E-faktura

När du betalar med e-faktura så slipper du avgiften för pappersfaktura. Samtidigt har du full kontroll över betalningen.


Det är i din internetbank som du skaffar och hanterar din e‑faktura. Där kan du även se själva fakturan, eller så loggar du in i Mitt Telenor och tittar på den där. 

För att fakturan ska betalas godkänner du den i internetbanken.

Så här skaffar du e‑faktura

1. Logga in i din bank.
Börja med att logga in på din internetbank och söka upp funktionen för att lägga till betalningsmottagare för e‑faktura.

2. Ange bankgironummer
Tänk på att det inte är samma bankgironummer som för pappersfaktura och autogiro. Du kan också välja att söka upp betalningsmottagare.

  • Betalningsuppgifter för mobilabonnemang

    Betalningsmottagare: Telenor Sverige AB
    Bankgironummer: 5331-1338 

  • Betalningsuppgifter för tv- och bredbandsabonnemang

    Betalningsmottagare: Telenor Bredband-Tv
    Bankgironummer: 5641-5672



  • 3. Ange kundnummer
    Ditt kundnummer står på första sidan av din faktura. Fakturan hittar du i Mitt Telenor.

    4. Signera. Klart!

     

    När kan jag se min e‑faktura?

    Du kan se e‑fakturan när vi har skickat den till din bank. Det gör vi en gång per månad. Alltså kan det ta så lång tid innan du kan se e‑fakturan i din internetbank. Om du loggar in i Mitt Telenor så kan du se det datum vi kommer att skicka e‑fakturan.

    Bra att veta om e-faktura

    • Använd din internetbank
      Det är hos din bank du väljer om du vill betala med e‑faktura, vi på Telenor kan inte hjälpa dig med det. Tänk på att du måste vara ansluten till bankens tjänst för internetbetalning.  

    • Olika bankgironummer
      Om du funderar på att byta betalningssätt: bankgironumret för e‑faktura är inte samma som för pappersfaktura och autogiro.

    • Minskar risken för fel
      En fördel med e‑faktura är att alla uppgifter som ocr-nummer, betalningsdag och belopp är ifyllda i förväg. Det minskar risken för fel.

    Vanliga frågor om e-faktura