Tre smarta fakturatips

Tappat bort fakturan? 
Du hittar alla dina fakturor i Mitt Telenor. Logga in


Slipp avgiften 
Med e-faktura slipper du fakturaavgiften. Byt till e-faktura


Hjälp att förstå fakturan
Om du undrar över något som står på din faktura. Fakturaförklararen

Vanliga frågor om faktura

  • Mitt Telenor ser du nya och gamla fakturor.

    I Mitt Telenor hittar du även

    • Betalstatus
    • När nästa faktura skickas ut
    • Hur du betalar (till exempel med autogiro eller e-faktura)

    Se alla funktioner i Mitt Telenor

    Mitt Telenor finns både här på webben, och som app för dig som har mobilabonnemang hos oss. 


    Kan du inte se dina fakturor i Mitt Telenor?

    Det beror förmodligen på att du inte har verifierat dig som ägare till ditt abonnemang. Följ vår steg för steg-guide för att få tillgång till dina fakturor.

    Har du e‑faktura?

    Då kan du även se dina fakturor i din internetbank. 

  • Har du nyligen har blivit bredbands- eller tv-kund hos oss? Är du ansluten till den digitala brevlådan Kivra? I så fall hittar du, och kan betala, din faktura där.

    Du hittar också alltid din faktura i Mitt Telenor.

    Läs mer om att betala fakturan via Kivra

    Vill du byta till e-faktura eller autogiro?


    Så här byter du till e-faktura

    Så här byter du till autogiro

  • Den 15 maj 2018 gick Telenor, Bredbandsbolaget och Glocalnet ihop till ett företag.

    Därför får du som var kund hos Bredbandsbolaget eller Glocalnet dina fakturor från Telenor istället. Din faktura ser ut precis som vanligt, förutom att Telenor står som avsändare.

  • Ditt kundnummer står på första sidan av din faktura. Fakturan hittar du i Mitt Telenor.

    Du som har mobilabonnemang kan även se ditt kundnummer under Abonnemang i vår app.


    För dig som har bredband eller tv från oss:
    Om du behöver ditt kundnummer för att skaffa e-faktura men ännu inte fått din första faktura från oss (där kundnumret står) – gör så här:

    Bredbandskund:
    1. Logga in i Mitt Telenor
    2. Under avsnittet Min översikt ser du dina abonnemang. Välj ditt bredbandsabonnemang.
    3. Välj Mina sidor för bredband och tv
    4. Välj Mina sidor
    5. Välj Ändra fakturauppgifter under avsnittet Mina fakturor. Under rubriken Kundnummer står ditt kundnummer.

    Tv-kund:
    1. Logga in i Mitt Telenor
    2. Under avsnittet Min översikt ser du dina abonnemang. Välj ditt tv-abonnemang.
    3. Välj Mina sidor
    4. Välj Ändra fakturauppgifter under avsnittet Mina fakturor. Under rubriken Kundnummer står ditt kundnummer.

  • Det är kan du läsa om på vår sida om autogiro

  • För att ta reda på om vi har mottagit betalningen av din faktura loggar du in i Mitt Telenor. Informationen du ser där är samma som vi har tillgång till. Vi kan alltså inte se om fakturan är betald innan du kan se det själv.

    I Mitt Telenor ser du dina fakturor uppdelade utifrån om de är obetalda eller betalda. Du som har mobilabonnemang kan även se dina kommande kostnader. 

    Mitt Telenor finns även som app för dig som har mobilabonnemang.


    Om det står ”Att betala” trots att du vet att du har betalat fakturan

    • Har du nyss betalat?
      Det kan ta någon vardag innan betalningen har registrerats i våra system. 
    • Har pengarna dragits från kontot?
      Om fakturan fortfarande ligger som obetald efter några dagar loggar du in på din bank och kollar om pengarna dragits från kontot eller att e-fakturan är godkänd.
    • Rätt betaluppgifter?
      Dubbelkolla att du angivit rätt OCR-nummer, bank- eller postgiro. Betaluppgifterna hittar du i Mitt Telenor.
    • Har du e‑faktura?
      Glöm inte att du måste godkänna betalningen i din internetbank för att den ska genomföras. 
    • Vad står det för förfallodatum?
      Kanske är den obetalda fakturan en ny faktura som inte ska vara betald ännu?
  • Om du har ett abonnemang för mobiltelefoni eller mobilt bredband och vill ändra din fakturaadress ringer du till oss på 020‑222 222

    Om du har ett abonnemang för bredband, tv eller hemtelefoni via bredband ändrar du din faktureringsadress i Mitt Telenor.

En person som sitter i solen med sin mobil.

Lös det själv i Mitt Telenor

  • Faktura
  • Kundnummer
  • Ändra fakturaadress

Logga in