Allt om autogiro

För kunder som har fast bredband, tv eller hemtelefoni via bredbandet

Så här ansöker du om autogiro 

Du kan ansöka om att betala dina fakturor via autogiro redan vid köptillfället. Då dras summan automatiskt från ditt bankkonto varje månad. 

Du kan göra din ansökan på tre olika sätt: 

  1. Det första, och enklaste, sättet är genom att ansöka om autogiro direkt här och logga in med ditt BankID. Det enda du behöver fylla i är ditt personnummer och kontonummer.
  2. Det andra sättet är att logga in på Mitt Telenor och göra din ansökan där. 
  3. Det tredje sättet är att ansöka via din bank. Så här gör du: Logga in på din internetbank och sök på Telenor Bredband-Tv/PayEx eller bankgiro 5572-4959. Skriv in ditt kundnummer. Du hittar ditt kundnummer på din pappersfaktura eller genom att logga in på Mitt Telenor. Signera. Klart!

De flesta banker skickar ut ett bekräftelsebrev när din ansökan har godkänts. Kontakta din bank för att få veta hur deras rutiner ser ut.

Telenor kommer inte att sända ut en bekräftelse. Din ansökan ligger i 90 dagar, har du inte fått en faktura av oss under denna tid raderas din ansökan. Du kan se alla dina fakturor när du loggar in på Mitt Telenor.

Problem med autogirot

Hittar du inte rätt bankgironummer eller fungerar inte ditt autogiro? Här är några vanliga orsaker:

Bankgironumret stämmer inte.
Dubbelkolla att du skrivit in rätt nummer, 5572-4959.

Jag hittar inte Telenor Bredband-Tv/PayEx när jag söker hos min internetbank.
Prova att skriva in vårt bankgironummer 5572-4959 istället.

Fel kund- eller personnummer.
Säkerhetsställ att du skrivit in rätt siffror. Du hittar ditt kundnummer på din faktura eller genom att logga in på Mitt Telenor.

Om du fortfarande har problem med ditt autogiro – kontakta din bank.

Byte av bank

Om du byter bank och vill behålla ditt autogiro ska du börja med att logga in på den gamla banken. Avanmäl ditt medgivande. Logga sedan in på din nya bank och anmäl nytt autogiro.

Under övergångsperioden kan det hända att du får en pappersfaktura. Det är innan din ansökan av autogiro blivit godkänd.

Obs: Om du anmäler autogiro via Telenor slipper du eventuellt glapp.

Avsluta ditt autogiro

Du avslutar ditt autogiro genom att logga in på din internetbank. Där avanmäler du det.