Allt om autogiro

Väljer du att betala din faktura med autogiro så dras summan automatiskt från ditt bankkonto varje månad på förfallodagen. Smidigt!


Så här skaffar du autogiro

1. Logga in i banken
Börja med att logga in på din internetbank och söka upp funktionen för att lägga till autogiromedgivande.

2. Ange betalningsuppgifter 
Tänk på att det inte är samma bankgironummer som för e-faktura. Du kan också välja att söka upp betalningsmottagare.

  • Betalningsuppgifter för mobilabonnemang

    Betalningsmottagare: Telenor Sverige AB

    Bankgironummer: 5372-3722 (detta nummer gäller enbart för autogiro).

  • Betalningsuppgifter för tv- och bredbandsabonnemang

    Betalningsmottagare: Telenor Bredband-Tv

    Bankgironummer: 5572-4959 (detta nummer gäller enbart för autogiro).



  • 3. Ange kundnummer

    Ditt kundnummer står på första sidan av din faktura. Fakturan hittar du i Mitt Telenor

    4. Signera. Klart!

    Bra att veta om autogiro

    • Använd din internetbank
      Du skaffar autogiro i din internetbank. Om du inte aktiverat din internetbank så hjälper din bank dig gärna med det.

    • Du kan behöva lägga till två bankgiromedgivanden
      Om du har både mobiltelefoni och bredband eller tv från oss behöver du lägga till två olika bankgiromedgivanden. Det beror på att vi har olika fakturasystem för mobiltelefoni och bredband/tv.

    • Du behöver ingen blankett
      Tidigare var man tvungen att ha en blankett för att ansöka om autogiro, men det behövs inte längre.

    Frågor och svar om autogiro