i Mitt Telenor
2. Under avsnittet Min översikt ser du dina abonnemang. Välj ditt tv-abonnemang.
3. Välj Mina sidor
4. Välj Ändra fakturauppgifter under avsnittet Mina fakturor. Under rubriken Kundnummer står ditt kundnummer. -
I vissa länder inom EU/EES, till exempel i Spanien, tar man betalt för samtal till bland annat myndigheter och biluthyrningsfirmor (premiumsamtal).
Så om du har varit i ett land där du ska kunna ringa utan extra kostnad men ändå fått en faktura på samtal ringda utomlands kan det vara anledningen.