Så här skaffar du e-faktura

Betala med e-faktura och slipp extrakostnader. För kunder som har fast bredband, tv eller hemtelefoni via bredbandet

Om du vill betala med e-faktura anmäler du det till din internetbank. Välj e-faktura och sök på Telenor. Välj sedan Telenor Bredband-Tv/PayEx. Du kan även söka på bankgironumret 5641-5672. Vi skickar e-fakturan elektroniskt till din bank en gång i månaden. Du måste sedan godkänna den på bankens sajt för att den ska betalas. Alla uppgifter som ocr-nummer, betalningsdag och belopp är ifyllda i förväg och kan inte bli fel.

Obs! För mobiltelefoni är bankgironumret ett annat.

Vid ansökan av e-faktura använder du ditt kundnummer. Du hittar det när du loggar in på Mitt Telenor. Att använda e-faktura är kostnadsfritt.

Problem med e-fakturan

  • För att kunna använda dig av e-faktura måste du först vara ansluten till bankens tjänst internetbetalning. Kontrollera detta först.
  • Kolla sedan om du skrivit in rätt uppgifter. Du kan söka både på Telenor Bredband-Tv/PayEx och på bankgironumret 5641-5672. Dubbelkolla även att du anmält rätt kundnummer.
  • Fortfarande problem? Kontakta din bank så kan de hjälpa dig.

Avsluta din e-faktura

Vill du sluta använda e-faktura? Logga in på din internetbank och välj att avanmäla dig där. Då kommer du i fortsättningen att få hem pappersfakturor istället.