Autogiro

Väljer du att betala din mobilfaktura med autogiro så dras summan automatiskt från ditt bankkonto varje månad på förfallodagen.

Du behöver ansöka om autogiro via din bank – av miljöskäl använder vi inga blanketter. Även om du inte aktiverat din internetbank så har du tillgång till en, och din bank hjälper dig gärna om det behövs.

Så här gör du för att meddela din bank att du vill betala Telenor-fakturan med autogiro. 

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Sök på Telenor Sverige AB som betalningsmottagare eller ange bankgironummer 5372-3722 (detta nummer gäller enbart för autogiro).
  3. Ange ditt kundnummer. Du hittar det på första sidan av din faktura, under "Betalningsuppgifter". Om du inte har pappersfakturan till hands kan du se den i appen Mitt Telenor under "Faktura" > "Se alla fakturor" > Klicka på en faktura. Klicka på "Se fakturan som pdf".
  4. Signera. Klart!

Tänk på att stegen för hur du ska göra kan skilja sig  åt beroende på vilken bank du har. Får du det inte att funka så ta kontakt med din bank så hjälper de dig. 

Tidigare var man tvungen att ha en blankett för att ansöka om autogiro, men det behövs inte längre. 

Har du problem med autogiro? Här kan du få mer hjälp.

Har du fortsatta problem? Kontakta din bank för att få hjälp.

Vanliga frågor om autogiro