Autogiro

Väljer du att betala din mobilfaktura med autogiro så dras summan automatiskt från ditt bankkonto varje månad på förfallodagen.

Du behöver ansöka om autogiro via din bank – av miljöskäl använder vi inga blanketter. Även om du inte aktiverat din internetbank så har du tillgång till en, och din bank hjälper dig gärna om det behövs.

Så här gör du för att meddela din bank att du vill betala Telenor-fakturan med autogiro

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Sök upp funktionen för att lägga till autogiromedgivande.
  3. Sök på Telenor Sverige AB som betalningsmottagare eller ange bankgironummer 5372-3722 (detta nummer gäller enbart för autogiro).
  4. Ange ditt kundnummer. Du hittar det på första sidan av din faktura, under "Betalningsuppgifter". Din faktura hittar du i Mitt Telenor - både här på webben och i appen.  
  5. Signera. Klart!


Tänk på att stegen för hur du ska göra kan skilja sig åt beroende på vilken bank du har. Får du det inte att funka så ta kontakt med din bank så hjälper de dig. 

Tidigare var man tvungen att ha en blankett för att ansöka om autogiro, men det behövs inte längre. 

Mer hjälp om du har problem med autogiro

Vanliga frågor om autogiro